Uvoz vozila: Veterani idu na otpad

P. Ž.

04. 01. 2013. u 20:45

Kako ”Novosti” saznaju, priprema se izmena odluke o uvozu polovnih vozila. Vozni park nam je najstariji u Evropi. Biće zabranjen uvoz vozila sa “evro 3” motorima

VLADA Srbije namera da uskoro, saznaju "Novosti", zabrani uvoz polovnih automobila koji poseduju "evro 3" motor, odnosno za naše tržište će u inostranstvu moći da se kupuju isključivo modeli koji imaju modernije motore koji nose oznaku bar "evro 4".

Ova izmena sprečiće pojavu koja je, u poslednje vreme, izražena, a to je da se iz zemalja EU uvoze automobili koji se tamo već smatraju "ekološkim bombama".

- U trenutku kada je za nove automobile na snazi standard "evro 5" a za kamione "evro 6", nije logično da se ne podigne i granica za uvoz polovnih automobila - kaže za "Novosti" Miloš Petrović - Tražili smo od Vlade Srbije da taj uslov za uvoz polovnjaka ubuduće bude "evro 4" norma. Ako se vodi računa o zagađenju i uvodi standard za nova vozila, onda je normalno da se on primenjuje i na polovna.

OLDTAJMERI VOZILA od istorijskog značaja, kolekcionarski primerci i oldtajmeri proizvedeni do 31. decembra 1970. godine moći će i dalje da se uvoze u zemlju. Za njih se, kako nam je potvrđeno u Vladi, pravila ne menjaju.

To bi naravno pogodilo sve koji žele da kupe polovno vozilo jer je cena automobila sa motorom "evro 4" za za oko trećinu veća nego sličnih vozila sa motorom "evro 3". Razlog je prost, vozila su znatno mlađa, jer je "evro 4" standard usvojen 2005. godine.

- Za prošlu godinu nemamo još precizne podatke koliko je polovnih vozila uvezeno - kaže Petrović, ali znamo da je u 2011. registrovano po prvi put 150.000 vozila, a prodato samo 30.000 novih. Dakle, uvezeno je 120.000 automobila koje Evropa ne želi na svojim drumovima. Mislim da je situacija slična bila i u prošloj godini, u kojoj je prodato samo 22.000 novih automobila.

Naš vozni park je među najstarijima u regionu. Procene o prosečnoj starosti vozila variraju između 12 i 15 godina, a da bismo dostigli Hrvatsku ili Sloveniju, trebalo bi da godišnje kupujemo oko 200.000 novih vozila, što je u ovom trenutku nezamislivo.

Građani Srbije su, da podsetimo, od 5. decembra 2005. godine imali pravo da uvoze automobile bez obzira na godinu proizvodnje (do tada je uvoz bio ograničen samo na automobile koji nisu stariji do tri godine). Prema tadašnjoj uredbi Vlade Srbije o uvozu motornih vozila, ona su morala da ispunjavaju ekološke standarde "evro 3". To je u praksi značilo da su mogla da se uvoze automobili proizvedeni najranije 1999. godine, kada je i uveden taj standard. Vozila koja su bila starija mogla su da se uvezu, ali pod uslovom da se na njima izvrši modifikacija, tako da se prilagode "evro 3" standardu.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (26)

Деки 037

04.01.2013. 21:04

Влади је боље да нам обезбеди виши стандард па ћемо ми сами да купујемо возила са евро 5 или 6 мотором а не да уводи неке забране.

Bojan

04.01.2013. 21:05

A kada vlada misli da nam malo pomogne svojim radom i zalaganjem da promenimo evro 3 za evro 4 a ne samo da misle o svom voznom parku i svojim stomacima i svojim kadrovima?

vaso

04.01.2013. 21:49

Deki,pljuni u sake i zavrni riukave ,pa ces kupiti auto,a ne da cekas da ti vlada pomogne .Tesko onome tko ceka da mu vlada osigura dobar zivot,pa gdje ima toga u svijetu.Radi i samo rad osigurat ce dobar zivot,a ne oktetnje prema drzavi.

Dragan Obradovic

05.01.2013. 12:19

notorna je neistina podatak o starosti naseg voznog parka.ako ne racunate starost sluzbenih vozila drzave i raznih firmi doci cete do mnooogo starijeg voznog parka.izuzetno licemerno zvuci briga ljudi koji se voze u godinu dve starim drzavnim automobilima o uvozu po njima otpada sa zapada.a u koju kategoriju spadaju 20-tak godina stari kecevi jugici lade i slicne olupine koje smo jos uvek primorani da vozimo.ja stvarno ne znam u kom svetu zive ti nazovi strucnjaci

Митар Тарабић

06.01.2013. 02:12

E moj dragi Vaso, grejao sam stolice po školama 20 godina, a čini mi se da sam se i rodio sa zavrnutim rukavima. U šake pljujem već 22 godine i danju i noću i kad isplatim mesečne račune s onim što mi ostane trebao bih još 100 godina raditi da zaradim naj prosečniji evropski auto.Očigledno ili pljujem u pogrešne šake ili nije stvar u pljuvanju već u nečemu drugom!!!!

Branko

07.01.2013. 02:12

@Митар Тарабић - Pocni da radis, ono sto najbolje znas da radis ali u svojoj firmi - pogonu, radionici. Jedino tako ces zaraditi. Svi smo zaradjivali malo kada smo ziveli od drzavne plata.p.s. nadam se da nisi padao u skoli

mimi

07.01.2013. 08:48

Imam 14 godina star audi A3, koji danas vredi oko 3000e i ne fali mu nista. Sta vise auto je prelep. Ima klimu, servo, abs, elektricne prozore, brave i sta ce coveku vise. Ko hoce nesto vise od toga i nekog dvosobnog stana, treba za to sam da se pobrine a ne da gleda u drzavu ili pak poslodavca! 90% stanovnistva sveta je siromasnije od nas u Srbiji. A drzava bolje da zabrani i taksistima da koriste vozila koja nemaju klimu, abs, i tome slicno.

Kociz

09.01.2013. 10:51

Mislim da mnogo sto sta treba prvo da se promeni u zemlji Srbiji pa tek onda ovako nesto ,kao da mi "volimo" sto vozimo automobile 20 i kusur godina stare i jako smo gadljivi na nove automobile :-) mozes misliti.Ne treba niko (vlada) da nam zabrani ili dopusti da kupimo ili ne nesto,nego da nam stvori,ili kako god to da nazovem,drzavu gde ce covek postenim i normalnim poslom moci da obezbedi normalne uslove za zivot,pa cemo onda svi voziti automobile sa euro 4 motorom

BaneBRE

09.01.2013. 15:50

@Kociz - ja vozim japanski auto star 21. godinu, imam jos jednog stranca za delove i u zivotu ne bih uzeo neki noviji auto sa euro3/4/5/6. je*es ti to kad su delovi napravljeni tako da crkavaju na odredjenoj kilometrazi. fabrike danas ne zaradjuju na samim automobilima toliko, koliko zaradjuju na rezervnim delovima. (primera radi, lajsna na vratima za reno scenic 2005. godiste kosta 27.000 din)

mrjoe

09.01.2013. 10:56

Vozim dizela starog 11 godina sa euro 3 motorom i poskidao sam sve ekoloske dzidza bidze sa njega. Redovno prolazim tehnicki tako i radi super. A to sto oni hoce da nam uvedu euro 4 standard... Samo ce doci do toga da jedni drugima preprodajemo ove kreseve koje sada vozimo, a na uvoz mogu da zaborave.. Ko ima da da 8-9000 evra za auto?! Ovo ne pogadja one koji imaju novca, nego najnize slojeve drustva.

gogy

28.01.2014. 21:33

@mrjoe - pa recimo ja nemam za e3 a kamoli za e4 ko ima para on moze da kupi sta oce, kad bi plata bila u srb jaka onda bi i ja kupio euro 5 treba da budemo zadovoljni i sa euro 3 ja bar tako mislim jer mi svi da imamo novca mi bi kupili bolje to je normalno

Misa

09.01.2013. 11:18

Cisto licemerstvo uvoznika i prodavaca delova, a koje aminuje drzava...S obzirom na pad kupovne moci, EURO 3 i 4 automobili koje trenutno kupujemo kao polovne su najgori krsevi iz inostranstva, sa 250,000 i vise km (zlatka koka za prodavce delova - plivajuci zamajci, brizgaljke, filter cestica, turbine... pred zamenom...).Nije tesko proveriti kakav se relativno ocuvan EURO 4 auto moze naci preko, za oko 2000 evra (sto se kod nas prodaje za prihvatljivih 3000 evra).Da li cemo svi Pande?

muirko

09.01.2013. 12:13

Svaki dan gledam plave dimove iz auspuha a ja imam stila 1.9 jtd euro 3 garažiran kupljen od italijana preko prijatelja sve ok 2004g test prolazim bez problema čak ja insistiram jel mi je to najbolji pokazatelj rada dizni . Kada ukinete lož ulje i d2 da se uvozi i prodaje napravite euro dizel kao u EVROPI tražite euro 16 a dotad pokrite se ušima i ćutite da vas ovaj narod ne tuži što im novi automobili propadaju na 20000 kilometara pređenih.

Zeljko

09.01.2013. 13:20

Sve same gluposti.Ta vozila koja zagadjuju dolaze kod nas i oni su resili problem zagadjenja.A koliko smo udaljeni jedni od drugih vazdusnom linijom,jedan jaci vetar i sve je opet kod njih ili njihov cist vazduh kod nas:) Ljudi koji kontrolisu svet uvek mogu da se oslone na ljudski strah i glupost tj neznanje,toga ima u izobilju.HHO generator cini da je golf 2 manji zagadjivac od euro 4 ili euro5 automobila.To je zvaka za seljaka:)

strucan

10.01.2013. 11:40

@Zeljko - HHO generator cini da izduvni gasovi pore toksicnih cestica sadrze i vodenu paru...to se u nekim krajevima sveta zove smog!

браник

15.01.2013. 23:20

@Zeljko - Da si stvarno strucan, znao bi i da se sagorevanjem svakog ugljovodonika, pa benzina i dizela, stvara vodena para.

neo

14.01.2013. 01:12

Po meni bolje i ekoloska nego tehnicko-neispravna-za-saobracaj-jugokecfloridalada-bomba...Vise se bojim ovih drugih :(( Vozi i Evropa euro3,ko to jos brani da se trguje takvim vozilima po evropi!?Opet neki lobi cim Miska zatvore hoce u kavez da nas stave...

Obren

14.01.2013. 13:04

Naš vozni park je najstariji u Evropi iz samo jednog razloga - velikih i nenormalnih dazbina. Nije normalno da čovek da drzavi razne namete u vrednosti još jednog automobila. Da su dazbine manje, logično je da bi ljudi uvozili mladje automobile.

Jug

04.03.2013. 12:13

@golf 5 - hoces ti da mi prodas tvog golfa za 2000e posto toliko mogu da skupim za auto? a ti posto ne znas sta ces sa parama kupi lepo novog golfa 6, jer jbg moj standard je auto do 2000e...

Aca

05.02.2013. 07:16

Po meni nije neka razlika izmedju vozila euro 3 i euro 4. Ako hocemo bolja vozila treba da izbacimo iz saobracaja sve ispod euro 1

laza

20.02.2013. 15:51

Uvodjenje Euro 4 norme pocinje za oko mesec dana, to je cista glupost, odnosno zastita novih automobila, da bi se povecala prodaja novih. Postoje Vw 2000god sa e4 normama. Ko ima para kupice i euro4 nebi kupovao euro3

FAP

24.07.2013. 14:13

Ovi standardi na našim putevima nemaju veze sa životom jer mnogo euro4 ili 5 motora je u toliko lošem stanju da zagađuju više nego vozila koja uopšte ne ispunjavaju euro standarde(a imaju dobar motor). Prvo treba povesti računa o tehničkom pregledu, sada skoro niko ne kontroliše izduvne gasove pa se registruju vozila koja samo u teoriji manje zagađuju. Samo pogledajte iza koliko novijih(mlađih od 10 god.) se vidi crn dim!