Auto delovi iz komšiluka
23. 09. 2011. u 20:51
Na mestu nekadašnje kasarne, uskoro hale čak sedam dobavljača „Fijata“. Više od 80 odsto komponenata proizvodiće se u blizini fabrike
- Ukupno će se na prostoru „Grošnica“ izgraditi hale sedam velikih dobavljača. Prvi svoj objekat podiže „Promo magneto komponet“, zatim „Džonson kontrols, HTL, SIGIP, „Magneti mareli“... - kaže Aleksandar Ljubić, član UO FAS. - To su oni proizvođači čiji su delovi veoma gabaritni i čija bi doprema, zbog velikog kapaciteta fabrike, sa većih udaljenosti, bila dosta složenija.
Inače, „Fijat“ planira da od proizvođača autodelova u Srbiji kupuje pet odsto komponenata koje su mu potrebne na globalnom nivou.
Ljubić nam otkriva i da su svi delovi za novi model koji će se praviti u Kragujevcu, već prošli prva, takozvana laboratorijska ispitivanja i da će uskoro biti testirani i u prototipu vozila.
- Kada se sklopi prvi, probni test model, on će biti isproban u realnim uslovima, odnosno na putu, a sve eventualne nepravilnosti i nedostaci će biti dostavljene komponentašima koji će ih otkloniti. Bitno je da će do kraja januara biti kompletirana sva oprema i testirana u februaru i tokom marta. Zatim počinje i serijska proizvodnja novog modela - objašnjava Aleksandar Ljubić.
Planira se da model, iz takozvanog B segmenta koji će u suštini biti višenamensko vozilo bude predstavljeno u martu naredne godine na najznačajnijem evropskom Salonu automobila u Ženevi.
Fabrika u Kragujevcu je najmlađa i najmodernija u okviru „Fijat grupacije“. Oprema, prese, lakirnica... su poslednja reč tehnologije - tvrdi Ljubić.
Samo FAS će zapošljavati 2.500 i komponentaši iz „prvog prstena“ zapošljavaće još oko 1.000 radnika. U odnosu na FAS, u bližoj budućnosti u celoj Srbiji će biti uposleno ukupno oko 10.000 radnika, što je evropski prosek.
Niko
24.09.2011. 08:00
Svaka cast! Samo upornim radim i zalaganjem se ovo postize! Bravo za URS!!!!!
Sada se vidi koliko je bilo dobra investicija da Fiat dođe u Srbiju i obnovi auto industriju koja je bila na izdisaju. Mnogi su bili skeptični kada je Mlađan Dinkić doveo Fiat ali samo njegom zaslugom i upornošću Kragujevac je ponovo postao industrijski centar, otvaraju se nova radna mesta.
Ovako se to radi. Samo veće fabrike mogu da povuku našu privredu, a prevashodno zbog dobavljača i svih onih koji pružaju usluge tim radnicima. Sa malim preduzećima i STUR-ovima teško da ćemo se pomaknuti. Bravo za gospodina Dinkića, za ovo skidam kapu.
@radenko - Kad vec aplaudiras Dinkicu za FIAT, onda ne smes da zaboravis ni ostale zasluge. Moras i da uputis aplauz zato sto je G17 uspesno sahranio Ikarbus, koji je strucno opljackan i sahranjen, a da su pljacku od 16 miliona evra pokusali da pripisu Rusima. U lazima oko propasti Ikarbusa se najvise istakao perjanica G17, onaj Cuckovic zvani "Cucko" clan Gradskog veca u Beogradu.
Savrseno! Samo punom parom nastaviti ka privlacenju jos ovakvih investicija. Veliki je to posao, ne moze nista da se desi preko noci, i zato mi je drago sto sam uvek bio medju onima koji su pozdravljali Fiatovu investiciju.Sada sve neverne tome mogu da vide kako se trud isplatio! Sto se Dinkica tice, skidam kapu rezultatima. I Fiatu, ali i Benetonu, Gorenju, Staroj Planini itd...po starom srpskom obicaju, to je i razlog zasto ga ostali neradnici kritikuju
Komentari (12)