Novosti test: „Ševrolet malibu“
25. 09. 2012. u 11:12
Novinari „Večernjih novosti“ na svetskoj premijernoj vožnji . U Srbiji dizel i benzinski agregati. Visok nivo bezbednosti i u osnovnoj verziji
ŠEVROLET je napunio 101 godinu i rešio da dašak američke automobilske filozofije oličen u čuvenom modelu „malibu“ predoči i Evropi.
Za organizaciju premijere odabrana je Opatija, gde su novinari imali priliku da se uvere u sve kvalitete tog noviteta, koji je već stigao na tržište Srbije. Uz vrlo konkurentnu cenu „malibu“ će se u osnovnoj verziji prodavati za oko 25.000 evra.
„Malibu“ je sedan koji dizajnom ali i voznim karakteristikama daje sve ono što se od limuzine i očekuje. Prestiž, udobnost, bezbednost, snaga, prefinjenost, komfor...
Zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2.737 mm, te ukupnoj širini od 1,855 mm, „malibu“ ima stabilno sportsko držanje. Njegovim prednjim delom dominira „Ševrolet“ dvodelna maska sa centralno postavljenom „leptir mašnom“ i hauba sa izbočinom iznad motora. Moćnom utisku dodatno doprinose zabačeni halogen ili ksenon farovi i smeli prednji deo.
Alufelne su veličine 17 ili 18 inča, i ispunjavaju svoja kućišta tako da točkovi i karoserija izledaju tesno spojeni. Integrisani spojler poklopca prtljažnika sa centralnim i visoko postavljenim stop svetlom, pomaže da se strujanje vazduha odvoji od zadnjeg dela automobila.
U unutraŠnjosti, „malibu“ odiŠe ambijentom udobnosti i prefinjenosti. Poseduje prepoznatljiv „Ševrolet“ dvostruki kokpit i integrisanu centralnu konzolu, u koju je smešten 7-inčni „tač-skrin“ ekran u punoj boji (viši nivoi opreme). Prtljažnik ima kapacitet od 545 litara; prostor za teret može se proširiti preklapanjem naslona zadnjih sedišta u odnosu 60/40. Kada su u pitanju rešenja pametnog skladištenja, standard kod opreme višeg nivoa je šupljina skrivena iznad „podižućeg“ pomenutog ekrana. „Malibuova“ sedišta značajno doprinose osećanju udobnosti i unapređena su kroz opsežne procene u vožnjama širom sveta.
Specifikacije viših nivoa opreme uključuju eletrično podešavajuća zagrevana sedišta sa funkcijom pamćenja i lumbalnom podrškom i sportske kožne sedalne površine. Kod luksuznih kompleta opreme, radio sa CD plejerom je povezan sa ekranom i prvoklasnim sistemom od devet zvučnika.

U Srbiji, malibu se moŽe naruČiti sa benzinskim ili sa dizel motorom, a obe verzije su sa četiri cilindra.
Dizel donosi maksimalnu izlaznu snagu od 160 ks, 350 Nm obrtnog momenta, što sve zajedno čini da „malibu“ dostigne maksimalnu brzinu od 213 km/č. Kada se ukombinuje sa ručnim sistemom prenosa, dizel motor troši 5,1 litar na 100 kilometara.
Benzinski motor postiže 167 ks, omogućavajući automobilu da održava maksimalnu brzinu od 204 km/č i da stiže do „stotke“ za 9,5 sekundi, kada se ukombinuje sa ručnim sistemom prenosa. Maksimalan obrtni momenat je 225 Nm, a pri kombinovanom ciklusu, ovaj motor troši 7,8 litara na 100 km.

Sve specifikacije će imati električno servo upravljanje, podršku pri kretanju pod ručnom, i biće opremljene elektronskom parking kočnicom.
Specifikacija
Agregat 2.4 benzin 2.0 dizel
Maks. brzina 204 (206) 213 (212)
0-100 km/č 9.5 (10,2) 9,8 (9,9)
Snaga (knj/ks pri ob/min) 123/167,2Y5.800 117,3/160Y4.000
Obrtni momenat (po ob/min) 225Y4.600 350Y1.750
Potrošnja goriva (l/100 km) 7,8 (8,0) 5,1 (6,0)
Emisija CO2 (g/km) 184 (188) 134 (160)
Klasa emisije Evro 5 Evro 5
* u zagradi su verzije sa automatskim menjačem
Politika
OBUĆINA HOĆE JASAN ODGOVOR OD BLOKADERA: Hoćemo li konačno u NATO?!
14. 12. 2025. u 10:21
MIRA NEMAJU NI MRTVI SRBI: Šiptarski vandali oskrnavili srpsko groblje kraj Obilića
13. 12. 2025. u 20:52
Fudbal
MOŽE LI LUĐE OD OVOGA?! Bivši fudbaler Zvezde napravio haos, a razlog je neverovatan
14. 12. 2025. u 09:57