Pada prodaja novih vozila
24. 09. 2011. u 20:49
I pored svih pogodnosti koje nude brojni saloni, prodaja novih automobila u Srbiji sve manja. Do avgusta prodato 22.997 automobila, 5.000 manje nego lane
NOVI automobil je za ogromnu većinu srpskih vozača i dalje samo san. Posle 2008. godine kada su uvoznici otvarali šampanjac zbog dobre prodaje, tada je bilo 57.000 srećnih vlasnika novog četvorotočkaša, u 2009. godini kriza je stigla i do onih na točkovima. Zabeležen je pad prodaje od oko 20 odsto, a pazareno je nešto manje od 44.000 novih automobila.
Ali ono najgore je tek dolazilo, pa prošlu godinu kupci i prodavci žele što pre da zaborave.
„Ne ponovila se“ - ispratili su 2010. u istoriju dileri automobila u Srbiji. Prodato je jedva 40.000 vozila, sve sa subvencionisanim „puntom klasikom“ (12.000) koji je „odneo“ trećinu tržišnog kolača.
Prvi meseci 2011. nisu obećavali ništa berićetniju godinu.Prodato je svega 1.597 novih vozila i zazvonila su sva zvona za uzbunu. Rezultat: uvoznici su stegli kaiševe, skresali marže, snizili cene automobila. Ali i pored svega, u salonima su kupci i dalje bili retke ptice.
Ni Salon automobila u Beogradu, proletos, nije skinuo kisele osmehe sa lice prodavaca. A prosečni Srbi su pod kupolama Sajma ponavljali ono čuveno: „Samo gledam“.
- Pad prodaje u ovoj godini je ogroman. Zaključno sa avgustom prodato je 22.997 automobila, a u istom periodu prošle godine, za koju smo mislili da se nikada više ponoviti neće, 28.130 vozila - kaže predsednik Asocijacije uvoznika automobila Srbije Miloš Petrović - Kada to uporedimo sa prvih osam meseci 2008. godine, kada je put do kupca našlo 40.977 vozila, vidimo razmere ovog „minusa“.
Šta je uzrok ovolikom padu prodaje?
- Narod je već dosta zadužen, nema „snage“ za nove kredite. Pri tome je i odluka o uvođenju obaveznog učešća za „punto“ smanjila proizvodnju i vozila iz Kragujevca. „Punto“ je sa 265 prodatih komada u avgustu i dalje najprodavanije vozilo u Srbiji, ali to je daleko od onoga što je bilo - kaže Petrović.
Na odluku da ne kupuju nove automobile, utiče sigurno i činjenica da naši vozači plaćaju, ne računajući Grčku, najskuplje gorivo u regionu. Pri tome je gorivo na našim pumpama i najnekvalitetnije (93. smo na svetu od 100 rangiranih) što prouzrokuje dodatne troškove (kvarovi, skuplja garancija i sl.)kupcima.
Ipak, ključni podatak se krije u odnosu između prosečne plate u Srbiji i cene novih automobila. Računica kaže da za „nacionalno vozilo“, kragujevački „punto“ koji košta (bez subvencija) oko 7.000 evra za osnovni model, treba da radimo više od 18 meseci. I da pritom ne trošimo nijedan dinar na bilo šta drugo.
PRODAJA U REGIONU
U Hrvatskoj je za prvih osam meseci ove godine prodato oko 31.000 novih automobila, što je povećanje od oko 14,5 odsto u odnosu na isti period lane.
Hrvatska ima, prema skorašnjem popisu, 4.290,162 stanovnika.Prosečna plata je 720 evra.
U Sloveniji je prošle godine prodato čak 64.571 vozilo, a „dežela“ ima oko dva miliona stanovnika i prosečnu platu oko 1.100 evra.
Poređenje sa Austrijom, koja ima tek nešto više stanovnika od Srbije, još je poraznije. Tamo se godišnje proda, za nas neverovatnih - 330.000 novih automobila!
misa
24.09.2011. 21:11
nas narod ni cipele ne menja dok god sluze a za auto je zainteresovan i bez ikakvih mogućnosti,pogledajte da li iko na pumpi sipa više od 1000 do max 2000 din goriva a skupoća goriva je osnova izbegavanja auta a gde je održavanje,pa registracije...ej za registraciju dajem više nego za skup hleb i mleko koje meni treba,mnogo skupo
pa za koga to vise moze biti iznenedjenje sam novinar je to malo uporedio sa zemljama iz okruzenja i postavio pitanje i dao odgovor to je to koliko para toliko i muzike,sto rece predhodnik ljudi nemenjaju ni za cipele,a o autu i narazmisljaju,nego narode kuke i motike pa na ulice dok niste ostali i bez cipela,dolazi zima bicete bosi,ako nastavite trpeti ovakvu politiku i ekonomiju
Vlada mora da donese uredbu po kojoj je svaka porodica obavezna da kupi jedno vozilo godišnje. Na taj način en samo da će naši siroti privrednici konačno nastaviti da se bogate i neće više morati da "stežu kaiš", nego ćemo pobediti Hrvatsku i Sloveniju, a oštro ćemo ugroziti i poziciju Austrije! Ko odbije da kupi vozilo, u zatvor i da plati kaznu! Zakonima do bolje prodaje.
šta će meni auto kada 1/3 plate mogu u 1 rezervoar da sipam,kola se kupuju da se voze a ne da stoje i da se peru i zauzimaju mesto
Dal imaju para za nove aute nisam siguran al da se daleko vise vozikaju nego predhodnih god. u to sam siguran 200% , i najmanja mesta su nam u Srbiji prepuna automobila , potrebni su nam semafori koliko prodje dnevno vozila....sto neko kaze sipaju gorivo za 1000 din i to je tacno al zato sipaju svaki dan pa mu isto dodje , kuca mi je kraj puta pa kad nesto radim napolju primecujem jedne iste aute po vise puta dnevno a cim se ukaze i najmanja sansa nas ce covek pre kupiti nov auto nego bilo sta
Komentari (7)