Mogući direktni letovi za SAD

T. SPALEVIĆ

13. 02. 2012. u 20:47

Srbija ove godine dobija „kategoriju jedan“ vazduhoplovnih vlasti SAD, što će omogućiti direktne letove između dve zemlje. Nije realno da se odmah otvori i vazdušna linija

AMERIČKE vazduhoplovne vlasti konačno bi ove godine trebalo da dodele Srbiji kategoriju „jedan“, što našoj nacionalnoj avio-kompaniji, ali i drugim domaćim operaterima, ukoliko ih bude, otvara mogućnost za direktne letove ka SAD.

Naravno, nije realno očekivati od „Jat ervejza“ da odmah po dobijanju ove kategorije otvori linije ka severnoameričkom kontinentu, jer su za to potrebne ozbiljne pripreme, kao i adekvatne letilice - bar dva širokotrupna aviona, koje srpski prevoznik nema. Ipak, u roku od dve godine nacionalna avio-kompanija mogla bi da bude osposobljena za redovan saobraćaj ka Njujorku, Čikagu i Torontu.

Prema procenama, avio-kompanija koja će saobraćati između Srbije, sa jedne, i SAD i Kanade, sa druge strane, godišnje bi mogla da preveze najmanje 100.000 putnika.

Kako za „Novosti“ kaže Nebojša Starčević, direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije, lane je pokrenuta procedura za dobijanje kategorije „jedan“. U prvoj polovini godine može se očekivati i prva kontrola predstavnika američkih vazduhoplovnih vlasti. Kada bi postojao zahtev avio-kompanije za letove ka SAD, postupak dobijanja kategorije „jedan“ bio bi znatno ubrzan.

Avio-saobraćaj ka američkom kontinentu obustavljen je 1992. godine. Srbija je do 2002. imala kategoriju „jedan“ američkih vazduhoplovnih vlasti, koju je potom izgubila. U dva navrata „Jat“ je pokušavao da obnovi liniju (2004. i 2006. godine), ali bez uspeha. Srbija trenutno ispunjava sve uslove za dobijanje prve kategorije i nema sumnje da će to potvrditi i predstavnici američkih vazduhoplovnih vlasti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

mp

14.02.2012. 04:49

Da se prekrstimo. A koji su to "drugi operateri"? Da ima ko da organizuje letove izmedju SAD i Srbije vec bi 2013 mogli da iznajme dva aviona i uspostave saobracaj sto bi bilo veoma vazno; Tako bi se olaksala putovanja koja su od 1992 teska i nepotrebno duga zbog presedanja po evropskim aerodromima. Nego ova vest dolazi u vreme kada se govori o jat-u koji je u ozbiljnim dugovima i trazi se resenje za opstanak. Zasto Srbije nije dobila ovu dozvolu jos 2004/2005 potrebe za letovima su bile iste?

Putnica

14.02.2012. 18:25

ovo moze i da bude prica za zamajavanje, kako to bas sada ova vest? Da se ne pojave srpski tajkuni kao "ulagaci" u profitabilne linije za SAD? Ima mnogo toga nejasnog oko price u vezi jat-a i ove "najave"; posto ova vest dolazi iz Direkcije za avio saobracaj u pitanju je neka mutna vest; Uostalom i Starcevic? tipicna politicka licnost sebe naziva profesionalnim menadzerom, posto je uglavnom upropascavao jat neko ga je poslao na novu funkciju u Direktorat; krajnje besprizorno.

micko

15.02.2012. 21:41

Ma nek leti i tunguzija air na liniji za njujork, samo da mi se stari roditelji vise ne mlate cekajuci po belosvetskim aerodromima bez razloga kad idu kod burazera! Par puta se jadni izgubili!

DJUBRETARKA

16.02.2012. 12:15

Nikako, sve mora prvo da se proceslja na nekom aerodromu koji je zila kucavica za ove sto lete *odavde i odande*