Još pet godina krize za automobilsku industriju
12. 03. 2013. u 12:19
Predstavnici auto-industrije ocenili su da je dužnička kriza u evrozoni ostavila posledice na evropsko automobilsko tržište
Predstavnici auto-industrije koji su se okupili u Ženevi, gde je 7. marta otvoren 83. salon automobila, ocenili su da je dužnička kriza u evrozoni ostavila posledice na evropsko automobilsko tržište.
Predsednik uprave BM Nobert Reithofer izjavio je da se poboljšanje situacije na evropskom tržištu automobila očekuje tek za pet godina, imajući u vidu posledice ekonomske krize, kao i oštre mere štednje koje su posebno pogodile zemlje južne Evrope.
Prodaja novih automobila prošle godine u 27 zemalja EU opala je za osam odsto, a bolja situacija se ne očekuje ni u ovoj godini, čemu idu u prilog podaci iz prva dva meseca ove godine.
U Nemačkoj je u februaru prodato 200.000 automobila manje, što je pad od 10,5 odsto u odnosu na isti mesec pre godinu dana.
U Francuskoj je prodaja u februaru smanjena za 12,1 odsto, petnaesti mesec zaredom, što je znak strukturne krize tržišta, u Italiji je prodaja pala za 17,4 odsto, a u Španiji za 9,8 odsto.
Japanski kompanija za proizvodnju guma "Bridžston" najavljuje otpuštanje 950 zaposlenih zbog pada prodaje.
Posle lošeg početka godine, analitičari finansijske organizacije "Morgan Stenli" snizili su raniju prognozu o padu prodaje na evropskom automobilskom tržištu sa četiri na šest odsto.
Predstavnici francuske kompanije PSA "Pežo-Citroen" potvrdili su svoju prognozu o padu prodaje od tri do pet odsto za 2013.
Američka kompanija "Ford", koja je predviđala gubitak od dve milijarde dolara u ovoj godini, očekuje da će prodaja u prvih šest meseci biti lošija nego što se očekivalo, sudeći po trenutnoj situaciji.
Predstavnici kompanije "Ford", koja je već zatvorila tri fabrike u Evropi, smatraju da će vraćanje proizvodnje u Evropi na nivo pre krize biti moguće za četiri do pet godina.
Međutim, proizvođači luksuznih modela, koji se prodaju po prosečnoj ceni od milion do tri miliona evra - kao "Meklaren", "Ferari" i "Lamborgini", ne osećaju krizu.