Poleće novi Jat

T. S.

18. 01. 2012. u 12:08

U pripremi javni poziv za izbor manjinskih partnera za nacionalnog avio-prevoznika. Šansu da budu suvlasnici dobijaju domaći privrednici. Ministar Mrkonjić ne otkriva detalje

VLADA Srbije raspisaće javni poziv za izbor strateškog partnera za formiranje nove nacionalne avio-kompanije, čime će omogućiti i eventualno zainteresovanim domaćim privrednicima, koji nisu iz avio-biznisa, da postanu manjinski suvlasnici - nezvanično saznaju „Novosti“. - Država će biti većinski vlasnik i u novoj avio-kompaniji, a starom „Jatu“ ostaće dugovi i višak zaposlenih. Novi srpski avio-prevoznik počeće s radom u maju ove godine.

Da Vlada Srbije nije odustala od formiranja nove avio-kompanije, potvrdio je u sredu i Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu. On, međutim, nije želeo da otkriva imena potencijalnih strateških partnera, niti detalje novog plana Vlade Srbije.

- Radimo na rešavanju sudbine „Jata“ i proces formiranja nove avio-kompanije uz pomoć domaćih privrednika biće sigurno završen do kraja mandata ove vlade. U novu kompaniju će preći deo zaposlenih i avioni. Srbija će imati svoju avio-kompaniju - kratko je na pitanje novinara o planovima za „Jat“ odgovorio Mrkonjić.

DVA TENDERA DO sada je država kroz dva tendera pokušala da reši pitanje „Jata“. Na prvi tender za privatizaciju nacionalne avio-kompanije nije se javio nijedan ponuđač. Na drugom tenderu za izbor strateškog partnera, koji je sproveden krajem prošle godine, bila je zainteresovana samo jedna kompanija „Baltik avijejšn sistem“ - suvlasnik letonskog „Er Baltika“, koja je kasnije odustala.

Iako se u medijima već spekulisalo o tome koji su srpski privrednici potencijalni manjinski suvlasnici novog „Jata“, niko od njih nije ni demantovao niti potvrdio zainteresovanost za „dil“ sa državom. Stručna javnost pozdravlja ideju da država zajedno sa privrednicima reši pitanje „Jata“, ali malo ko veruje da je to i izvodljivo. Ovo je, kažu, i najgori trenutak za ulazak u avio-biznis, pre svega zbog neizvesne cene goriva, koje u troškovniku avio-kompanija učestvuje sa 40 odsto. Pomeranje cene goriva nije se do sada dramatično odrazilo na poslovanje evropskih avio-prevoznika jer je evro bio jaka i stabilna valuta, što više nije slučaj.

Takođe, javnost ne veruje da će domaći privrednici rešiti ono što država nije uspela - višak zaposlenih, ugovor sa „Erbasom“, novu flotu... Stručnjacima cela priča oko formiranja nove aviokompanije izgleda kao „daj šta daš„ sve je, naime, pitanje dogovora, jer jasno nije precizirano šta država nudi i šta očekuje od partnera. Postavlja se i pitanje koliko privrednika danas u Srbiji ima toliko kapitala da može da učestvuju u ovom projektu sa državom. U svakom slučaju, bliže se i izbori, a država pitanje „Jata“ nije uspela da reši već više od jedne decenije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (14)

kraljevcanin

18.01.2012. 14:23

Ovaj covek je u stanju da obeca sve i svasta! To mu ne predstavlja nikakav problem! Primetno je da se blize izbori!

joksa

18.01.2012. 17:34

Opet neka prevara na pomolu cim je Mrkonjic umesan. U trenutku kada se zemlja raspada oni prave velike projekte. Kakva li ce nam onda sledeca godina biti ako ce ova biti teska. Imacemo avione ali ne i novac za hranu. Lepo, nema sta.

DrugCrni

18.01.2012. 21:17

Heheh neverovatni se, na svakoj vesti o Jatu ostavljate iste komentare. Ni jace zemlje od nas nisu uspele da sacuvaju svoje avioprevoznike. Nek je sa srecom novom Jatu i nek donese nova radna mesta, za mlade ljude u Srbiji.

Drugog roka nece biti

18.01.2012. 21:42

Sa ovim rukovodstvom, na drzavnom i kompanijskom nivou, i njhovim satrapima koje bi teleportovali u novu kompaniju, ona ne bi izdrzala ni godinu dana. Srecom, nece uspeti u nameri jer ce ih preteci izbori, a do izbora se ne mogu obezbediti slotovi, napraviti novi ugovori i niz drugih neophodnih radnji za pocetak rada nove kompanije.

Asgard

19.01.2012. 20:18

Pitanje za osobu koja je napisala ovaj tekst: u naslovu ste napisali jat, a u podnaslovu pominjete nacionalnog avio-prevoznika, koje nacije je jat nacionalni prevoznik??????????