Mazda CX5 - duša na točkovima
13. 11. 2012. u 11:29
Reporteri „Novosti“ testirali jedno od najkonkurentnijih SUV vozila na tržištu Srbije - "mazda CX 5". Model koristi "skaj aktiv" tehnologiju nove generacije
PRIZNAJEMO da smo jedva čekali da nam drugari iz "Profil internešenela", prodavca i servisera japanskog giganta "Mazde", omoguće da testiramo "mazdu CX 5", vozilo s kojim je ova kompanija bacila veliku rukavicu izazova rivalima u segmentu takozvanih kompaktnih SUV vozila.
Japanci su izabrali da baš "mazda CX 5" bude prvi serijski model koji je u potpunosti izrađen u "skaj aktiv" tehnologiji nove generacije. Reč je o novoj "skaj aktiv" karoseriji izrađenoj od ultralakih i izuzetno čvrstih čelika i novim "skaj aktiv" motorima, koji su lakši i efikasniji. Naravno, primenjena rešenja se odnose i na menjače i sisteme vožnje, bezbednosti...
"Mazda" je na ovom modelu razvijala dizajnersku temu nazvanu "kodo", što znači "duša pokreta". Ideja je već na prvi pogled lako prepoznatljiva.
Zaobljene linije prednje maske s dinamičnim "mazdinim" krilima i sportskom rešetkom odražavaju moć, stabilnost i snagu.
Japanski dizajneri naglašavaju da su bili inspirisani prefinjenim kretanjem geparda, pa tako i izgled "mazde CX 5", kako tvrde, prenosi energiju i agilnost - "nagnuta je prema napred, spremna na skok, sa aerodinamičnim oblikom tela i snažnim zadnjim delom".
Kombinujući stil s funkcijom, ova nagnutost prema napred doprinosi izvanrednom vidnom polju vozača. Veoma upečatljiva je i krovna antena u obliku peraja morskog psa koja je deo serijske opreme.
Bi-ksenonska prednja svetla nude upravljanje dugim svetlima sa automatskim prebacivanjem na oborena svetla u slučaju nailaska vozila iz suprotnog smera, kao i sistem prilagodljivih prednjih svetala koji ih zakreće u krivinama kako bi jasnije osvetlila put.
Sportska vodoravna zadnja svetla dopunjuju uglađeno oblikovana prednja svetla i po danu otkrivaju okruglo crveno svetlo i motiv sličan krilima, stvarajući jedinstveno osvetljenje noću.
Precizno livene aluminijumske felne dopunjuju sportsku estetiku i dinamičan izgled. Automobili sa srednjim nivoom opreme dolaze sa 17-inčnim aluminijumskim felnama, a s najbogatijim paketom opreme "revolušn", koji smo mi imali na testu, dobijate ogromne alu-točkove od 19 inča.
Sportskom karakteru doprinosi i hromirana dvostruka izduvna cev.
Ulazak u kabinu nikoga neće ostaviti ravnodušnim, sve je vrhunski i precizno urađeno, počev od modernih i kvalitetnih materijala, skladno, jednostavno, lako za upotrebu.
Vrhunska završna obrada vozačevog okruženja dokazuje se na dodir mekanim materijalima instrument-table i hromiranim ukrasnim umecima. Prostora u kabini ima u izobilju, a pri tome je svaka sitnica "na svom mestu".
* Dužina 4.555 mm
* Širina 2.165 mm
* Visina 1.670 mm
* Masa 1.615 mm
SPECIFIKACIJE * Motor 2.0 benzinski
* Snaga 160 KS
* Obrt. moment 208 Nm
* 0-100 km/čas 9,6 sek.
Od opreme nema šta nema. Pogotovo u paketu opreme "revolušn". Tu su i multifunkcionalni ekran u boji osetljiv na dodir od 5,8 inča, satelitski navigacioni sistem, kamera za vožnju unazad i mnogobrojni senzori za lakše parkiranje, vrhunski klima-sistem, električni, stakleni krov, vrhunski BOSE audio- sistem s devet zvučnika (naravno, sve komande su na upravljaču)...
Pri tome treba napomenuti da, kako i dolikuje Japancima, u ovom automobilu postoji zaista mnogo mesta gde možete uključiti sve moderne, elektronske spravice.
Na testu smo imali vozilo s benzinskim motorom od dva litra koji, uz pomoć sjajnog automatskog menjača, pokreće sve točkove s razigranom "ergelom" od 160 "konja". Aktivni pogon na sva četiri točka prenosi obrtni moment na točak koji najbolje prianja.
Fabrika tvrdi da kombinovana potrošnja ne prelazi 6,6 LITARA na 100 pređenih kilometara. Skloni smo da poverujemo u ovaj podatak, jer je na našem testu, na kojem smo auto vozili češće u gradu nego na otvorenom putu, potrošnja bila 7,1 litar benzina na 100 pređenih kilometara.
Pored "start-stop" sistema koji značajno štedi gorivo, istakli bismo još i "inteligentni sistem kočenja u gradskoj vožnji" (SCBS) koji prati saobraćaj ispred vas i pomaže da se zaustavite na vreme.
Ako detektuje opasnost od sudara, sistem unapred priprema kočnice kako bi se mogle u trenutku aktivirati kada zakočite. Ako to ne uradite, sistem automatski zaustavlja vozilo kada je to neophodno. Tu je i sistem upozorenja za napuštanje vozne trake (LDWS)...
Cena "mazde CX 5" s benzinskim motorom i osnovnim paketom opreme, inače izuzetno bogatim, iznosi 21.790 evra.
Milan
16.11.2012. 17:24
U ovolikom vozilu benzinski motor 2.0 sa 160ks da trosi 7l, ma dajte molim vas, ovo me podseca na bajke brace Grim. Ovaj ispod 10l ne silazi, a ide do 15l REALNO.
Ljudi, danas sam ga probao! I kaparisao! Vrh!
Komentari (2)