Beogradske ulice „progutale“ samo 3,8 litara na 100 pređenih kilometara
DIZELAŠI uzvraćaju udarac! Posle silnog naleta hibridnih vozila, pa i pojave električnih automobila, koji, ipak, zbog visoke cene i malog dometa, sporije osvajaju svet od očekivanog, novi „ševrolet aveo“, sa dizel motorom od 1,3 litra radne zapremine, dokaz je da „naftaši“ mogu da budu i te kako ekonomični i „ekološki svesni“, mereno i po današnjim, sve strožim testovima.
Novi „aveo“, opremljen dizel agregatom od 1,3 litra, nedavno je na testu u vožnji od Portoroža do Venecije trošio od 3,1 litra, koliko je izmereno na vozilu kod kolege iz Češke, do 3,3 litra, koliko je potrošio model koji su vozili srpski novinari.
Pri tome je Čeh vozio „hečbek“ varijantu, a naš tim sedan verziju.
Pa ipak, ti neverovatni rezultati, iako ostvareni u saobraćaju, nisu stopostotno realno merilo „svakodnevnog života“, jer su postignuti uz „dosta napora“ (vožnja na auto-putu iza kamiona i slično...). Sumnjičavi kao i uvek, od „Centra Boban“, prodavca i servisera „ševroleta“, zatražili smo nešto više. Za razliku od onih sa „evro-testa“, naš model nije imao šestostepeni već petostepeni menjač, ali je i on bio opremljen start-stop sistemom i takozvanim eko modom, koji je i najzaslužniji što na bokovima „avea“ stoji natpis da Republika Srbija daje za ovo vozilo subvenciju od 100.000 dinara. Naravno, zbog niže emisije ugljen-dioksida od 100 grama po pređenom kilometru. Tako je ovaj „ševrolet aveo“, koji trenutno ima popust od 1.548 evra i košta 11.349 evra (oprema LS), u suštini još jeftiniji za 100.000 dinara, koliko će „premirati“ Vlada Srbije zato „što ste ekološki nastrojeni“.
Specifikacije: Motor 1.3 SDE EKO
Snaga 75 KS
Obrt. moment 190 Nm Od 0 do 100 km/čas: 14,2 sek.
Dakle, petostepeni menjač, start-stop sistem, pun rezervoar i „svakodnevna gradska maršruta“, što je u našem slučaju podrazumevalo oko 50 kilometara gradske gužve, vožnju kroz naseljeno mesto i na auto-putu, bili su idealni za ovaj test. Pre nego što se vratimo na „prosečnu potrošnju“, novi „aveo hečbek“ zaslužuje da mu se posveti i nekoliko rečenica što se tiče izgleda i opreme. Prednji kraj je veoma moderan, sportski. Dominiraju okrugli farovi, bez spoljnog, dodatnog stakla. Linije bokova su kao izvajane, skladne - protežu se do sredine zadnjeg točka i završavaju visoko u zadnjim vratima, kod kojih „skrivena“ ručka za otvaranje doprinosi pomalo „kupeovskom“ obliku „avea“.
Za opremanje unutrašnjosti vozila „Ševrolet“ je koristio kvalitetne materijale, a dizajn komandne table s digitalnim meračem brzine u kombinaciji s klasičnim, okruglim pokazivačem broja obrtaja predstavlja neobičnu ali efektnu kombinaciju. Vozač lako zauzima optimalan položaj za vožnju, jer se i volan i sedišta podešavaju u više pravaca. U standardnoj opremi „aveo“ ima esc elektronski program stabilnosti, ABS sistem protiv blokade točkova pri kočenju, TCS, kontrolu trakcije, BAS sistem pomoći pri naglom kočenju, EDB elektronski razdelnik sile kočenja, HSA pomoć pri kretanju uzbrdo, a tu su i prednji i bočni vazdušni jastuci i zavesice. U našem test-vozilu, uz sve ovo standardno nabrojano, imali smo i tempomat sa limiterom brzine, „hends-fri“ uređaj i još mnoštvo opreme čije bi nam nabrajanje oduzelo podosta vremena.
Dimenzije: Dužina 4.039 mm
Visina 1.735 mm
Širina 1.517 mm
Masa 1.060 kg
Motor na testu, 1.3 dizelaš, raspolaže sa 75 KS i najvećim obrtnim momentom od 190 Nm. Sasvim solidno vuče, a jasno je da jedino deklarisanu maksimalnu brzinu od 177 km na čas nismo mogli da na našoj maršruti proverimo.
Prema fabričkim podacima, ovaj „aveo“ troši u proseku 3,8 litara. Sa motorom od 95 KS, čak i nešto manje (3,6). Pri tome, u „Ševroletu“ tvrde da vožnja na otvorenom ne bi trebalo da premaši 3,3-3,4 litra na 100 km.
Na našem testu, a verujemo da smo mogli da budemo i malo pažljiviji, ali nam to baš i nije bila namera, prosečna potrošnja očitana na kraju bila je sjajnih 3,8 litara.
Naravno, uz upaljena dnevna svetla, klima-uređaj i uz višesatno „poziranje“ fotoreporteru.
Pratite nas i putem iOS i android aplikacije