Test „Novosti“: „Fijat punto 1,3 MJTD“

P. ŽIVKOVIĆ

09. 10. 2012. u 12:19

Reporteri „Novosti“ se uverili da je podmlađeni „fijat punto 1,3 MJTD“ i dalje veoma dobar izbor. Na otvorenom putu potrošnja se spušta na ispod tri litra na pređenih 100 kilometara

VIŠE nije „grande punto“ već samo „punto“, ali je i dalje veliki automobil iz „malog“ B segmenta. „Fijat punto“ za 2012. godinu još jedan je dokaz da, kada se prave automobili malih gabarita, Italijani znaju da naprave veliki posao.

U Torinu su se odlučili za minimalne izmene enterijera. Prednji branik ima novi dizajn, malo je agresivniji, privlačniji za oko. Izmenjen je i zadnji branik, koji je nešto masivniji, kao i oblik zadnjih maglenki i rikverc svetla, a drugačiji je i logo za „punto“ koji stoji ispod znaka „fijata“.

BROJKE - 85 KS je maksimalna snaga „fijatovog“ modela
- 200 Nm je maksimalni obrtni moment
- 13,1 sekund je ubrzanje od 0 do 100 km/čas

Unutrašnjost je ostala jednostavna, sa svim potrebnim prekidačima nadohvat ruke. U „puntu“ za 2012. osećate se udobno i sigurno, a i vozne karakteristike vas podsećaju na to da se radi o jednom od, ne slučajno, najuspešnijih automobila koji su se pojavili na tržištu iz ovog segmenta.

Punto“, naravno, ima sve ono što se očekuje od modernog automobila. Dakle, klima-uređaj, putni računar, kvalitetan audio-uređaj, blutut, AUH konekcije, komande na volanu... Kada smo već kod upravljača, treba naglasiti da je zadržana veoma korisna opcija „siti“, koja ionako kvalitetan servo-volan čini još lakšim za upravljanje, što je jedna od prednosti u gradskim uslovima vožnje, a pogotovo pri parkiranju.

Na testu „Novosti“ smo imali verziju „punta“ sa dizel motorom 1,3 MJTD, sa 85 KS, i paketom opreme „pop“. Ovaj nivo opremljenosti je inače osnovni kod „punta“, i kao standardni sadrži ABS i EDB sisteme za pomoć kod kočenja, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, manuelni klima-uređaj, električne podizače stakala, električno podesive spoljne retrovizore sa funkcijom odmrzavanja, CD, MP3 plejer, šest zvučnika, putni računar...

INFO Prtljažnik 275/1.030 l Rezervoar 45 l
Zapremina 1.248 cm3
Međ. rastojanje 2.510 mm

U ponudi su još i paketi opreme „IZI“, „TVIN-ER“ I „LONDž“. „Punto“ sa benzinskim motorom 1,2 i 69 KS, s paketom opreme „pop“, košta 10.850 evra, a model koji su „Novosti“ imale na testu staje 13.050 evra, ali u cenu nije uračunata subvencija države od 100.000 dinara za automobile koji emituju manje od 100 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru.

Ono što je svakako najveći adut ovog automobila jeste niska potrošnja. Naime, „Fijat“ je usavršio svoj sistem „komon rejl“ na već legendarnom 1.3 multidžet motoru, pa ovaj agregat ima bolje upravljanje ubrizgavanjem goriva. Praktično, to znači da zbog povećanog broja ubrizgavanja goriva u svakom ciklusu paljenja sa pet na osam dolazi do efikasnijeg iskorišćavanja goriva. Tako je postignuta ušteda goriva od tri odsto, a emisija štetnih gasova je niža za 20 odsto.

Ovaj motor je opremljen i novim tehnologijama, poput „inteligentnog alternatora“, koji automatski puni akumulator pri kočenju, čime se smanjuje opterećenje motora i, naravno, potrošnja. „Start-stop“ sistem, koji zaustavlja motor kada stanete na semaforu ili u saobraćaju, prepoznaje i „isprekidanu“ vožnju u koloni, i sam se isključuje ili uključuje u trenutku kada dostignete brzinu od 10 km na čas.

ČINJENICE Dimenzije
Dužina 4.065 mm
Širina 1.687 mm
Visina 1.490 mm
Masa 1.015 kg

Zato i ne čudi što smo na testu imali neverovatno nisku prosečnu potrošnju od svega 3,6 litara na 100 kilometara, što potvrđuje fabričke navode, u koje smo, iskreno rečeno, pre vožnje posumnjali - da „punto“ u kombinovanoj vožnji troši 3,5 litara dizela. Na otvorenom putu potrošnja se spušta na ispod tri litra, a to je rezultat na kojem bi „puntu“ „pozavideli“ i mnogi hibridi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije