Tablice vredne kao automobil

P. Ž.

06. 10. 2011. u 20:55

Redovna godišnja registracija motornih vozila postaje sve ozbiljnije opterećenje za kućni budžet. Dešava se da godišnje dažbine za četvorotočkaša iznose i 10 odsto njegove cene

REGISTRACIJA vozila u Srbiji postala je prava noćna mora za vozače koje, uz duboko „zavlačenje ruke“ u džep, čeka i nezaobilazno, maltretiranje u redovima. U najboljem slučaju, treba vam bar jedan dan da izvršite tehnički pregled vozila, da ispunite i platite (13) uplatnica i da predate dokumenta na šalteru MUP. A samo za registraciju „punta klasik“, koja je među najjeftinijima, potrebno je izbrojati oko 19.000 dinara! Tako se dešava da vozači svake godine plaćaju i do deset odsto vrednosti automobila, samo kako bi ga koristili. Odnosno, posle desetak godina korišćenja vozila, građani državi na ime raznih troškova registracije plate i bukvalno vrednost već istrošenog vozila.

Mnogi vozači se bune što svake godine moraju da registruju automobil, a promena tablica, nalepnice, nove saobraćajne dozvole je nešto što kako tvrde, „nigde u svetu nema“.

- Pitanje opravdanosti registracije vozila svake godine je veoma zanimljivo - kaže Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije. Ako neko tvrdi da čuva budžet vozača tako što ne traži poštovanje zakonske obaveze o zimskim gumama, postavlja se pitanje zašto to radi nauštrb bezbednosti, a ne na primer uštedom na registraciji.

U državama EU, na primer, tehnički pregled se većinom obavlja svake druge godine. Tako je i u Nemačkoj, gde se na godišnjem nivou plaća taksa na vozilo na čiju visinu osim zapremine motora utiče i emisija ugljen-dioksida.

MOTOCIKLISTI U MNOGIM zemljama Evrope je, tvrdi Okanović, između ostalog omogućena i polugodišnja registracija, što bi naročito obradovalo naše vozače motocikala. - Nije logično da neko plaća registraciju cele godine, a može da se vozi, realno samo šest meseci, koliko dozvoljavaju vremenski uslovi - objašnjava Okanović.

Kada bi naš „punto“ registrovali u Nemačkoj, to bi nas koštalo 58 evra za zapreminu motora i dodatnih dva evra po svakom gramu ugljen-dioksida preko granice od 120 grama CO2 po pređenom kilometru, što za „punta“ (133 g/km) iznosi 26 evra. Na ovu sumu, naravno treba dodati i iznos auto osiguranja, koji je u evropskim zemljama znatno veći nego kod nas.

Italijani registruju vozilo na pet godina, a nova vozila prvih pet godina nemaju obavezan tehnički pregled. Vozilo se može registrovati i na period od osam do 12 meseci. Francuzi, Austrijanci ili Mađari imaju sličan sistem. Naravno, visina takse je srazmerna dužini registracije.

NADLEŽNOST

- POSEBNO pitanje je zašto se samo kod nas registracija obavlja u MUP-u. Pritom, u skoro svim evropskim zemljama vlasnik jednom kupljenu registracionu tablicu može da koristi na svakom svom budućem vozilu. Mi plaćamo neekonomsku cenu tablica koje imaju ograničen rok važenja - kaže Damir Okanović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (27)

Vojislav jovanovic

06.10.2011. 21:11

Nezavisno od cene registracije koju svi uglavnom uvek osecamo kao previsoku, sramota je da je ceo postupak i dalje neverovatno primitivan uz nepotrebno veliki broj uplatnica. Zasto drzava ne moze da odredi taksu koju ce vozaci placati na jednom mestu a dalja raspodela po racunima je stvar drzave. Posebno je iritirajuce da vlasnici vozila moraju da satima stoje u redovima da bi te iste uplatnice predali na saltere koji su po funkciji i dalje identicni kao periodu komunizma, kao da je vreme stalo.

Vuin

07.10.2011. 14:34

@Vojislav jovanovic - Pa dobro "doctore" u kojoj Americic ti zivis.Pa tvoja lova nije prosek.Spusti se malo na zemlju.

Buha Radivoje

06.10.2011. 21:13

Kod nas je komunizam jos uvek na snazi, sve se resava u komitetu, a partija se pita,a vi sad prevodite kako hocete, sustina je tu.

Зоран

06.10.2011. 21:15

Зашто не прекинете да нас пљачкате.Ја за теренац стар 10 год. чија је вредност око 8000евра плаћам годишњу глобу 0д 500евра.више од 10%.Срамота

vuk

06.10.2011. 22:54

@Зоран - 10 % od 8000 je 800 evra :) ali svejedno, sto je mnogo mnogo je . Inace zivim na Bliskom Istoku, tehnicki se radi svake druge godine a registracija godisnje. Za registraciju mi je trebalo bukvalno pola sata. Popunio sam jedan papir, platio 20 evra, i na istom salteru odmah dobio novu registraciju.Jos mi onaj sa saltera kaze sa smeskom, smem da se kladim da smo brzi od vasih u Srbiji .. Sta da mu kazem?

pera- nis

07.10.2011. 02:14

@Зоран - za takav terenac bi u nemackoj,austriji ili svajcarskoj platio od 2500-3500 eura godisnje,plus tehnicki, a za 1300 kubika 600-1000. tacno je ovo da u srbiji dazbine za kola kostaju najmanje u evropi.... da dodam da 60% auta koje vam ovi nasi puste na tehnickom ,u evropi bi zavrsili na auto otpadu. zato ne kukajte nego taljigajte jer cim mozes sebi da priustis bilo kakav auto nisi gladan........da ne govorim o terencu.

lepic

06.10.2011. 21:24

Ha ha ha , jos uvek smo najjeftiniji,,, ma nije nego. Ali ovo sto mesaju zemlje u okruzenju, i jos lupetju. Na primer uopste nije tacno ovo za italiju. U Italiji je kao sto mnogi znaju tehnicki prvi po kupovini vozila na 4 godine pa posle na svake dve , a normalno da je osiguranje vozila na godisnjem nivou... Toliko o poredjenju sa ostalima u okruzenju gospodo novinari,,,,,,

seljakLA

06.10.2011. 21:41

Cutute bre brajco Srbi dobro je, citam tamo gore u onu tablu di je onaj auto sta je to komunalna taksa i eko taksa stvarno ne znam zasta je to. Al teo sam da kazem dobro je da nisu naveli omcha za vesanje kosta toliko i toliko. More birali ste gi pa vi je sad to tako.

A yugo?

06.10.2011. 21:57

A mi sto vozimo polovne jugice,pa ,bre,ja za dve godine sto cu platiti registraciju,isplatih juga,bre!!!Pre 10-ak dana istresosmo iz dzepa oko 17 000 dinara za sve ove takse,a ne znam da li sam auto vredi 300 evra...Tugo...

murija

06.10.2011. 22:14

Kod Nemaca za sve ovo gore navedeno treba oko sat ipo,i sve kosta oko 130€ajmo u EU da nam bude bolje

Jozef

07.10.2011. 20:53

@murija - zato vam je skupa registracija jer taj posao od možda sat vremena obavlja ceo jedan Bataljon od službenika . svaki od njih naravno maximalno obučen pa te šalje kod sledećeg . tek imaš ,,osećaj,, da si pri kraju kada te zadnji pronalazač šalje na pošti gde te čeka ceo Puk jedan........Al ne se sekirajte Narode . Gosin Ambasador je upravo danas pozvao službenike na bolju saradnju - tako da će od sutra biti malo morgen i nešto skuplje .

Goran

06.10.2011. 22:35

Skupo da je to strasno..ali sta mi sto registrujemo automobilske prikolice.E to ljudi da vidite taksi toliko ih ima da nisam ni upamtio za cega su sve.I jos mi navelo za prikolicu taksu kao za upotrebu"motornog vozila".Pokusao sam da joj nadjem motor ali nisam uspeo haha..kakva tuga od drzave.Nego se pitam jesu li veci mentoli na vlasti koji su rekli da mora tako ili mi koji cutimo pa nas sisaju kako stignu i kako hoce

svetlana

06.10.2011. 22:39

To se zove kradja,nigde u svetu to ne postoji.Samo jednom i to kada kupis auto platis prenos na sebe i tablice.Kada su nova kola tehnicki radis na 5godin,a posle svake godine.Nema potrebe da svake godine kola registrujes na sebe,a putarinu placas kaa putujes.Da sto se ovih taksi tice pa ljudi mi placamo godisnji porez.

dufko

06.10.2011. 22:43

Mene 20-godišnji Yugo izađe oko 10 hiljada mesečno, kada bi se raspodelili godišnji troškovi održavanja, registracije i benzina ...Skoro dupla vrednost vozila za godinu dana ... Ja student, otac penzioner, majka domaćica a to jedino prevozno sredstvo kako meni do fakulteta tako i za sve ostale potrebe ... I primanje u porodici 30 hiljada mesečno ... Evropska Srbija ...

sava todorovic

06.10.2011. 22:49

SvastaZivim u Kanada provincija Ontario i imam Mazdu 5 2009 godine.Kako smo se preselili ovamo iz Quebeca morao sam da idem na tehnicki pregled odnosno emitovanje gasova i to me je kostalo 170 dolara.Posle toga registracija za dve godine opet170 dolaraVozacka dozvola za 5 godina samo 75 dolara,Uporedivsi cene sa vasim platama vas sisaju kao australiske ovce  Pozdrav iz Ottawe

jare

07.10.2011. 03:49

@sava todorovic - A osiguranje si zaboravio? Koliko je, 2-3 hiljade dolara sigurno? A u Srbiji, 75 evra.

uros

06.10.2011. 22:54

Da se ne pravimo mnogo pametni, registracija je kod nas jeftina u celini, ono što uzme država za takse je plačka, ali osiguranje je smešno. Što smo mi siromašni, pa nemamo da platimo to je druga stvar, ali osiguranje bi trebalo da bude mnogo skuplje. Zna li neko koliko malo dobije porodica nekoga ko strada nedužan u udesu. Porodica dobije crkavicu. Osiguranje treba da bude tako da može da se namiri porodica poginulih u udesima na drumu, a ne prema vrednosti krševa koje vozimo.

Doctor

07.10.2011. 05:34

Evo primer iz Amerike, $150-300 registracija kola i osiguranje, a kola ispod 3000 ccm3 je i tesko naci, sva su kola 4,5 pa i 6 hiljada kubika sa gomilom konja...kako je lepo kad mozes da vozis auto koji pozelis...moj auto ovde je 6000 kubika i 500 konja i placam osiguranje i registraciju oko $300 ili oko 20.000din, a godisnja plata je $60.000..sad u Srbiji da hocu da vozim taj isti auto morao bih da izdvojim "199897.45 dinara + provizija banke ili poste za svaku uplatnicu" hahah kakva pljacka

Bora Moravac

07.10.2011. 15:31

@Doctor - Molim te doktore  ne lazi ljude, i ja zivim u Americi vec 35 god. Borisnikolic@rocketmail.com

Dejan Zlatkovic

26.12.2011. 19:30

@Doctor - Gospodine Doktore!Prvo se predstavljate lazno a i puno neistina govorite.Ziveo sam u stvari radio u Usa.Vozio jeftin americki auto naravno,Saturn model.To je GM,isto sto i opel kod nas.1.9 motor ohc 2001godiste.Mesecno osiguranje koje sam placao kostalo je 51$ sto je 612$ na godisnjem nivou.To mu je trenutno oko 47000 din ili 450e.Tako da vas molim da ne sirite neke dezinformacije.Nasa vlada je velika prevara i nepravda ali ako ste kuci sa svojima,delite troskove puno je lakse.Pozz iz Grdelice

seljakLA

07.10.2011. 14:29

Pored svi moji muka sto me izedose ovi politicari jos se nadje i poneki strendjer da mi golica zivci moji. Bre Doc sta s teo da nama Srbima kazees sas ova tvoj komentar mi necemo da se uporedjujemo sas Ameri iz nama poznati razlozi.... velika kubikaza sas gomilu konji(a ja kazem)plus jedno magare,Vozi bre i HUMERA to je tva sreca, mi smo srecni i sas nasa kljusa samo ne kecaju mal pare za odrzavanje istih. Ibrajco strendjeri ne solite ni visepamet, imamo mi to i za izvoz, samo pare nas muchu.

Doctor

07.10.2011. 16:06

@seljakLA - Da da, zato vas i "muchu" pare, sto imate/imamo pameti na izvoz, da ih/nas ne izvozite mozda bi i imali vise para...ti mozda jesi sretan da vozis Juga 26 godina starog i rizikujes svoj zivot i zivot svoje dece, i radis mozda i dva meseca da bi platio "drzavi" registraciju tog "automobila", ali ti garantujem da je to tako samo zato sto ne znas za bolje i mislis da ne zasluzujes vise od zivota...Dobar auto nije luksuz u svetu vec je potreba..U Srbiji je postao luksuz 3 obroka dnevno a ti si sretan

Giant

07.10.2011. 20:59

Da li u Srbiji postoji još neko sem nezaobilaznog D.Okanovića da nam "otvori oči" u vezi sa saobraćajnom problematikom? Zahvaljujem

seljakLA

07.10.2011. 21:40

Doc, moram nazalost biti malo arogantan ali bih Vas zamolio da se ne uvredite, OK. Verovatno ste culi za onu narodnu: Procitao je tonu knjiga ali mu nije koristilo, ovaj prvi tekst je bacanje peska narodu u oci, pa ako i hocte vredjanje vrednosti tog naroda u smislu, vi ste ne snalazljivi kao ja. Ali od Srbina niko na zemaljskoj kugli nezna da uziva i kad se ima i kad se nema. Sticajem okolnosti narod je namanje kriv, mozda 10%, nasi politicari 30% a do 100% vasi prijatelji koji nisu samo Srbiju

seljakLA

07.10.2011. 21:57

nego ceo svet srozali ovako kako izgleda.Srbija nije nicije otimala, palila rusila, unazadjivala dok je Srbiji to sve uradjeno. Mogli ste nekak utesno delovati na taj narod, a ne ja vozim auto od 6000 kubika(6litara zvuci malo). Za 60.000$ godisnje koliko radis dnevno? 16-18 sati, imas li socijalno, ako nemas koliko se placa ono vreme provedeno u bolnici Ja licno nikada nisam video YUGA iznutra ali sam bar ostao sa svoji narodom nevidljivim nitima koji su za Vas POJAM. Pozdrav iz inostranstva

zbunjen

08.10.2011. 04:43

@seljakLA - Hajde ti to lepo napisi ponovo ,lepo polako , jer ja zelim da razumem tvoju misao