Test Novosti: „Dačija sandero stepvej 2“

P. ŽIVKOVIĆ

04. 09. 2012. u 12:06

Novi rumunski terenac - Najveće promene u unutrašnjosti vozila. Najjeftiniji model 8.800 evra

KADA je u oktobru 2008. sa fabričkih traka u Brazilu sišao prvi „stepvej“, automobilsko tržište je dobilo nešto sasvim novo - malog „terenca“ za još manje novca! Recept je brzo preslikan i na evropsko tržište. Iako se ovaj model sjajno pokazao, njegov naslednik je na Sajmu automobila u Ženevi nekako ostao u senci svetske premijere modela „lodži“.

Za ove tri godine, otkako je prisutan na našem tržištu, „stepvej“ se pokazao kao zahvalno vozilo sa niskim troškovima eksploatacije. Njegov naslednik trebalo bi da odatle nastavi sličnim putem. Izmene koje su urađene, pre svega na enterijeru automobila i proširenoj ponudi boja, svakako će ojačati tržišne pozicije „stepveja 2“ u Srbiji. Utom pre što je cenovna politika ostala ista. Naime, ovih dana je u toku akcija „Pravi avanturista za samo 8.800“. Ko izbroji toliko evra dobija takozvani „elektropaket“, klima-uređaj, aluminijumske felne od 16 coli, radio CD MP3 plejer, svetla za maglu i metalik boju!

Novi „stepvej“ je sada dostupan i sa još jednom bojom u paleti. Radi se o braon nijansi „Cajou Bronjn“, koja je osvojila tržište na modelu „dačija daster“. Najveće promene su, ipak, u unutrašnjosti vozila. Materijali su kvalitetniji, moderniji.Kombinacije boja su atraktivnije, a novi radio CD MP3 plejer sada ima komande na volanu. Tu je i USB i „blutut“ konekcija.

Na našem tržištu je u ponudi „stepvej“ sa dve vrste motora, benzinskim 1,6-litarskim sa 85 KS i dizelašem 1,5 DCi sa 90 „konja“, dok je na tržištima zapadne Evrope moguće dobiti i verziju motora 1,6 sa 105 KS kojeg pokreće „bioetanol“.

Sve ostalo, ono što je uostalom „stepveja“ i približilo kupcima, nije menjano, ili je samo blago doterano. Solidan menjač, precizan upravljač, dobre kočnice serijski opremljene ABS sistemom („Boš„). Tu je i elektronska distribucija sile kočenja, kao i pomoć pri naglom kočenju, koji garantuju bezbrižnu i udobnu vožnju. Pri tome, niska potrošnja, već legendarnog „Renoovog“ dizelaša je i dalje veliki adut „stepveja“ kojeg smo mi imali na testu. Prosečna potrošnja od 4,9 litara, uzimajući u obzir da smo veći deo vremena provodili u gradu, zaslužila je najviše ocene!

Info Dimenzije
Dužina 4.024 mm
Širina 1.753 mm
Visina 1.550 mm
Masa 1.114 kg

Stepvej“ je naravno, i dalje veoma prostran. Mesta ima za petoro odraslih putnika, a zahvaljujući deljivoj zadnjoj klupi, koja se vrlo lako obara, zapremina prtljažnog prostora sa 320 litara dostiže 1.200 litara. Testirani model košta 10.577 evra.

Tehnologija „sandera“

ČELNICI „Renoa“ su oprobani recept „što više toga za što manje para“, primenili na prvom „stepveju“. On je zadržao motore i mehaniku „sandera“, ali je dobio viši klirens za tri centimetra. Takođe, veštim, ne mnogo skupim, zahvatima na eksterijeru, sa dosta ukrasnih detalja, spojlera, krovnim nosačima i lepim točkovima postignut je izgled „kočopernog“ terenca. Verovatno magovi „Renoa“ i „Dačije“ nisu pretpostavljali da će „automobil koji poziva na avanturu“ biti izbor i porodičnih ljudi, ali i beogradskih taksista!

162 KILOMETARA na čas je maksimalna brzina koju može da postigne model sa testa „Novosti“

200 NjUTNMETARA je najveći obrtni momenat modela „stepveja 2“ koji smo vozili prilikom testiranja

13,3 SEKUNDE potrebno je testiranom modelu da od 0 stigne do 100 kilometara na čas

Potrošnja

Grad 5,9 l

Van grada 4,6 l

Kombinovano 5,0 l

SO2 130g/km

Rezervoar 50 l

*fabrički podaci

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

goran

04.09.2012. 19:10

Ma krš bre plastika najgora,i za 2 godine izgubicete 50%-drzite se VW,AUDI,MERCEDES bolje i polovan nego ovaj novi krš!!!

bane biciklista

08.09.2012. 09:54

Da je jeftin, nije....to su kozmetičke izmene osnovnog modela za dosta para..i to nije nikakav terenac!!Da su niski troškovi održavanja, nisu, jer su registracija i servis motora 1.6 znatno skuplji od recimo 1,2.... a da i ne govorim o ceni, recimo zimskih guma za točkove od 16.cola??!