Akcije zbunjuju potrošače

D. MARINKOVIĆ

27. 03. 2012. u 20:55

Svakodnevne nivelacije cenovnika u trgovinama unose veliku pometnju među kupce. Nemoguće je snaći se u kombinacijama raznih sniženja i čestih poskupljenja

SVE češće nivelacije u trgovinama, odnosno brojna poskupljenja i sniženja, donose zabunu, pa često ni sami trgovci nisu načisto šta je redovna, a šta akcijska, oborena cena neke robe. Posebno su osetljivi kupci, koji na svaku promenu cena reaguju burno, jer njihova primanja odavno ne prate inflaciju i rast svakodnevnih troškova.

Potrošači su, na primer, zbunjeni kada ponedeljkom odu u prodavnicu, a na rafovima ih sačeka i za 20 odsto viša cena kafe, pirinča, začina ili nekog deterdženta... U startu pomisle da je opet sve poskupelo, ali upravo su cene posle mesečne, ili dvomesečne akcije kako kažu trgovci "vraćene na redovan, stari nivo". Isto je i posle značajnih vikend-sniženja, kada se pojedina roba prodaje i do 30 odsto jeftinije.

- Ne samo subotom i nedeljom, već tokom cele nedelje nudimo značajna sniženja koja omogućavaju potrošačima da iz određene kategorije kupuju artikle po nižoj ceni - objašnjava Martina Petrović, iz "Deleza". - "Maksi" supermarketi imaju dvonedeljne redovne akcije, vikend-sniženja sa nekoliko najtraženijih artikala, čije su cene smanjene, prilagođene sezoni i praznicima.

SKUPLJA BEBI HRANA ZA desetak odsto ove nedelje poskupela je bebi hrana "juvitana". Kašice od 90 poskupele su na 101, a one od 160, sada se prodaju po 178 dinara. Nove cene, uvećane do 13 odsto stigle su i za pojedine gelove za tuširanje. "Neutro roberts" od 250 mililitara skuplji je za 40 i sada staje 340 dinara, dok je za nekoliko procenata poskupeo i "dav". Pojedine vrste flaširanih voda privatnih robnih marki skuplje su za osam odsto, pa 1,5 litar umesto 36, košta 39 dinara.

Sniženja u kombinaciji sa poskupljenjima unose još veću pometnju. Jer, tada je raspon cena još drastičniji. Inače, kada dolazi do poskupljenja recimo jedne grupe artikala, ne podignu cene svi dobavljači istovremeno. Proizvođači delikatesa, na primer, kao da naprave raspored, pa njihovi cenovnici dolaze po nekom redosledu najčešće u razmaku od po desetak dana.

- Dakle, ako poskupe proizvodi "Karneksa", a posle nekoliko dana "Topole", pa zatim "Juhora", to ne znači da se svaki dan menja cena mesnim prerađevinama istog proizvođača, iako mušterije steknu takav utisak - objašnjavaju prometnici.

Rast evra se uveliko odražava na cene uvozne i domaće robe. Proteklih dana poskupele su neke vrste ribe, tako je oslić "hek" sa 524 otišao na 596, a "hoki" je skuplji za oko 50 i sada staje 735 dinara za kilogram. Zamrznuta pastrmka umesto 749 košta 837, a "papaline" su sa 135 poskupele na 169 dinara.

- Novi cenovnici su posledica rasta kursa evra i cene sirovina, ali za neke proizvode poput ribe, recimo, uobičajeno je sezonsko poskupljenje u ovom periodu, jer je - vreme posta - objasnili su u trgovinama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

radovan018

28.03.2012. 07:18

ovo samo pokazuje koliko su visoke marze trgovaca... 30 -50% ej!!??? pa gde jos to ima??

zoranSan

28.03.2012. 09:09

Kakve veze ima hrana za bebe,u Srbiji je glavno da penzioneri plaćaju 10% manji račun u prodavnicama hrane.Kome još trebaju bebe i to koje ne glasaju.Žalosno.

Mirko Pavlovic

28.03.2012. 10:06

@zoranSan - Zašto ti smetaju penzioneri ? I oni su nečije majke i očevi i svoju penziju su pošteno zaradili.I to nema nikakve veze sa bebama - svaka normalna država vodi računa o bebama ali i o ostalima.Svaka normalna osim Srbije.

Niko

28.03.2012. 11:35

@zoranSan - Ne smetaju nikome penzioneri...ali po meni i vecini ljudi treba mladom dati sansu da zivi a ne prezivljava...nece niko da me ubedi da su vazniji penzioneri od dece!!