JAT niko neće
08. 09. 2011. u 20:58
Nema zainteresovanih za partnerstvo u srpskoj avio-kompaniji ni mesec dana od objavljivanja tendera . Nadležni bez rezervnog plana za reorganizaciju
DA bi se oslobodila tereta zvanog „Jat ervejz“ država je sve nade polagala u izbor strateškog partnera. Ali, izgleda da je opet izabrala pogrešan trenutak za raspisivanje tendera. Potencijalnim partnerima rok za prijavljivanje ističe 30. septembra, a, kako nezvanično saznajemo, u proteklih mesec i po dana niko nije otkupio tendersku dokumentaciju.
Mala je, dakle, verovatnoća da će se ozbiljan partner uopšte pojaviti, pošto su ostale samo tri nedelje za otkup dokumentacije, pripremu i dostavljanje ponude. U ovom poslu profitiraće jedino konsultantska kuća „Dilojt“, koja je angažovana da oceni stanje u „Jatu“ pripremi tender i odradi formiranje nove nacionalne avio-kompanije. Inače, to je čak treći konsultant, koji se plaća za rešavanje sudbine „Jata“.
Vlada Srbije je još u aprilu prošle godine donela zaključak kojim je predvidela osnivanje nove nacionalne avio-kompanije. A, tek 1. avgusta ove godine raspisan je tender za izbor strateškog partnera. Konsultant je kao optimalno rešenje formiranja nove nacionalne avio-kompanije predvideo da „Jat ervejz“ osnuje zavisno društvo. Nakon sprovedenog postupka prenosa imovine, vlasnički udeo „Jata“ preneo bi se na državu, a strateški partner bi kroz dokapitalizaciju preuzeo vlasništvo nad delom kompanije, inicijalno ne na više od 49 odsto.
Iako se država obavezala na transparentnost u procesu izbora strateškog partnera, u Ministasrtvu infrastrukture vlada „zakon ćutanja“. Informacija o „Jatu“ i potencijalnim partnerima nema, uz obrazloženje da je tender u toku. Ipak, pravi razlog ćutanja nadležnih leži u tome što država nema rezervni plan ako tender propadne. Ništa se, što se tiče „Jata“, neće promeniti do sledećih izbora. A, onda će nova Vlada Srbije rešavati pitanje opstanka nacionalne avio-kompanije, ali joj to sigurno neće biti prioritet.
Od prodaje avio-karata živi oko 2.500 radnika i to ne samo nacionalne avio-kompanije, već i „Jat tehnike“, „Jat keteringa“... Za flotu od 13 aviona previše. Inače, ove godine nacionalna avio-kompanija zahvaljujući promotivnim akcijama ima 18 odsto više putnika nego prethodne. Za poslednjih mesec dana prodato je 33.000 karata po promotivnim cenama. Trenutno, „Jat“ saobraća sa 12 aviona i to devet „boinga“ i tri ATR dok će i četvrti ATR biti u saobraćaju do kraja meseca.
Simic Dragan
08.09.2011. 22:12
zao m je reci ali nasa avio kompanijaje josuvek preskupa jer recimo da low cost milano -minhen i itd .moze se na zapo 9 eura u pravcu sto znaci da milamo beograda povratna kosta u akciji 99 eura je preskupo !!!!!!a specijalno za nase ljude koji rade u Srbiji !!!!!!!!!!!!!!
Svako pametan bi posle neuspelog tenedera za prodaju Telekoma, a po svemu sudeci i JAT-a, stavio prsta na celo i razmislio .... ali od nasih politicara se to ipak ne moze, na zalost, ocekivati
JAT niko nece jer su avioni jedino pogodni da se u njima prevoze samo vampiri i duhovi. Avioni su previse dotrajali pa nisu za prevoz ljudi. Clanovi menadzmenta kompanije su ogrezli kriminalci - vecinom iz Crne Gore, koji nisu za upotrebu u daljem opstanku kompanije pa zato kompaniju niko nece.Zatvorite je i bankrotirajte je jer danas je najveci gubitnik koje placaju poreski obveznici.
@Joca Duh - Zasto ne trazite pomoc od druga Milorada Dodiga? On je uspjesno razvio avionski prijevoz U Banja Luki i Trebinju.
Ja sam leteo pre neki dan JockeingAboutTime i mogu vam reci da su dotakli dno. BOlje da se preusmere na fazon low cost nego da glume da su neko i nesto.
Komentari (39)