Test „Novosti“: „Honda sivik sedan 1.8“

P. ŽIVKOVIĆ

06. 11. 2012. u 11:46

Kupci mogu da računaju na vrhunski kvalitet izrade i na dugotrajnost

VOZAČI automobila marke „honda“ u najmanjoj meri koriste garanciju zbog kvara, pokazalo je istraživanje čuvenog britanskog auto-magazina „What Car“.

Pri tome, „honda sivik“ je na prvom mestu kada je reč o polovnim vozilima koja se najmanje kvare, pružajući tako najveću uštedu vlasniku. Ovaj model proglašavan je za najpouzdaniji automobil čak sedam godina zaredom.

Specijalizovani auto-magazin „What Car“ objavio je da tek svaka deseta „honda“ ima manji kvar u periodu od godinu dana od prve kupovine.

Dakle, „honda“ je pravi drug na drumu. Da se ništa nije promenilo, uverili smo se u toku sedmodnevnog testa potpuno nove „honde sivik sedan“. Jednostavno, vožnja ovog automobila predstavlja vrhunsko uživanje, uz osećaj da se nalazite u daleko skupljem vozilu iz nekog premijum segmenta.

Novi „sivik sedan“, koji po svojim performansama i bogatoj opremi pripada segmentu između modela „akord“ i „sivik hečbek“, dostupan je sa 1.8 i-VTEC benzinskim motorom u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim i petostepenim automatskim menjačem.

NOVOSTI“ SU NA TESTU IMALE MODEL S MANUELNIM MENjAČEM SA ŠEST BRZINA KOJI

JE precizno i lako „prenosio“ snagu 142 „konja“ na aluminijumske točkove od 16 cola. Performanse ovog modela su značajno unapređene, čemu je doprinelo i smanjenje mase vozila, a smanjena je i potrošnja goriva na samo 6,6 litara na 100 pređenih kilometara.

Ekonomičnijoj potrošnji i manjoj emisiji štetnih gasova doprinosi i napredni „koučing“ sistem, koji vozaču pomaže da vozi što ekonomičnije, kao i ECON funkcija, koja je sada standard u svim paketima opreme.

Kod „sivik sedana“ primenjeni su najsavremeniji sistemi pasivne i aktivne bezbednosti. Poseban dizajn rama šasije, koji usmerava prenošenje kinetičke energije prilikom sudara daleko od putnika i tako ih štiti, predstavlja najefikasniji „Hondin“ sistem pasivne bezbednosti. Sistemi aktivne bezbednosti primenjeni kod novog modela „sivik sedan“, a koji su standard u svim paketima opreme, jesu VSA (dinamička kontrola stabilnosti), EPS (aktivni nasloni za glavu), šest vazdušnih jastuka i aktivni pojasevi sa zatezačima.

VISOKOM NIVOU KOMFORA NOVOG MODELA TAKOĐE DOPRINOSE MULTIINFORMACIONI EKRAN (i-MID), instrument-tabla s ergonomski raspoređenim komandama usmerena ka vozaču i prednja sedišta koja su redizajnirana i sada pružaju bolju podršku vozaču i obezbeđuju više prostora putnicima. Iako je novi „sivik sedan“ po mnogo čemu napredniji model od prethodnog, čak je i klasa za sebe, važno je istaći da ovo vozilo nema veliki servis, tako da su tekuće održavanje i cena originalnih rezervnih delova zadržani kao kod prethodnog modela.

Zbog svog atraktivnog dizajna i sportske linije ovaj model nalazi svoju ciljnu grupu među mlađom populacijom, ali zbog svoje praktičnosti, prepoznat je i kao porodični automobil. Zapremina prtljažnika je 440 litara. Posebna pogodnost je mogućnost obaranja naslona zadnjih sedišta automobila „iz gepeka“, što dodatno olakšava unošenje kabastijih i dužih predmeta. Ako se tome doda i komfor koji pruža na udobnim zadnjim sedištima, ovaj model je idealan „kompanijski“ automobil.

Na našem testu imali smo vozilo s paketom opreme „elegans“, u kojoj su, pored svega nabrojanog, i ABS, EDB, BAS sistemi, ali i pomoć pri kretanju na uzbrdici, LED dnevna svetla, senzori za kišu, moćni audio-sistem, automatski klima-uređaj, alarmni sistem i imobilajzer.

Cena testiranog modela s trenutnim, akcijskim popustom iznosi 19.380 evra.

Dimenzije

Dužina 4.545 mm

Širina 1.755 mm

Visina 1.435 mm

Masa 1.210 kg

Specifikacije

Motor 1.8 i-VTEC

Snaga 142 KS

Obrt. moment 174 Nm

Od 0 do 100 km/čas 8,7 sek.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Milan

11.11.2012. 12:29

Sve je ok, ali nikako ne mogu da svarim tu svemirsku instrument tablu. Sve deluje uzasno nepregledno i razbacano, ne znam zasto stalno forsiraju taj stil?