Šest traka prema jugu

T. SPALEVIĆ

03. 02. 2012. u 20:58

Novim ugovorom obezbeđeno finansiranje još jednog dela auto-puta Beograd - južni Jadran. Deonicu puta od Ljiga do Preljine kreditira Azerbejdžan

Srbija je obezbedila finansiranje još jedne deonice koridora, koji će je povezati sa Crnom Gorom. Izgradnju dela auto-puta Beograd - južni Jadran, od Ljiga do Preljine, u dužini od oko 40 kilometara kreditiraće Azerbejdžan sa 300 miliona evra. Sporazum o zajmu u Bakuu potpisao je ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić. A, ministri infrastrukture i saobraćaja Srbije i Crne Gore, Milutin Mrkonjić i Andrija Lompar, u petak su još jednom potvrdili da će veliki projekat koji spaja dve zemlje biti realizovan i da je to jedan od prioriteta obe vlade.

- Potpisivanjem sporazuma učinjen je značajan korak u pravcu čvršćeg ekonomskog povezivanja Srbije i Azerbejdžana - kaže ministar Jeremić. - Pre nekoliko meseci počeli smo razgovore o izgradnji auto-puta i ugovor je potpisan. Azerbejdžanska vlada odvojila je značajna sredstva iz svojih državnih fondova pod uslovima koji su daleko bolji od tržišnih. Gradićemo zajedno auto-put od Ljiga do Preljine. Radovi praktično mogu da počnu odmah, sva sredstva su obezbeđena i kada taj auto-put bude izgrađen, od Ljiga do Preljine moći će da se dođe za manje od pola sata.

VAZDUŠNI SAOBRAĆAJ Ministri Milutin Mrkonjić i Andrija Lompar potpisali su u petak sporazum o saradnji dve zemlje u oblasti vazdušnog saobraćaja, koji treba da unapredi aviosaobraćaj Srbije i Crne Gore. To je, kažu, krovni akt koji otvara mogućnosti za uspostavljanje konkretnih oblika dalje saradnje između svih vazduhoplovnih organa u dve države. Crnogorski ministar kaže da sporazum reguliše oblasti koje se tiču i vojnog vazduhoplovstva, odnosno predviđa fleksibilniji i bolji okvir za civilni i vojni aviosaobraćaj po pitanju bezbednosti.

Prema rečima Jeremića, radi se o velikom projektu, koji podrazumeva izgradnju 60 mostova, pet tunela i predstavlja značajno ulaganje u infrastrukturu Srbije.

- Mnogi su u prethodnim mesecima sa jednom vrstom potcenjivanja gledali na ekonomsko povezivanje Srbije i Azerbejdžana, međutim, danas imamo konkretan projekat i njegovo otpočinjanje je, praktično, odmah - naglašava Jeremić. -Azerbejdžanska vlada obezbedila je kredit za izgradnju deonice od Ljiga do Preljine po fiksnoj kamatnoj stopi od četiri odsto, na 15 godina, sa grejs periodom od tri godine, a na izgradnji auto-puta biće zajednički angažovane srpske i azerbejdžanske firme.

Trasa auto-puta Beograd - južni Jadran je poznata i kroz Srbiju ide od glavnog grada preko Preljine, Ivanjice, Peštera do Boljara (granica sa Crnom Gorom).

- Izgradnja Koridora 11 je na listi prioriteta Vlade Srbije - ističe Mrkonjić. - Radovi na prvoj deonici između Uba i Lajkovca sada dobro napreduju, a Srbija se priprema i za početak gradnje još dve deonice, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.

Kako kaže Andrija Lompar, Crna Gora je izabrala konsultanta koji priprema izgradnju „saobraćajnice od Podgorice do severa“. Konsultant treba da utvrdi kojom će trasom ići put do granice sa Srbijom i da li će biti građen pun profil i ko će to finansirati.

- Crna Gora će pokušati da dobije sredstva od Evropske investicione banke i nadamo se da će konsultant potvrditi da će auto-put biti građen, prema ranije utvrđenoj trasi - istakao je Lompar.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

maki

03.02.2012. 22:44

@brana - Vec se gradi ka Solunu. Zar nije izgradnja puta od Nisa ka granici Makedonije put koji bi trebalo da vodi do Grckog primorja?

veka

03.02.2012. 22:54

pa logicno,, zbog LUKE BAR,,ajde sada recite da je bolje za solun da semoze brze na more nego da se dobije kakav takav izlaz na pomorski saobracaj,,,.. ne luPAJTE SA DUNAVOM,,

Joca Kozar

03.02.2012. 23:13

A sta na jugu ima. Srbija nema ama bas nikakvog interesa da gradi vise od kozije staze. Ako crnogorci hoce autoput neka sami grade. Srbija je sigurna da graditi nece jer njene koze ne piju morsku vodu vec vodu iz Dunava.

Geger

04.02.2012. 01:12

Alo komentatori, da li zivi neko u zapadnoj Srbiji? Kakva nam je Ibarska magistrala? Dokle narod da gine tamo? Ne pravi se taj put Crnogorcima nego nama. Aj sad dosta vise sa pljuvacinom i mracenjem.

genije

04.02.2012. 08:53

Pa vidite da je pešter zavejan po 3-4 meseca , ostručnjaci baš tim pravcem grade autoput,ingeniozno nema šta.

grax

04.02.2012. 11:08

Nije stvar u tome,treba li nam veza sa CG, nego je za privredu zapadne Srbije dobro,da taj kraj,Sjenica,Nova Varos,Zlatibor,Uzice,Pozega,Ivanjica...,dobiju sto bolju vezu ka koridoru 10 i ka Beogradu,i dalje prema svetu.Niko ne ulaze u firme gde je los prilsz,skup i dugotrajan transport i gde zimi kamioni ostaju u snegu.

Dragan

04.02.2012. 13:18

Nemam nista protiv da se gradi autoput do Pozege ili Uzica, ali dalje prema Crnoj Gori moze da se gradi iskljucivo uz finansiranje ove drzave ili nekog donatora ako ga ovi izrodi nadju. Srbiji bi bilo korisnije da umesto prema crnogorskom Bijelom Polju pravi autoput prema srpskom Kraljevu, Raskoj, itd.

Marko

04.02.2012. 17:56

Ja ne mogu da verujem da se opet lozite na nesto ovako, pa zar se ne secate da smo od Grcke kao dobili 100 miliona evra da zavrsimo ceo koridor 10 do olimpijade u Atini 2004. godine, a to jos nije zavrseno? Kako tako lako upadate u predizborni marketing? Kamo srece da bilo kakav put bilo gde izgrade...

FF

05.02.2012. 13:29

@Marko - 100 miliona nije dovoljno za ceo autoput. To je samo mali deo sredstava potrebnih za zavrsenje koridora 10

Marko

05.02.2012. 18:23

@Marko - Pa kazu da nam je toliko "falilo" da ga zavrsimo do avgusta 2004.godine... Sad je 2012., o cemu ti govoris uopste, pa grci su to dali samo zbog toga da se zavrsi do olimpijade, ako su uopste dali.

Pavlović

04.02.2012. 19:51

Dok se mi premišljamo i razmišljamo Albanci grade autoput Drač - Merdare sa ciljem da iskoriste našu neslogu i nesposobnost i privuku transport robe i Srpski novac u luku Drač . Kao i obično , dok se dvojica svađaju , treći to uspešno koristi !

Dejan

04.02.2012. 20:36

Kakav bre put ka Crnjoj Gori?!?! Neka ga sami grade prema njihovoj braci Siptarskim narko klanovima i trgovcima ljudskim organima!