Jat: Stiže flota iz zakupa
27. 10. 2011. u 20:58
I bez strateškog partnera Srbija će najverovatnije formirati nacionalnu aviokompaniju. Firma će imati oko 400 zaposlenih, od kojih će svi biti preuzeti iz „Jat ervejza“
SRBIJA će imati novu nacionalnu aviokompaniju sa ili bez strateškog partnera. Rok za podnošenje ponuda na tenderu za izbor investitora sa kojim bi država formirala novu aviokompaniju, ističe u ponedeljak. Ukoliko do tada u Ministarstvo za infrastrukturu ne stigne nijedna ponuda, jedno od rešenja o kojem se razmišlja je da država sama krene u taj posao - nezvanično saznaju „Novosti“.
Novoj aviokompaniji potrebni su novi avioni. Ono što prvo treba da se uradi je prodaja starih „Jatovih“ letelica, dok još na tržištu ima onih koji bi ih pazarili. Nova kompanija imala bi oko 400 zaposlenih, uglavnom radnika „Jata“. U njenoj floti našlo bi se pet do sedam novih aviona čiji bi se zakup plaćao ukupno oko milion evra mesečno. To bi bio podnošljiv trošak s obzirom na prihod od prodaje karata. Avioni bi saobraćali samo na linijama koje su profitabilne odnosno ka onim destinacijama, gde su i danas pune putničke kabine. Za destinacije poput Moskve, Londona, Pariza potrebne su letelice sa oko 120 do 140 mesta. Bili bi to ili „Boingovi“ ili „Erbasovi“ avioni, a za relacije u regionu „embrajeri“ ili ATR.
- Bila bi to mala, ali doterana aviokompanija, koja bi u odnosu na „Jat“ imala potpuno novi imidž - kaže izvor „Novosti“. - S obzirom na to da su male šanse da se bilo ko javi na tender, jedino logično rešenje je da država sama formira novu nacionalnu aviokompaniju, pošto je već definitivno odlučila da joj je potreban „fleg kerijer“. Što se tiče samog imena kompanije, „Jat ervejz“ ima brojne prednosti, ali i brojne „neprijatelje“ koji bi želeli naziv poput „Er Serbija“. Samo ime je međutim u ovom trenutku manje važno u odnosu na konačan stav države o sudbini „Jat ervejza“.
Da ponuda nema, uprkos produženom roku za prijavu na tender, moglo se naslutiti iz izjave ministra Milutina Mrkonjića, koji je krajem prošle nedelje u Moskvi pozvao članice Organizacije za crnomorsku ekonomsku saradnju da se uključe u strateško partnerstvo sa „Jat ervjezom“. Tada je čak izjavio i da je zamolio prijatelje iz Azerbejdžana da se izjasne da li su zainteresovani ili ne. Povodom tendera razgovarao je i sa ministrima iz Rusije i Turske.
Prema planu Vlade Srbije nova aviokompanija trebalo bi da počne sa radom do juna naredne godine.
Bucko
27.10.2011. 21:55
Pitam se, pitam se: ko ce ostati bez posla kada Jat ervejz ima vise od 400 stranackih kadrova zaposlenih od 2000. do danas? S takvim ekspertima nova kompanija nece izdrzati ni 80 dana, a kamoli 80 godina.
Kakav JAT sta je to???pa ta drzava nepostoji vise godina trebalo bi da se zove SRPSKA AVIO KOMPANIJA
@nadvojvoda - Ne razumem! Zasto bi se ime menjalo,kada je JAT nekada bio pojam u vazduhoplovstvu , i to ne samo evropskom , nego i svetskom! A to potvrdjuje i CSA, koja nije promenila ime nakon raspada drzave. Osim toga, to i previse kosta...
Postavite konacno rukovodstvo koje nece voditi kompaniju iz kafica i onako usput izmedju nebrojenih sluzbenih putovanja.Jatovci ipak zasluzuju bolje!
Patnja traje decenijama,i nikako da se neko dozove pameti i resi to sto drugi u svetu resavaju preko noci.Cekati da nesto obezvrede i posle filozofirati i nije neka pamet.Kada Drzava ne moze da resi ugovor koji SPS sklopio sa Francuzima i date ne male pare sta onda da rese u vezi Jat-a.Nema ozbiljnosti u resenju bilo cega pa ni Jat-a.Dovodi svako svoje .udomljavaju i tako vec decenijama a pravi Jatovci koji su kompaniju vodili u ranijim periodima lepo najure posto nisu niciji .Sramota
Komentari (5)