Tablice vredne kao automobil
06. 10. 2011. u 20:55
Redovna godišnja registracija motornih vozila postaje sve ozbiljnije opterećenje za kućni budžet. Dešava se da godišnje dažbine za četvorotočkaša iznose i 10 odsto njegove cene
REGISTRACIJA vozila u Srbiji postala je prava noćna mora za vozače koje, uz duboko „zavlačenje ruke“ u džep, čeka i nezaobilazno, maltretiranje u redovima. U najboljem slučaju, treba vam bar jedan dan da izvršite tehnički pregled vozila, da ispunite i platite (13) uplatnica i da predate dokumenta na šalteru MUP. A samo za registraciju „punta klasik“, koja je među najjeftinijima, potrebno je izbrojati oko 19.000 dinara! Tako se dešava da vozači svake godine plaćaju i do deset odsto vrednosti automobila, samo kako bi ga koristili. Odnosno, posle desetak godina korišćenja vozila, građani državi na ime raznih troškova registracije plate i bukvalno vrednost već istrošenog vozila.
Mnogi vozači se bune što svake godine moraju da registruju automobil, a promena tablica, nalepnice, nove saobraćajne dozvole je nešto što kako tvrde, „nigde u svetu nema“.
- Pitanje opravdanosti registracije vozila svake godine je veoma zanimljivo - kaže Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije. Ako neko tvrdi da čuva budžet vozača tako što ne traži poštovanje zakonske obaveze o zimskim gumama, postavlja se pitanje zašto to radi nauštrb bezbednosti, a ne na primer uštedom na registraciji.
U državama EU, na primer, tehnički pregled se većinom obavlja svake druge godine. Tako je i u Nemačkoj, gde se na godišnjem nivou plaća taksa na vozilo na čiju visinu osim zapremine motora utiče i emisija ugljen-dioksida.
Kada bi naš „punto“ registrovali u Nemačkoj, to bi nas koštalo 58 evra za zapreminu motora i dodatnih dva evra po svakom gramu ugljen-dioksida preko granice od 120 grama CO2 po pređenom kilometru, što za „punta“ (133 g/km) iznosi 26 evra. Na ovu sumu, naravno treba dodati i iznos auto osiguranja, koji je u evropskim zemljama znatno veći nego kod nas.
Italijani registruju vozilo na pet godina, a nova vozila prvih pet godina nemaju obavezan tehnički pregled. Vozilo se može registrovati i na period od osam do 12 meseci. Francuzi, Austrijanci ili Mađari imaju sličan sistem. Naravno, visina takse je srazmerna dužini registracije.
NADLEŽNOST
- POSEBNO pitanje je zašto se samo kod nas registracija obavlja u MUP-u. Pritom, u skoro svim evropskim zemljama vlasnik jednom kupljenu registracionu tablicu može da koristi na svakom svom budućem vozilu. Mi plaćamo neekonomsku cenu tablica koje imaju ograničen rok važenja - kaže Damir Okanović.
Vojislav jovanovic
06.10.2011. 21:11
Nezavisno od cene registracije koju svi uglavnom uvek osecamo kao previsoku, sramota je da je ceo postupak i dalje neverovatno primitivan uz nepotrebno veliki broj uplatnica. Zasto drzava ne moze da odredi taksu koju ce vozaci placati na jednom mestu a dalja raspodela po racunima je stvar drzave. Posebno je iritirajuce da vlasnici vozila moraju da satima stoje u redovima da bi te iste uplatnice predali na saltere koji su po funkciji i dalje identicni kao periodu komunizma, kao da je vreme stalo.
@Vojislav jovanovic - Pa dobro "doctore" u kojoj Americic ti zivis.Pa tvoja lova nije prosek.Spusti se malo na zemlju.
Kod nas je komunizam jos uvek na snazi, sve se resava u komitetu, a partija se pita,a vi sad prevodite kako hocete, sustina je tu.
Зашто не прекинете да нас пљачкате.Ја за теренац стар 10 год. чија је вредност око 8000евра плаћам годишњу глобу 0д 500евра.више од 10%.Срамота
@Зоран - 10 % od 8000 je 800 evra :) ali svejedno, sto je mnogo mnogo je . Inace zivim na Bliskom Istoku, tehnicki se radi svake druge godine a registracija godisnje. Za registraciju mi je trebalo bukvalno pola sata. Popunio sam jedan papir, platio 20 evra, i na istom salteru odmah dobio novu registraciju.Jos mi onaj sa saltera kaze sa smeskom, smem da se kladim da smo brzi od vasih u Srbiji .. Sta da mu kazem?
Komentari (27)