Akcijama do novih kupaca
24. 10. 2011. u 07:01
Zbog pada prometa i sve manje kupovne moći građana trgovci na razne načine pokušavaju da privuku potrošače. Osim popusta na celokupan račun, pojedine kuće nude i poklon-bonove
PILEĆE meso 180, limun 59, krompir po 21 dinar i to sve za kilogram... Litar jogurta malo iznad 50, kafa od 200 grama 139 dinara, 850 grama posnog keksa za 90, sve češća je ponuda u trgovinskim lancima posebno tokom vikenda.
Gotovo na svakom drugom artiklu u rafu okačena je oznaka "najbolja ponuda", "specijalna akcija", "najniža cena"...
Na takve poteze prodavci su prinuđeni, jer samo za poslednjih godinu dana beleže pad prometa za gotovo petinu! Tako sada, pored vikend i prazničnih akcija, nude i one tokom čitave nedelje.
"Rat" trgovaca s cenama, čini se, zahuktao se akcijom belgijskog "Deleza", novog vlasnika "Maksija" i "Tempa", da spusti cene osnovnih namirnica, koje najčešće kupujemo. u okviru kampanje "Pale cene" svinjski but snižen je za 30, čajna kobasica 100, čokolada 19, "pampers" pelene 42, a omekšivač za 37 dinara...
- Pojeftinili su proizvodi koji se najčešće nalaze u potrošačkoj korpi, čime značajno olakšavamo kućni budžet - kazao je David Vander Suren, generalni direktor "Delez" grupe za Srbiju, BiH i Crnu Goru.
U "Merkatoru" i "Rodi" pored redovnih mesečnih i vikend akcija, kupcima kroz sistem sakupljanja bodova kroz nalepnice omogućavaju i popust do 60 odsto za kupovinu određenih trajnih proizvoda za kuću.
- Popustom od 10 odsto subotom i nedeljom u "Roda" megamarketima, utorkom u "Merkator" hipermarketima, sredom za penzionere u većini objekata, ponudu činimo još pristupačnijom - kaže Goran Sorak, izvršni direktor marketinga "Merkator" trgovine za jugoistročnu Evropu. - Posebna pogodnost je "pika" kartica, koja omogućava popuste u robi do šest odsto, ali i odloženo plaćanje do 12 mesečnih rata, bez kamate.
I "Idea" se svakodnevno trudi da izađe u susret svojim potrošačima sa povoljnim cenama i mnogobrojnim akcijama.
- Najnovija pogodnost je akcija pod sloganom "Ideja za bolji život", koja svakog dana kupcima donosi veliku uštedu - kažu u "Idei". - Za svaki račun u iznosu od 2.000 do 3.999 dobija se poklon-bon u vrednosti od 200 dinara, a za iznose od 4.000 do 9.999 bon od 500 dinara. Potrošači svoje poklon-bonove mogu iskoristiti kao platežno sredstvo samo subotom i nedeljom i to u velikim "Ideinim" prodavnicama.
Darko
24.10.2011. 08:17
Ja kupujem sličnih 30,40 artikala, kupovao sam ih u svim našim lancima, ali trenutno je ubedljivo najjeftiniji Dis, koji em ima niže cene em dobijete 10% popusta na svaki račun, nema onog kao u Tempu samo vikendom ili kao u Rodu 10% ali samo preko 5000din. U svakom slučajku se jako isplati otići u jednu, dve mesečne velike nabavke, ušteda na razlici između npr Disa i lokalnog Maxia je oko 30-35%...
Popusti su u redu, jer na taj način privlačite kupce. Ali problem je u visokim maržama i proizvodjačkim cenama, jer najlakše je sve prebaciti na ledja kupca, a onda mu kao poklon ponuditi sniženje, akcije...
Trgovci se jadni ubiše privlačeći kupce !?? Svaki dan smo svedoci podizanja cena ,evo najavljuju se nove veće cene od 1 novembra. A i kad su akcije obično su cene veće nego pre "pojeftinjenja" . Na reklami jedno a u prodaji sasvim drugo. Suma sumara rasteraće i ovo malo kupaca što ih imaju.
Dosao sam iz Budimpeste, kupovao sam u Tesco marketu, i gledao butike u Arena plazi, poput naseg Delta city-ja i Usca. Znaci jaka lokacija, potpuno uporedivo. Tesco u prakticno sirem centru je jeftiniji od naseg Tempa i Rode. Apsolutno je sve tamo jeftinije, od istih proizvoda koji se nalaze na oba trzista, poput nutele, colgate i sl., a njihove robne marke koje su dobre po kvalitetu da ne pominjem. Garderoba je niza za nekih 10%, regularne cene. Znaci kod nas su marze i dalje jako visoke.
Komentari (4)