Dačija: Pravi div sa Karpata
25. 12. 2012. u 11:22
Test - “dačija lodži”, automobil napravljen samo za “bogate ljude”, na našem skeneru. Monovolumen prima sedam osoba. Benzinac (85 KS) staje 11.000 evra
DAČIJA je prvi put otkako su je “umili” i doterali magovi “Renoa” prosto “izneverila” svoje kupce. I, to kompletnu “ciljnu grupu”. Navikle su nas rumunske komšije da proizvode automobile za slabije platežno sposobne ljude, nudeći “mnogo toga za malo novca”, a onda su napravili “automobil za bogatije”.
“Dačija lodži” nas je podsetila, u vremenu kada se zaboravljaju prave vrednosti u sveopštoj poteri za novcem, šta je čovekovo najveće bogatstvo, pa su ulice “preplavili” bilbordi s “fotkama” prvog rumunskog monovolumena “zakićenog” osmehom vozača (bogatog) sa razdraganom dečicom. Automobil skrojen po meri bogatih ljudi kojima je potreban veliki životni prostor i na točkovima, čini se, na prvi pogled, da je znatno veći nego što jeste.
Dužina od oko 4,5 metara “poduprta” je visinom od 1,6 metara i “kutijastim”, najfunkcionalnijim oblikom, pa ovaj “automobil za celu” porodicu izgleda stvarno kao “garsonjera na četiri točka”.
U “lodži” može da se smesti udobno petoro odraslih putnika, a ako vam je potrebno da prevezete još dva, morate da doplatite oko 500 evra i kupite dva dodatna sedišta na koja ne mogu da se smeste dvojica dvometraša, ali deca i osobe prosečne visine neće imati nikakvih problema da uživaju u vožnji.
Pri tome, čak i sa sedam sedišta, ostaje još 207 litara prtljažnog prostora. Uklanjanjem zadnja dva reda dobijate 827, a “obaranjem zadnje (srednje) klupe” neverovatnih 2.617 litara korisnog prostora.
* Širina 1.751 mm
* Visina 1.682 mm
* Masa 1.295 kg
“Dačija” se, naravno, i što se ovog automobila tiče, čvrsto držala maksime da kupcima ponudi najbolji odnos cene i kvaliteta. Početna cena za verziju s benzinskim motorom (1,6 i 85 KS) i opremom “bejz” je 9.600 evra. U ovom, početnom paketu opreme su četiri vazdušna jastuka, ABS sistem i sistem pomoći pri naglom kočenju, zadnja svetla za maglu, uzdužni krovni nosači,grejači u zadnjem staklu, servoupravljač, centralno zaključavanje, dnevna svetla...
Sledeći paket opreme “ambijans”, uz sve nabrojano, nudi, između ostalog, i putni računar, daljinsko centralno zaključavanje... Sa benzinskim 1,6-litarskim motorom, od 85 KS, košta 11.000 evra.
* Snaga 107 KS
* Obrt. moment 240 Nm
* 0-100 km/čas 11,6 sek.
U paketu opreme “laureat”, s modernijim agregatom, benzinskim 1,2 TCE, koji razvija 115 KS, “lodži” košta 13.520 evra, a za taj novac sleduju vam i klima-uređaj, radio CDMP3 blutut s komandama pri upravljaču, električno podesivi retrovizori, svetla za maglu, središnja konzola, limitator brzine...
“Dačija” nudi ovaj monuvolumen i sa dizel agregatima. To su dobro znani 1,5 DCI motori sa 90, odnosno 107 KS.
Na našem testu imali smo “top-model” sa dizel agregatom od 107 “konja”, koji je pokazao zašto ga smatraju jednim od najboljih motora u klasi. Vuče dobro, elastičan je i izuzetno ekonomičan. Potrošnja na testu bila je približna obećanju fabrike od prosečnih 4,4 litra na 100 pređenih kilometara. U gradu je “lodži” trošio 5,3, a na otvorenom 4,1 litar dizela na pređenih 100 km.
Komande na kožnom upravljaču, nova komandna tabla (pozajmljena iz “renoa fluens”), ali i veliki multimedijalni ekran sa sjajnom navigacijom, nešto su što nikako ranije niste mogli da dovedete u vezu s “dačijom”.
Pri tome, sve je urađeno od mnogo kvalitetnijih materijala u odnosu na prethodne modele ove kompanije. Naravno, za sve ovo treba da doplatite. Spisak “opcione” opreme veoma je bogat. Od navigacije do aluminijumskih felni, pomoći pri parkiranju unazad, grejanja sedišta... To će, jasno je, podići cenu “lodžija”, ali će on i dalje biti najjeftiniji monovolumen na tržištu...
milan
25.12.2012. 11:44
Sve je zo lepo, a sta bi sa samo 3 zvezdice na testu bezbednosti???
@milan - samo?te tri zvezdice spašavaju život,informiši se malo šta su 3 zvezdice(kabina ostaje čitava u sudaru-najprostile rečeno).ostale dve se dobijaju za zaštitu pešaka,neke džidža biže itd..u stvari najbolje pogledaj krash test na you tubeili za neupucene u slučaju sudara ti u lodgiju preživljavaš, a ako je s druge strane jedan od mnogih polovnjaka iz sredine devedesetih,on ne.
@milan - Nije im ni bila ambicija da love vise od te tri (minimalne) zvezdice, jer za trzista kojima je namenjen to nije ni bitno. Istok Evrope, Afrika i ostali zele samo da se jeftino voze, a ono sto se na automobilu ne vidi, nije im ni bitno.Mada, postavlja se pitanje svrsishodnosti ovakve kupovine, jer je osnovni model cenovno zanimljiv, a cim se okiti, ulazi u cenovni razred gde ima stosta da se bira.
Hteli vi ili ne da priznate, ali kacamak nacija je postala gospoda za vas Srbe, a nekad ste jeli meso zlatnim kasikama.
Komentari (4)