Test Novosti: Škoda rapid 1,2 MPI
12. 03. 2013. u 12:12
Novi adut "Auto-Čačka" na tržištu Srbije: Limuzina iz Mlade Boleslave kupcu nudi mnogo toga za relativno malo novca u brzorastućem segmentu
RAPIDAN u latinskom jeziku znači brz, žustar, hitar... Novi adut češke fabrike, "škoda rapid", odražava želju stratega ove kompanije da veoma brzo načine još jedan korak od sedam milja i pozicioniraju se, ne više kao "jeftina, istočnoevropska marka", već kao savremen, moderan brend, spreman da se uhvati ukoštac i sa najvećim igračima na sve probirljivijem automobilskom tržištu.
"Škoda" nije po prvi put posegnula za imenom "rapid". Prvi model ovako nazvan proizvodio se u Mladoj Boleslavi od 1935. do 1947. godine. Drugi put je ime krasilo model iz 1984. (veoma zanimljiv kupe baziran na "škodi 130"), a pod istim imenom se pravio i "Folskvagenov" model "vento" na indijskom tržištu 2011. godine.
Sada je "Škoda" koja ruši proizvodne i prodajne rekorde, i koja je i na našem tržištu jedno od tri najprodavanija vozila, posegnula za imenom "rapid" predstavivši svoju novu limuzinu, koja je u suštini i predvodnik novog talasa iz Češke. Kada neka kompanija u veoma teškim vremenima za auto-industriju ima rast prodaje (u prošloj godini) od 15 odsto, i kada tvrdi da je neki model "centralni stub strategije rasta do 2018. godine" onda je jasno da nikakav kompromis nije bio moguć.
"Rapid" mora u sebi da sadrži sve najbolje od prethodnih modela,ali i da ponudi nešto novo.
Ovaj automobil svrstavaju u klasu "kompaktnih limuzina". To jednostavno znači da je kupcu ponuđeno vozilo sa obiljem prostora i bogatim paketom opreme pri čemu će, ne nauštrb kvaliteta, i relatrivno niska cena biti jak adut.
"Rapid" je prva "škoda" sa novim, restilizovanim logom kompanije. Maska hladnjaka je sada postala sastavni deo prednje strane i više se ne podiže zajedno sa haubom. Linije su skladne, elegantne kako i dolikuje limuzini koja je po gabaritima smeštena tek nešto ispod "oktavije".
Po interesovanju koje je vozilo na našem testu izazivalo (čak su nas i saobraćajni policajci zaustavljali samo da vide novu "škodu") rekli bismo da procena čelnika kompanije da ponude nešto između "fabije" i "oktavije" u takozvanom C segmentu, koji trenutno obuhvata oko 36 odsto automobilskog tržišta pun pogodak. Jer unutar ove klase 42 odsto vozila su sedani (limuzine), a po proceni stručnjaka broj prodatih vozila ovog tipa u celom svetu će do 2020. godine porasti na oko 50 odsto!
Rekosmo, sami sebi smo izgledali kao "putujući trgovci", ili "dobošari", jer smo čak i na semaforima morali da odgovaramo na brojna pitanja radoznalih sugrađana.
Naravno, u zemlji u kojoj se ne zna da li ima više fudbalskih selektora ili stručnjaka za automobile, vredi oslušnuti "glas naroda".
Dizajn se svima svideo. Prava limuzina! Unutrašnjost?

- Kao "oktavija". Ma ima i više prostora. Šta "škoda"? Nemac je ovo! "Folksvagen". Motor? Tri cilindra? Pa jel' može da vuče ovoliku limuzinu?
Potrošnja? A gepek? Pazi, pa ovo kao da su peta vrata!
Da malo pojasnimo "pitanja i odgovore". Na našem testu imali smo model sa motorom od 1,2 litra i tri cilindra. "Samo" 75 "konja" je nešto što su naši vozači procenjivali ili kao "dosta, šta će ti više", do "malo je to za ovoliki auto, jel' ima neki jači".
Za one kojima je "75 konja", ma koliko bili razigrani, malo, "Škoda" je pripremila još tri benzinska i jedan dizel agregat. Benzinci su, mnogohvaljeni "Folksvagenov" 1,2 TSI sa 86 KS i verzija sa 105 KS, kao i 1,4 litreni TSI sa 120 KS sa DSG menjačem.
Ko voli dizelaše na raspolaganju mu je 1,6 TDI sa 105 KS. Sve motore odlikuju mala potrošnja i niska emisija štetnih gasova.
Naravno, uz različite performanse idu i različite cene.
Tako dolazimo i do jednog od najčešćih pitanja: Cena?
"Škoda rapid" sa motorom 1,2 MPI sa paketom opreme "aktiv" košta 9.990 evra.
Šta dobijate za taj novac? Dva "erbega" (vozač, suvozač), ABSm ECS (elektronska kontrola stabilnosti), pomoć pri kretanju uzbrdo, klima-uređaj, elektropodizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, četiri zvučnika, vozačevo sedište podesivo i po visini, merač spoljne temperature, deljiv i sklopiv naslov zadnjeg sedišta sa naslonom za ruku, servo volan podesiv po visini i dubini, dnevna svetla, svetlosni snop podesiv po visini, tonirana stakla, paket za pušače, čelične felne R14...
Na našem testu imali smo paket opreme "ambišn", koji je na napred nabrojano značio da je naš "rapid" u opremi imao i čelične felne "dakara" od 15 coli, spoljašne retrovizore u boji vozila, komfort ručicu menjača, prednje bočne erbegove, elektropodesive spoljne retrovizore sa grejačima, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, putni računar, prednja svetla za maglu, prednji naslon za ruku, radio-aparat CD MP3...
Ovako opremljen "rapid" sa motorom 1,2 MPI koji smo imali na testu košta, i dalje veoma konkurentnih 11.280 evra!
Najjeftiniji dizelaš ima cenu od 12.990 evra, a najskuplji i najopremljeniji (paket opreme "elegans" u kome nema šta nema) košta 16.464 evra!

Za kraj, podsećanje na reči profesora dr Vinfreda Valanda,predsednika Upravnog odbora "Škode", koji je na prošlogodišnjoj promociji "rapida" u Pekingu predstavljajući novi model rekao i ovo:
- "Škoda" je u okviru svoje strategije rasta počela sa najvećom ofanzivom u istoriji firme i idućih godina će na svakih pola godine izlaziti novi model, i zato "rapid" za nas ima izuzetan značaj i znači novi vetar u leđa!
Da li je "Škoda" na pravom putu, odgovor će vrlo brzo dati tržište.
DIMENZIJE
* Dužina: 4.483 mm
* Širina: 1.706 mm
* Visina: 1.461 mm
* Razmak osovina: 2.602
* Masa: 1.135 kg
SPECIFIKACIJE
* Motor: 1.198 ccm
* Broj cilindara:3
* Snaga: 75 KS
* Obrt. moment: 112 Nm
* Od 0 do 100 km/čas: 13,9 sek.
zoran
12.03.2013. 13:09
I kakav je auto? U tekstu nema nista o tome.
Sve je to lijepo sto se tice unutrasnjosti i ponude za osnovnu varijantu, ali konkretno za automobil ovih gabarita nedostaje mu snage i kubikaze, a i malo ko zeli kupiti auto sa 3 cilindra, jer je slab na putu, a za dalju prodaju ga je tesko nekome prodati... I pored toga veoma je skup... a za te pare od 13.000 E moze se kupiti mnogo bolja limuzina.
Necu izmisliti toplu vodu, ako kazem da je motor preslab za ovoliku karoseriju i jos kad se natovari, pa to je tiha patnja voziti. Najbolja opcija je 1.4tsi/120ks, ali kad pogledate cenu, za te novce ima da se bira i bira i bira...npr novi Ceed i to sa motorom 1.6/135ks, koji kosta koliko i Rapid sa ovim bednim motorom sa "testa".
Gledao sam je uzivo,, bas dosta zagledao i moj sud o njoj tj dizajnu da su kompletno promasili viziju,, unutrasnjost je ok malo slabiji kvalitet plastike ali lepo uklopljen. Sto se tice motora slazem se da je suvise mali za ovoliki auto, trebao bi biti bar 1.4tsi ili ovaj idealni za nas 1.6tdi.
@slavisa - Koje to vas? Jel ti mislis da u Srbiji svi vole dizele? Svako ko i malo bolje zivi, taj vozi benzinca, a oni sto skupljaju 10 godina za auto, ti voze dizele. ne zato sto ih vole, nego eto ustedece 1l na 100km.
Komentari (6)