Punto se slabije prodaje zbog kamate

P. ŽIVKOVIĆ

16. 10. 2011. u 20:56

Put do kupca na tržištu najteže nalaze najjeftiniji automobili. U prvih devet meseci 2011. prodaja opala za 20 odsto

PAD prodaje automobila u Srbiji od skoro 20 odsto u prvih devet meseci ove godine najviše je pogodio prodavce najjeftnijih automobila. U takozvanom B segmentu, minus je oko 35 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Kragujevački „punto“, koji je na svojim plećima nosio prodaju na našem tržištu poslednjih godina, posustao je, a prodaja ovog vozila je skoro prepolovljena.

Kada je u aprilu 2009. počela prodaja vozila sa montažnih traka u Kragujevcu, uz subvenciju države „staro za novo“ uz najpovoljniji kredit na tržištu, priliku da se otarase vremešnih vozila i da nabave novo, iskoristilo je mnogo građana.

U oktobru 2010. proslavljena je proizvodnja 30.000 „punta“, a otprilike toliko je i prodato ovih vozila do kraja prošle godine. Početkom 2011. smanjena je subvencija države sa 1.000 na 600 evra u programu „staro za novo“, što je svakako rezultiralo i padom prodaje.

AKCIJA KOMPANIJA „Fijat automobili Srbija“ obezbedila je kupcima „punta“ izuzetne pogodnosti kroz novu prodajnu akciju „3, 2, 1... Kreni!“, koja je počela 15. oktobra. Ko se odluči na kupovinu automobila iz Kragujevca dobiće paket koji sadrži produžen garantni rok na tri godine ili 75.000 pređenih kilometara, dva besplatna redovna servisa na 15.000 i 30.000 kilometara, kao i besplatnu registraciju vozila za prvu godinu.

- Kada analizirate pad prodaje, a izuzmete „punto“ vidite da su skoro svi, osim „sitroena“ i „pežoa“, na skoro istim granama kao lane - kaže Milan Belin, generalni direktor kompanije „Reno-Nisan Srbija“.

- „Punto“ je ranije zauzimao 33,4 odsto, a sada oko 20 odsto našeg tržišta. Pad je delimično prouzrokovalo smanjenje subvencije za 400 evra, uvođenje učešća od 30 odsto, ali je zaustavljenje kreditne linije sa kamatom od 4,5 odsto ono što je prikočilo prodaju „punta“.

Zanimljivo je da su, do skoro nezamislivim popustima, „Reno“, „Ford“, “Hjundai“ i još neki proizvođači pretekli po prodaji svojih vozila i „dačiju“, koja je dugo bila jedini rival „puntu“.

- To je razumljivo jer smo kod „Renoa“ imali prostora za manevar i sniženje, kod „dačije“ ne, pa se i prodaja ova dva brenda koja mi zastupamo skoro izjednačila - kaže Belin.

On na primeru „Nisana“ koji je skoro dostigao „tojotu“ po prodaji ilustruje i činjenicu da se ukus kupaca na našem tržištu menja. To znači i da će borba za svakog kupca i u Srbiji, postati sve žešća.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

stanimir

16.10.2011. 22:25

Zašto neko nije napravio anketu vezanu za akciju "staro za novo" , pa bi možda došao do mene i saznao da mi ne pada na pamet da menjam svoju zastavu 128 i ulazim u kredit da bi kupio ovaj automobil namenjen za samce i omladinu .

Aleksandar

17.10.2011. 07:51

veliki je problem to sto radkapne i drzaci za ruke u puntu predstavljaju dodatnu opremu tako da ce ljudi u tom rangu cena pre uzeti novu daciju koja ima dosta vise opreme ili neki polovan auto. takodje je sporno i to sto drzava sa jedne strane potpuno podrzava fiat a sa druge nabavlja sva ostala vozila sem njega.

HA HA HA

17.10.2011. 16:41

''.....dobiće paket koji sadrži produžen garantni rok na tri godine....''SMEŠNO!!!!!!!!!! Pogledajte malo bolje ko koliko daje garanciju. Srbima zabraniti da igraju fudbal i prave automobile

kiki

17.10.2011. 16:43

FAS nam prodaje automobil bez ABS-a. Ko hoce ABS doplata je 700 EURA. Auto bez ABS nogde u Evropi niko nece ni da pomisli da kupi, ali to je dovoljno dobro za Srbe. Sramota.