Karticama nas teraju da trošimo više
03. 01. 2012. u 20:49
Banke pronalaze različite „maštovite“ načine kako bi klijente privolele da više troše, pa im dodeljuju i kartice koje nisu tražili, za koje naplaćuju troškove kamate i članarine
DOK su pojedine banke u Srbiji poslednjih dana 2011. blokirale međunarodno priznate platne kartice iz straha od moguće zloupotrebe, bilo je i onih koje su svoje klijente, bez pitanja, „obradovale“ novim karticama. Tako je korisnike „dina“ kartice u Komercijalnoj banci na šalteru dočekala i međunarodna „maestro“ kartica. Pojedinci su, na opasku da oni karticu nisu tražili, dobili odgovor: „Banka časti“.
U ovom konkretnom slučaju klijenti neće imati dodatne troškove. Jer, i „maestro“ i „dina“ kartica služe istoj svrsi: plaćanju robe i podizanju gotovine najviše u iznosu koji korisnik poseduje na računu. Koliko plati - toliko se automatski skine sa računa. Nema odloženog plaćanja, nema kredita, niti zaračunate kamate, kao ni troškova na ime mesečne članarine. Jedina razlika je što se u inostranstvu ove kartice ne mogu koristiti na istim bankomatima.
Koja je svrha dodele kartica klijentima koji već imaju jednu koja služi istoj svrsi, nepoznanica je. Međutim, bilo je i slučajeva da banka izda kreditnu karticu svom klijentu, koja sa sobom nosi redovne, ne tako male troškove. Ko se prevari i preuzme je i potpiše ugovor - mora da snosi sve troškove: i na ime kamate i na ime mesečne članarine. Tako je bilo primera da su pojedine banke izdavale kreditne kartice na ime položene štednje građana. Beležene su i apsurdne situacije, da iz banke zovu osmomesečnu bebu da dođe i preuzme svoju kreditnu karticu, kao štediša banke!
Ipak, novi Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga, koji se primenjuje od 5. decembra prošle godine, i ovde pruža jedan vid zaštite građanima. Čak i kada sami zatraže kreditnu karticu i potpišu ugovor, od nje mogu da odustanu bez ikakvih posledica. Naime, klijent banke ima pravo da posle potpisivanja ugovora i uplate kredita odustane od zajma, dozvoljenog minusa, ugovora o izdavanju i korišćenju kreditne kartice, kao i od ugovora o lizingu, i to u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora. I to bez navođenja razloga zašto odustaje.
BEZ TROŠKOVA
U SLUČAJU kada klijent banke odustane u roku predviđenim Zakonom o zaštiti finansijskih korisnika, od već izdate kreditne kartice i PIN broja, banka nema pravo da klijentu naplati bilo kakve troškove.
kicholino
03.01.2012. 23:23
bankari su najveca bagra ove planete...
Strašno! A sutra kada bude problema u otplati reći će: pa što ste uzimali kartice kad ne možete da vraćate? Slažem se sa prethodnim komentarom, najveća bagra na svetu, gori od vampira! Napred UBK Efektiva
Tako je to kad smo dozvolili da nam pre deset godina Mlađan Dinkić uništi četiri naše velike domaće banke, druge smo rasprodali strancima i dozvolili smo neometan ulaz stranim bankama kojima nije u interesu da daju povoljne kredite našim građanima i privredi već samo da zarade tako što će da "skinu kožu s leđa" putem nepovoljnih kredita. Te banke su takođe i uticale da se što više smanji plaćanje na čekove jer tu ne mogu da naplate kamatu kao kod kred. kartica.
Ne pada mi na pamet da uzimam kredit niti da uzimam kartice. Nisam toliko bogat i nemam novca za bacanje da bih placao kamate. Bolje je stedeti 2-3 godine za automobil nego isti takav otplacivati 4-5 godina. Isto vazi i za sitnije kupovine kao sto je garderoba, obuca, bela tehnika, itd.
Komentari (4)