Sve ređe kupujemo kola
23. 02. 2013. u 20:50
Zbog krize, slabija prodaja novih automobila na tržištu u našoj zemlji. Prošle godine prodato 23.000, za deset hiljada manje nego 2011.
Prodaja novih automobila u našoj zemlji pala je na veoma niske grane.
Brojke su neumoljive. Pre početka globalne krize, sada već davne 2008. godine, u Srbiji je prodato 57.000 novih automobila.
Dve godine kasnije 40.394, a sunovrat je nastavljen i 2011. kada je prodato samo 31.914 novih vozila. Uoči 2012. godine bilo je dosta optimista koji su tvrdili da se “niže ne može”.
- Uvoznici su pokušali da “iscede suvu drenovinu”, smanjili su marže na minimum, pokušali na razne načine da uštede i da sačekaju bolja vremena, ali ona nikako da dođu - kaže Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova. - U prošloj godini prodato je svega 23.000 novih automobila.
Uvoznici su u više navrata pokušavali da država opet uvede “sistem staro za novo”, ali da to važi ne samo za vozila iz Kragujevca već za sve brendove. Predlagali su da se oporezuje samo razlika u ceni između novog i starog (otkupljenog) automobila. Tražili su da se pooštre uslovi za uvoz polovnih vozila tako što će umesto “evro 3” svi novouvezeni automobili morati da imaju “evro 4” motore.
Nekako neprimetno, bar u praksi, ukinuta je odredba o subvenciji “eko-frendli” vozila koja ispuštaju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru.
Prema nekim procenama naši “krševi” su prosečno stari 15 godina i ne predstavljaju samo veliki “ekološki” rizik. Mnogo teže posledice izazivaju tehnički neispravna vozila, a svake godine na drumovima Srbije gine skoro hiljadu ljudi.
Prema analizama AMSS, koji sprovodi akciju “Ispravno vozilo - bezbedno vozilo” i do 50 odsto vozila koja budu obuhvaćena u tim kampanjama nemaju ispravne kočnice, a kamoli ABS sistem! U EU od februara prošle godine svako novoprodato vozilo mora da ima i ESP sistem (kontrola elektronske stabilnosti).
- Ako su podaci o novim registracijama u Srbiji tačni, onda smo lane uvezli i oko 90.000 polovnih vozila. Porazna je i činjenica da je od 23.000 novih skoro 12-13.000 vozila “sa lagera”, dakle ranije proizvedenih - kaže Petrović.
Nova, 2013. godina, nije donela ništa novo. U januaru je prodato oko 1.000 vozila (lane u istom mesecu 1.573). Čini se da i prodavci i kupci čekaju martovski salon automobila u Beogradu. Prodavci se nadaju da će im najveći automobilski panađur u regionu doneti berićet i ističu da će “doterati nove modele ravno iz Ženeve (tamošnji salon automobila poznat po velikom broju svetskih premijera, početkom marta, a kupci se nadaju da će biti tradicionalnih vašarskih popusta.
Kole
24.02.2013. 02:15
Nema narod pare, ko je planirao da uzme kredit taj je vec uzeo, a u ovom trenutku uzmimati kredit je cista ludost. To je cela prica. Vozimo se busplus-om i pomozimo Djilasu da ima od cega da zivi.
@Kole - Zar gospodine Kole ti nemas pametnija posla, već opterećeno i kad je prodaja automobila u pitanju Vi bulaznite o politici.To svakako nije interesovanje većine onih koji su zainteresovani ovom temom.
Naravno kada su krediti i kamate banaka pljačkaške.
@Moto - Moto,Da li si se skoro raspitao kolike su kamate,obzirom da optužuješ.Ako nisi znao ima par banaka koje daju kredite za auto sa kamatama na nivou kamata za stan, a u nivou evrpskih kamata, gde ćeš povoljnije.Nije to problem već preniske zarade!!!Zato razmisli dva puta pre nego što prokomentarišeš oštro.
pa kada su plate (u dobroj firmi) oko 300-400 eura, kako kupiti blio sta, a pritom platiti redovne troskove (koji se krecu oko 200 eura).
Komentari (5)