Nekretnine: Stare navike koče agencije
16. 01. 2012. u 20:59
Istraživanje agencija za nekretnine pokazalo da su nedevoljno tehnološki opremljene i da mali broj agenata ima odgovarajuću obuku. Strah od savremenog načina poslovanja
Agencije za nekretnine u Srbiji veoma malo ili nimalo ne ulažu u prepoznatljivost svog brenda, nedovoljno su tehnološki opremljene i u njima samo mali broj agenata dobije odgovarajuću obuku - pokazalo je istraživanje najveće svetske mreže agencija za nekretnine „Century 21“.
Jedan od razloga ovakvog stanja u našim agencijama jeste strah od savremenog načina poslovanja koji im može doneti više posla, mada, samim tim, i veću zaradu - saopštio je srpski ogranak „Century 21“. - Taj strah vlasnika agencija uzrokovan je navikom da se posluje po modelima i principima iz ranijih godina, kao i nedostatkom iskustva poslovanja u modernom okruženju kakvo je danas.
U proseku, u agenciji radi petoro agenata, dok je u prošlosti prosečan broj zaposlenih agenata bio 12. Agenti se u jednoj agenciji zadrže tek nešto manje od godinu dana. U više od 90 odsto slučajeva agenti se obučavaju terenski, a 30 odsto njih dobija i teoretsku obuku, dok jedva četiri odsto njih ima teoretsku obuku posle koje polaže ispit i dobija sertifikat.
„Century 21“ je mreža agencija za nekretnine koja u svom okrilju ima više od 8.000 agencija u 73 države, a u Srbiji i Crnoj Gori trenutno posluju četiri njena ogranka.
OGLASI
Samo deset odsto agencija za nekretnine oglašava se u dnevnim novinama, a skoro 80 odsto njih oglase plasira u časopisima - oglasnicima, pokazalo je istraživanje. Na različitim internet-portalima oglašavaju se sve agencije, a istovremeno 77 odsto agencija nema svoj sajt.
Marko
17.01.2012. 01:21
Nisu stare navike, nego neuredjeno pravosudje, poslovanje je prakticno u rangu kriminala. Onaj koji prodaje stan ne potpisuje nikakav ugovor sa agencijom jer i one hoce da rade na divlje zbog vise novca, prodaju cak i stanove bez papira samo da bi dosli do provizije. Kad bi svako usao u pravi zakonski obrazac, i agencije svojim garancijama, i prodavci svojim potpisom agenciji da ih zastupa, tada bi i kupci bili zadovoljni i ne bi se desavalo ovo sto se sada desava da kupci cesto kupuju maglu.
@Marko - Marko, djelomicno si u pravu, ali gdje grijesis je kad kazes da ne bi bilo "prodavanja magle" kad bi agenti sve legalno radili. Problem je sto agent ne provjerava legalnost transakcije, on je tu samo da spoji prodavca i potencijalnog kupca, a sve se provjerava pri prevodu. U Srbiji to nije uredjeno kao na Zapadu gdje ides kod biljeznika koji provjerava sve uglove legalnosti transakcije i biljeznik (noter) je odgovoran, a ne agent, da sve bude legano i prevedeno kako treba.
А ко су ти „Century 21“. Благо речено продавци магле. Продају своју франшизу и шире демагогију и узимају паре лаковернима. Дођу узму паре и нестану под изговором НЕУРЕЂЕНО ТРЖИШТЕ,
Komentari (3)