Vozilo budućnosti: Automobil na vazduh
29. 01. 2013. u 12:06
U okviru svoje tradicionalne manifestacije "Dan inovacija", grupacija "Pežo-Sitroen" prikazala je takozvani vazdušni hibridni pogon
NAFTE ima sve manje, pa je potrošnja automobila od samo dva litra na 100 pređenih kilometara cilj koji bi mogao, ako ga dostignu proizvođači automobila, da obraduje sve poklonike ekologije. Još kada bi taj motor mogao da ide na vazduh gde bi sreći bio kraj?
Da je to moguće ostvariti relativno brzo "tvrdi" grupacija "Pežo-Sitroen", koja je predstavila novi hibridni motor, koji pored benzinske jedinice za pokretanje vozila koristi hidraulični motor, ali i komprimovani vazduh.
U okviru svoje tradicionalne manifestacije "Dan inovacija", grupacija "Pežo-Sitroen" prikazala je takozvani vazdušni hibridni pogon.
Sistem koristi benzinski motor, hidraulični motor i pumpu i komprimovani vazduh. U "Pežo-Sitroenu" kažu da vozilo može da se kreće na tri načina: koristeći pogon na benzin, zatim samo pomoću komprimovanog vazduha, a i kombinovano, koristeći oba pogona.
Stručnjaci ove kompanije tvrde da, ako bi se ovaj pogonski sistem ugradio u "sitroen C3" ili "pežo 208", bi ti modeli imali prosečnu potrošnju od 2,9 l/100 km i CO2 emisiju koja bi iznosila 69 g/km.
U gradskoj vožnji takvi automobili bi se tokom 60-80 odsto vremena kretali samo uz pomoć pogona na komprimovani vazduh, čime bi se značajno smanjilo zagađenje u urbanim sredinama. Pri tome novi automobili imali bi potrošnju koja bi bila još manja i ne bi prelazila dva litra benzina na 100 km.
Iako je ovaj sistem još u razvoju, u grupaciji "Pežo-Sitroen" kažu da nameravaju da ga ponude u modelima B segmenta već 2016. godine.
kalimero
29.01.2013. 12:21
auuuuuu...nije lose, samo sto ce tada i vazduh da poskupi...i ovako je vec preskup...
prototipovi i male serije automobila na komprimovani vazduh vec postoje i to od strane vrlo iskusnih ljudi.Jedan je koliko se secam radio u formuli jedan. Problem je sto i za komprimovanje vazduha treba neka energija ali je svakako koncept koji vredi razvijati.
Ovaj koncept pogona nije ništa novo. To već odavno postoji i koriste se kod pogona pojedinih vrsta mašina. Svi oni koji su se bavili hidrauličkim uređajima i sistemima znaju da je ovde reč o huidrauličkom sistemu koji ima pumpu i akumulator sa sabijenim vazduhom za akumuliranje ulja u pojedinim fazama vožnje ( pri kočenju, naprimer). Akumulirano ulje pod pritiskom se koristi, posredstvom hidrauličkih motora, za pogon vozlla u pojedinim situacijama.
@d.markovic - Naravno da to nije nikakva novost, medjutim glupavi Srbi umesto da prihvate vec izmisljenu stvar i prvi je primene cekaju da to uradi neko drugi. A kao svi smo to vec znali. Pre par dana na TV je bio pronalazac koji tvrdi da je napravio izuzetan agregat koji skoro nista ne trosi. Sta je sa njim? Zasto se niko ne potrudi da taj pronalazak bude Srpski i coveku pomogne u daljem radu. Zasto su nasi ljudi glupavo sujetni i misle da niko nista ne zna sem onih koji imaju novac? Zasto?
stvarno ovi ljudi su u pravu ja već 5 godina vozim biciklu na vazdušni pogon sa četiri alise razvija brzinu do 80 na sat i sad vi pokazujete ono što mi već znamo mesto da pomognete našim srbim koji više znaju i imaju jako veliko znanje ali nažalost bez finansije
Komentari (5)