Kriza pogađa i luksuz

D. M. - M. N. S.

19. 10. 2011. u 20:49

Sve veća besparica nije zaobišla ni najluksuznije i najskuplje proizvode u Srbiji. Prodaja opala do 80 odsto. Kupci - biznismeni, političari, sportisti...

DOK većina građana Srbije sa svojim primanjima jedva pokriva najnužnije potrebe, ima i onih koji sebi mogu da priušte farmerice od 25.000, cipele od 90.000, pa i ručni sat od 700.000 dinara. Doduše, ni njih kriza nije zaobišla. Iako nevoljno, trgovci skupocenom robom u našoj zemlji priznaju da im se broj kupaca drastično smanjio.

Tržište luksuznim stvarčicama u Srbiji stvoreno je za biznismene, političare, sportiste, diplomate i estradne ličnosti. Bez obzira na njihova česta putovanja u inostranstvo i znatno veći izbor, porodice „izbranih“ vole da kupuju upravo u najskupljim radnjama u Beogradu.

- Svuda u svetu je kriza, a to potvrđuju i naše kolege iz inostranstva - kažu u u jednoj beogradskoj prodavnici luksuznog nakita i satova. - Situacija je slična i ovde i u razvijenijim zemljama Evrope. Sreća naša, pa među našim kupcima ima dosta stranaca. Naše kupce je sve ovo jače udarilo, ali pad prometa skupocenih stvari se svuda oseća. U našoj zemlji se sve teže odlučuju da kupe luksuz, ne zato što nemaju para već više iz straha da će besparica biti sve veća. Tako je u protekle dve godine.

Većina uvoznika i trgovaca najskuplje robe u Srbiji, ne želi da izađe sa podatkom koliko im je prodaja opala od početka ekonomske krize. Nezvanično, kod većine promet je prepolovljen, a pojedini sada imaju samo dvadeseti deo nekadašnjih pazara. S druge strane, činjenica je i da i najskuplji proizvod ima svog kupca u Srbiji.

- Svaki put kada dođem u jedan od dva najveća tržna centra u Beogradu, iznenadi me gužva - priča Milena S. iz Novog Beograda. - Verujem da je većina nas došla da pronađe sebi nešto dobro, ali po pristojnim cenama. Međutim, primetila sam da kroz centar građani prolaze veoma često sa kesama iz radnji sa firmiranom garderobom koja je papreno skupa. Očigledno da i stvari, o kojima većina nas može samo da mašta, ipak, imaju kupce.

LIMUZINE

NI brojne povoljnosti i akcije salona automobila u Srbiji ne mogu da „poprave“ prodaju četvorotočkaša. Do avgusta prodato je 22.997 automobila, 5.000 manje nego lane. Posle 2008. godine kada je bilo 57.000 srećnih vlasnika novih limuzina, u 2009. godini zabeležen je pad prodaje od oko 20 odsto, a pazareno je nešto manje od 44.000 novih automobila. U 2010. prodato je jedva 40.000 vozila, sve sa subvencionisanim „puntom klasikom“ (12.000) koji je „odneo“ trećinu tržišnog kolača. Najluksuzniji i najskuplji automobili najduže čekaju nove vlasnike.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Mina

20.10.2011. 00:26

Bas mi je zao sto pojedina gospoda nece vise piti vino od 7 hiljada nego ce preci na ono od 5. Steta bas. Narod bre nema sta da jede, kakav luksuz pa greh je tu rec izgovoriti pored toliko gladnih!

Aleksandar Laban

20.10.2011. 02:43

....luksuz....luksuz...jbg. zao mi je tih ljudi te moraju da voze ista kola i ove godine, a mozda su se dobro i pokazala pa se covek i veze za njih ...a sto se tice garderobe, pa mi smo i 1993. na najvecu muku mogli na crtu Italijanima, Francuzima, svima... cak i pored plate od 3 marke. Srbija brale..

JaZon

20.10.2011. 17:35

Jadni srpski bogatasi! Vise nece kupovati Porsee i Mercedese vec idu na mnogo jeftinije Audije i BMW-e! Cisto mi ih je zao???

kaa

07.11.2014. 21:45

@JaZon - ja imam mercedes slr mclaren od milion i po evra. sta bi sa buggatijem.