Putarinu izbeglo 56.000 vozača
09. 02. 2012. u 20:56
Javno preduzeće “Putevi Srbije” od naplate ”prolaza” prihodovalo 14,4 milijarde dinara. Čak 55.949 prevoznika prošle godine dalo izjavu da neće da plati “šetnju” drumovima
Auto-putevima Srbije lane je prokrstarilo ukupno 34.051.042 vozila, što je za 544.212 vozila više nego u 2010. godini. Tako su “Putevi Srbije” od naplate putarine ostvarili prihod od 14,4 milijarde dinara, što je za 2,63 odsto više nego u 2010. odnosno dodatnih 369 miliona dinara u kasi ovog javnog preduzeća. Najveći porast broja vozila od 4,89 odsto zabeležen je u takozvanoj četvrtoj kategoriji, a to su šleperi, za koje je putarina i najskuplja. To znači da se “teškaši” ipak nisu opredelili za alternativni Koridor 4, koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku.
Više od polovine, tačnije 17.401.802 vozila, prošlo je auto-putem Beograd - Niš, dok je najveći porast saobraćaja sa 4,54 odsto zabeležila deonica Beograd - Novi Sad, kojom je saobraćalo nešto više od pet miliona vozila. Kako za “Novosti” kaže Milenko Caković, direktor sektora za naplatu putarine, neuparenih kartica je 0,06 odsto, što znači da je naplativost gotovo stopostotna. Naime, zahvaljujući odeljenjima analike i video nadzora, koji proveravaju rad inkasanata, poslovođa, kontrolora, onemogućen je bilo kakav vid organizovane krađe na naplatnim rampama.
- Neuparenost kartica je posledica divljih izlaza, zbog kojih budžet Srbije ima godišnju štetu od oko 1,2 miliona evra - ističe Caković. - Kada je loše vreme, odnosno kada vozila ne mogu da koriste divlje izlaze, neuparenih kartica nema. Ipak, zahvaljujući saradnji sa MUP pokušavamo da rešimo i taj problem.
Caković kaže da je prošle godine čak 55.949 vozača dalo izjavu da odbija da plati putarinu, što je za 13,29 odsto više nego u 2010. godini. Zbog velikog broja predmeta deo zaposlenih je preraspoređen na poslove obrade izjava, a do leta će svi nesavesni vozači ili kompanije za koje rade, biti utuženi.
- Od ukupnog broja onih koji su odbili da plate putarinu čak 81,17 odsto su vozači teških kamiona - kaže Caković. - Reč je o našim vozačima, jer stranci nemaju pravo da pišu izjave. Naime, svi vozači šlepera dobijaju od vlasnika kompanije novac da plate putarinu, ali to zadržavaju za sebe, pišu izjave, a onda posle godinu dana napuste firmu i to preduzeće posle mora da plati “Putevima” ne samo punu cenu putarine, već i troškove postupka kao i kamatu.
Cena putarine na relaciji Beograd - Niš za automobile iznosi 730, a za šlepere 4.390 dinara i ove godine neće biti menjana.
bager
09.02.2012. 21:07
Zsto sudske tuzbe ,,za neplatise treba uvesti prekrsajnu kaznu u visini neplacene tarife plus kazna,,i to naplatiti uobicajenim zakonskim postukom . .
@bager - Ma lopovske drzave nikad niko nebi trebo da im plati putarine jer su ovi njihovi putevi takozvani auto putevi isto u poredjenju kao seoski putevi verujte mi sve vozila polomismo kolko su nam putevi dobri...Nek odu malo u evropu da vide kakvi su,hoce u evropu a pola nasis politicara nije ni bilo ni videlo sta znaci evropa...Pozdrav
Putarina je u Srbiji preskupa u odnosu na kvalitet auto puta na kome ima i rupa i pasa i ljudi i neravnina po kojima se leti pri brzini od 80 km na sata. Prodjite deonicu od Pojata do naplatne rampe Nis i videcete katastrofu od autoputa a kao vinjete se u Srbiji ne isplate a u Austriji isplate... To je cista pljacka vlasnika vozila...
Cuj molim te putarina...A gde su ti putevi-auto-putevi za koje bi vam trebalo nadoknaditi ulozeno?
U "normalnim" zemljama oko autoputeva se nalaze žičane ograde koje niko ne dira , i nikom ni ne pada na pamet da ih seče , krade ili demontira . Jedna krađa omogućava drugu , pa treba dobro razmisliti gde ustvari treba da se angažuje policija .
Komentari (19)