Hrvatske firme za pet dana ostaju bez imovine u Srbiji?

Tanjug

25. 09. 2011. u 00:25

Hrvatskim preduzećima koje imaju imovinu u Srbiji ostalo je još pet dana za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa s tom državom ili će u protivnom ostati bez njih, piše zagrebački "Jutarnji list"

ZAGREB - Hrvatskim preduzećima koje imaju imovinu u Srbiji ostalo je još pet dana za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa s tom državom ili će u protivnom ostati bez njih, piše zagrebački "Jutarnji list".

List piše da kompanije predvođene "Inom", "Borovom", "Krašom"... u Srbiji imaju imovinu vrednu oko 800 miliona evra i do 30. septembra, prema Uredbi koju je srpska vlada donela pre tri godine, moraju da reše imovinsko-pravne odnose sa Srbijom.

Onima koji to ne učine srpske vlasti mogu nakon 30. novembra privatizovati imovinu, osim ako rok ne bude još jednom produžen o čemu se navodno razmišlja u srpskom ministarstvu ekonomije, piše "Jutarnji".

"Oko 150 naših preduzeća ima imovinu na području Srbije koju sada koriste njihove firme, a samo ih je dvadesetak uspelo da vrati tu imovinu, odnosno reši pitanje vlasništva. Stoga se može pretpostaviti da će mnoge hrvatske firme imovinu bez koje ostanu morati uterivati sudskim putem", navodi list.

Podseća se da je sud, kao način povraćaja imovine već ranije izabrao "Končar", koji je tako uspeo da vrati svoju zgradu u Beogradu, te sada više ne potražuje nikakvu drugu imovinu.

Sudu se, dodaje list, obratili i "Ina" pa je prošle godine u Privrednom sudu u Beogradu počeo proces u kojem se traži povraćaj 167 benzinskih pumpi i naknadu izgubljene štete u ukupnoj vrednosti od oko 200 miliona evra.

Kako se napominje, prvu tužbu "Ina" je podnela pre nego što je njihov celokupnu ifrastrukturu u Srbiji preuzeo "Beopetrol", koji je u međuvremenu prodat ruskom "Lukojlu", piše "Jutarnji list".

Osim "Končara" do imovine u Srbiji uspeo je doći i "Varteks", koji je pre tri godine vratio veći deo imovine s područja bivše Jugoslavije.

Sudu namerava da se obrati i "Borovo" koje je, kako se navodi, sa Srbijom bezuspešno pokušavalo postići dogovor o povraćaju 88 prodavnica i pogona za proizvodnju obuće u Somboru. Tom imovinom koja se procenjuje na 30 miliona evra sada raspolaže srpski "Boreli".

List navodi da, prema podacima Republičke direkcije za imovinu Srbije, imovina srpskih poduzeća u Hrvatskoj vredi 1,8 milijardi evra, a hrvatskih u Srbiji 800 miliona evra.

Srbija, međutim, još nema tačne podatke o tome šta njihove fabrike, opštine i građani potražuju u Hrvatskoj.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Hrvatska je opljackala Srbe

25.09.2011. 11:19

Prema popisu imovine prognanih iz 96.g. u vlasnistvu Srba u Hrvatskoj 91.g. je bilo 18 milona kvadratnih metara gradjevinskog prostora, od cega 14 milona stambenogi 4 miliona poslovnog. Srbi su imali i pola miliona hektara poljoprivrednog i sto hiljada hektara sumskog zemljista. Falsifikovanim punomocima Hrvatska je prodala vecinu srpskih kuca prognanih Srba bez njihovog znanja - zna to Koalicija udruzenja izbeglica.Punomocja su overavana laznim pecatima i falsifikovanim potpisima vlasnika kuca

Petar

25.09.2011. 17:30

@Hrvatska je opljackala Srbe - Pa zasto ta koalicija ne organizuje zajednicku tuzbu Strazburu? Ako je takko kako kazes dobili bi spor bez problema i sve svoje nazad.

Idler

25.09.2011. 20:44

@Hrvatska je opljackala Srbe - Prvo se moraš zapitati "koliko kvadrata" su porušili i popalili vaši 90-ih, a nakon toga nešto puno bitnije. Pitaj tu koaliciju gdje joj je bilo sjedište i tko je u Hrvatsku donosio ovjerene punomoći - malo ćeš se iznenaditi !!!

Bog sve vidi

26.09.2011. 02:54

@Hrvatska je opljackala Srbe - Iznenadicete se vi Bozijoj kazni zbog "udruzenog zlocinackog poduhvata" kojim ste iz Hrvtaske proterali sopstvene, rodjene i punopravne, gradjane srpske nacionalnosti, cime ste pokazali da Hrvatska nije drzava nego marioneta.

Idler

26.09.2011. 10:45

@Hrvatska je opljackala Srbe - Ti isti "sopstveni, rodjeni i punopravni gradjani" su u proljeće 91-e, jednoglasnom odlukom na referendumu, proglasili odcjepljenje i pripojenje otadžbini....sve drugo su bajke !!!

Bozija je poslednja!

26.09.2011. 13:33

@Hrvatska je opljackala Srbe - Ali zato jer su pre toga bez razloga dobijali otkaze, izbacivani iz stanova i kuca i sikanirani, jer je tako dozvoljeno Tudjmanu.Ustavom iz 1990. godine Sabor Republike Hrvatske srpskom narodu ukinuo je status konstitutivnog naroda. Prema popisu stanovništva iz 2001, Srbi su činili 4,5 odsto stanovništva ili 201.631. Podsetimo, prema popisu iz 1991. godine Srbi su činili ukupno 12,2 odsto ukupne populacije, odnosno 581.663 ljudi.

Idler

26.09.2011. 14:16

@Hrvatska je opljackala Srbe - Zašto ne napišeš kad su Srbi digli pobunu i blokirali jug Hrvatske, a onda napiši i koliko mjeseci nakon toga je izglasan Ustav....samo argumenti, činjenice i ništa više !!!

bager

25.09.2011. 11:23

Naravno da neznaju za fabrike,firme,zgrade itd ,,,ali zato znaju u kom restoranu je najbolja jagnjetina,,,,,,,

David Morrissey

25.09.2011. 14:44

Najbolje bi bilo da nikad nisu ni usli u Srbiju, neka placiraju njihovu robu ka zapadu ako tolko vredi. Posto su mislili kad se ocepe dace biti boja ekonomija i da porez neide Beogradu. A premijerka Kosor odma otrcala na Kosovo da iskoristi albansku blokad nad srpskim proizvodima da bi sta zaradile jaka vam ekonomijau u Hrvatskoj. Srbijo biraj domace za tvoje dobro sutra.

Petar

25.09.2011. 16:21

Otimanje privatne imovine je, ako se ne varam, delo koje ne zastareva. Mogli ste da konsultujete nekog pravnika, da on da svoje misljenje - ne moze otimatelj da proizvoljno odredi neki rok do koga treba da se zalis. Rekao bih da Hrvati mogu i za 5 godina da zatraze da im se imovina vrati i da cemo to morati da uradimo, sto po meni i jeste jedino pravedno - voleli mi njih ili ne.

Milovan Milovanović

26.09.2011. 08:48

Hrvati kukaju za "svojom" imovinom u Srbiji, a pritom su zaboravili da su imovinu pravnih lica sa sedištem u Srbiji prodali još početkom devedesetih. Pritom je ta imovina nekoliko puta vrednija od imovine koju Purgeri potražuju u Srbiji. Da ne kažem da su Srbima u Hrvatskoj oteli sve-od prava svojine na imovini, preko stanarskih prava i krađa stečenih prava na penzije, do osnovnog prava na život. Gospodo Hrvati budite sretni što Srbija ne primenjuje reciprocitet u odnosima.

Idler

26.09.2011. 10:43

@Milovan Milovanović - Milovane, upravo početkom tih devedesetih su srpski topovi i tenkovi porušili gomilu "imovine" koju spominješ samo što si to nikao ne želite sami priznati. Slažem se kako stvari treba urediti no ako je nešto srušeno srpskim topovima, a obnovljeno hrvatskim novcem nameće se vrlo diskutabilno pitanje !?

Milovan Milovanović

26.09.2011. 11:34

@Milovan Milovanović - Idleru, hoćeš da kažeš da su Srbi sami sebi srušili i popalili imovinu, a vi Hrvati ste je tobože obnovili?! Po tebi su se i ubijeni sami ubili. Kako te nije sramota? Kad god vam nešto ne štima, vi okrećete stvari naoačke, kao pre neki dan kad vam je zbog nemarnosti i nediscipline vojnika odletelo skladište "streljiva" kod Knina za koje ste pokušali da optužite, gle čuda, opet Srbe, kao dežurne krivce. Inače, ti tenkovi koje pominješ su samo branili suverenitet SFRJ.

Idler

26.09.2011. 13:42

@Milovan Milovanović - Milovane odlično, slažem se sa svime što si napisao. Moli te ipak pojasni mi jedan detalj - kako ste vi to u Vukovaru gađali samo hrvatske kuće i tko je onda gađao one srpske? Ako ne znaš, Vukovar je razoren kao rijetko koji grad 90-ih! PS: inače kod Knina je požar zapalio skladište i to je službeno rečeno odmah, a siroti ljudi koji su evakuirani iz okolnih sela su upravo Srbi !!!

Milovan Milovanović

26.09.2011. 15:47

@Milovan Milovanović - A koga je optužila "Slobodna Dalmacija" za požar, a preneli svi vaši "objektivni" mediji, štampani i elektronski? Mi smo se u Vukovaru samo branili, ako si ikada tamo bio, od terorista pridošlih iz Ljubuškog, Tomislavgrada, Gruda, Zagreba..., koji su napali mirno stanovništvo, minirali kuće, ubijali, palili i pljačkali imovinu... Ni jedna zemlja na svetu ne dozvoljava terorizam na svojoj teritoriji, pa nije ni SFRJ.

Milovan Milovanović

26.09.2011. 15:51

@Milovan Milovanović - ... A šta ćemo sa miniranjima kuća, crkava i tsl. u Osijeku, Vinkovcima, Zadru...? Šta ćemo sa genocidom u tzv. Oluji i spaljivanjem imovine? Preporučujem ti da malo pročitaš vašeg akademika Iblera o tome šta je suverenitet, šta agresija..., a ne da slepo veruješ HTV-u. A možeš i Andrašijaevo "Međunarodno pravo", izdanje 1984. godine da konsultuješ.

Idler

26.09.2011. 17:43

@Milovan Milovanović - Milovane, ma sve pet al izbjegavaš odgovor - kako ste se vi to "samo branili u Vukovaru" bombardirajući ga nasumično preko dva mjeseca? Inače za tvoju informaciju - i Osijek i Vinkovci i Zadar....svi su redom bombardirani, valjda isto samo u obrani !? Uostalom kakva je to borba protiv terorizma ako se i prije početka bilo kakve borbe svrstaš na jednu stranu i pomažeš "u obrani" rušeći doslovno sve što se može srušiti?

Milovan Milovanović

27.09.2011. 08:33

@Milovan Milovanović - Kad te neko napada, ona je sasvim prirodno da se braniš. Za tvoju informaciju, Osijekom su u to vreme gospodarili kriminalci, poput Šabana, Markana, Glavaša i ekipe. Ti "branitelji" su još 1990. godine napravili punkt kod Poljoprivrednog fakulteta i u policijskim uniformama maltretirali stanovništvo. Ko je palio kuće npr. u osječkom naselju Filipovica? Da i ne govorim o nestalim i ubijenim ljudima u gradu. Hoćeš i imena?