Kriza pogađa i luksuz
19. 10. 2011. u 20:49
Sve veća besparica nije zaobišla ni najluksuznije i najskuplje proizvode u Srbiji. Prodaja opala do 80 odsto. Kupci - biznismeni, političari, sportisti...
Tržište luksuznim stvarčicama u Srbiji stvoreno je za biznismene, političare, sportiste, diplomate i estradne ličnosti. Bez obzira na njihova česta putovanja u inostranstvo i znatno veći izbor, porodice „izbranih“ vole da kupuju upravo u najskupljim radnjama u Beogradu.
- Svuda u svetu je kriza, a to potvrđuju i naše kolege iz inostranstva - kažu u u jednoj beogradskoj prodavnici luksuznog nakita i satova. - Situacija je slična i ovde i u razvijenijim zemljama Evrope. Sreća naša, pa među našim kupcima ima dosta stranaca. Naše kupce je sve ovo jače udarilo, ali pad prometa skupocenih stvari se svuda oseća. U našoj zemlji se sve teže odlučuju da kupe luksuz, ne zato što nemaju para već više iz straha da će besparica biti sve veća. Tako je u protekle dve godine.
Većina uvoznika i trgovaca najskuplje robe u Srbiji, ne želi da izađe sa podatkom koliko im je prodaja opala od početka ekonomske krize. Nezvanično, kod većine promet je prepolovljen, a pojedini sada imaju samo dvadeseti deo nekadašnjih pazara. S druge strane, činjenica je i da i najskuplji proizvod ima svog kupca u Srbiji.
- Svaki put kada dođem u jedan od dva najveća tržna centra u Beogradu, iznenadi me gužva - priča Milena S. iz Novog Beograda. - Verujem da je većina nas došla da pronađe sebi nešto dobro, ali po pristojnim cenama. Međutim, primetila sam da kroz centar građani prolaze veoma često sa kesama iz radnji sa firmiranom garderobom koja je papreno skupa. Očigledno da i stvari, o kojima većina nas može samo da mašta, ipak, imaju kupce.
LIMUZINE
NI brojne povoljnosti i akcije salona automobila u Srbiji ne mogu da „poprave“ prodaju četvorotočkaša. Do avgusta prodato je 22.997 automobila, 5.000 manje nego lane. Posle 2008. godine kada je bilo 57.000 srećnih vlasnika novih limuzina, u 2009. godini zabeležen je pad prodaje od oko 20 odsto, a pazareno je nešto manje od 44.000 novih automobila. U 2010. prodato je jedva 40.000 vozila, sve sa subvencionisanim „puntom klasikom“ (12.000) koji je „odneo“ trećinu tržišnog kolača. Najluksuzniji i najskuplji automobili najduže čekaju nove vlasnike.
Slavisa
19.10.2011. 23:06
Sta to bese luksuz?
@Slavisa - Luksuz je kada jedes luk, a oci ti suze :-(
@Slavisa - Slavisa valjda je to kada ljustis luk a suze ti same idu.
Bas mi je zao sto pojedina gospoda nece vise piti vino od 7 hiljada nego ce preci na ono od 5. Steta bas. Narod bre nema sta da jede, kakav luksuz pa greh je tu rec izgovoriti pored toliko gladnih!
....luksuz....luksuz...jbg. zao mi je tih ljudi te moraju da voze ista kola i ove godine, a mozda su se dobro i pokazala pa se covek i veze za njih ...a sto se tice garderobe, pa mi smo i 1993. na najvecu muku mogli na crtu Italijanima, Francuzima, svima... cak i pored plate od 3 marke. Srbija brale..
Komentari (7)