Zakočena prodaja vozila

P. ŽIVKOVIĆ

26. 08. 2012. u 20:45

Od početka ove godine drastično opala prodaja novih automobila u Srbiji, žale se uvoznici i trgovci. U prvih sedam meseci 14.542 kupca, ili 27,5 odsto manje nego lane

SALONI automobila u Srbiji su opusteli kao polja spržena jarkim suncem. "Elementarna nepogoda" koja je pogodila naše uvoznike automobila dolazi iz "presahlih" novčanika kupaca, a dokaz za to je nikada slabija prodaja. U julu je prodato 1.980 automobila, što je za oko 500 vozila manje nego u istom mesecu lane, skoro tri puta manje nego u julu 2008. kada je prodato preko 5.500 vozila!

U prvih sedam meseci ove godine, nove automobile je pazarilo samo 14.542 kupca. To je za 27,5 odsto manje nego u istom periodu lane kada su prodata 20.783 nova automobila! Prava razmera ove "suše" vidi se tek kada se uporede prodajni rezultati iz ove i 2008. godine, kada je u prvih sedam meseci prodato 36.610 automobila.

- Ogroman pad prodaje je nešto sa čime se svako od uvoznika snalazi na svoj način. Mi u "Euro sumaru" smo ipak, uspeli da u poslednja dva meseca čak i podignemo prodaju u odnosu na isti period prošle godine - kaže za "Novosti" Željka Karić, zadužena za odnose sa medijima u kompaniji koja uvozi "Suzuki" vozila.

LUKSUZNO PROLAZI BRENDOVI iz takozvanog "premijum" segmenta, "mercedes", BMV, "audi", zadržali su "uobičajene" prodajne kvote. Na prodaju luksuznih vozila ekonomska kriza, svuda u svetu, pa ni u Srbiji, nije mnogo uticala. Čak su kod nekih uvoznika, rezultati prodaje i bolji, jer su cene "drumskih krstarica" takođe dosta jeftinije nego ranijih godina.

Ipak, kaže ona, taj rezultat je pomalo nerealan jer se poklopio sa letnjom akcijom "Suzukija" u kojoj je moguće pazariti popularni "Suzukijev" model "SH4" za manje od 10.000 evra.

- Možete da prodate više kada kupcima vozila iz "B" segmenta ponudite za "broj veći" auto, ali to je teško održivo na duži period. Činjenica je da je tržište žestoko palo i da se kraj krizi ne vidi - kaže Željka Karić.

Razlozi slabe prodaje leže u teškoj materijalnoj situaciji većine stanovništva, ali i u strahu od dodatnog zaduživanja. Iako su ponude banaka i lizing kuća, baš kao i cene automobila u Srbiji "nikad povoljnije", teško je upustiti se u takvu vrstu avanture.

- Otuda i ne čudi da je oko 70 odsto prodatih automobila otišlo "za keš" - kaže Karićeva.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Milan

26.08.2012. 21:59

Ma da kako da ne, vi iz Suzukija rasturate sa prodajom, prosle godine ste prodali 3, a ove godine 5 modela.Konkretno, ja sam kod nas gledao novu limuzinu Hyundai i40 1.7 sa 136ks, on je u kasi Citroena C5, Insignije, Pasata...itd. Hyundai za taj model sa drugim paketom opreme trazi 21.700 eura, a recimo u Swedskoj isti taj model i paket opreme kosta 27.000 eura. Znaci jeftiniji je za 5300 eura i opet narod nema pare da to kupi.

Vaske

27.08.2012. 13:37

@Milan - Ima i problem sa uvozom polovnih automobila na kilo za koje se steluju papiri = citaj carina i PDV, i koji ubijaju prodaju do 15.000 evra. Meni licno nije jasno da u ovoj drzavi postoji neko ko moze da kupi vozilo novo a narocito ono sa cenom od 20+ hiljada evra.

Sima

29.08.2012. 11:12

@Milan - Kako ti nije jasno? Sta ti mislis, da u drzavi nema pametnih i sposobnih (a da nisu politicari ili kriminalci) koji mogu da zarade pristojan novac i da finansiraju auto od 25-30k? Stalno neka kuknjava i ljubomora, a niko da se lati knjige i da nauci nesto novo i pokrene neki posao, nego bi svi da rade od 8h do 15h, da nikako ne ostaju prekovremeno, da imaju pristojnu platu koja je zagarantovana i kad lencare, da idu redovno na letovanje i zimovanje, tv u boji i kola na lizing....

Boki

27.08.2012. 16:46

Sad uvozimo automobile 11 g. stare a to je faktički otpad u Evropi.Ti automobili su nebezbedni za saobraćaj zato što ih uvozi šverceri kojih se to ne tiče.Oni tamo kupuju 98% automobile u najlošijem stanju i zato im je cena ovde jeftinija nego ne zapadu za isti model.Treba politiku uvoza odmah promeniti,da se uvoze evro 5,vrednost vozila za carinjenje odrediti po kubikaži za svku godinu posebno.

N.N

27.08.2012. 16:52

@Milane ne znam sta ti nije jasno,u Svedskoj je prosecna plata 4000e a kod nas 400e pa ti sracunaj, ti si verovatno srecnik,i nazalost jedan od malobrojnih koji ima vecu platu cim si u mogucnosti da pazaris takav model, sve najbolje i da se lepo vozis u kojem god autu da kupis novo je novo.

Milan

27.08.2012. 22:42

@N.N - N.N@ Hahaha...nije prijatelju prosecna plata u Swedskoj 4000 eura, neko oko 2000 eura, ali opet puno bolje nego u Srbiji. Znas sta, cak razmisaljm da kupim Hyundai i40 limuzinu u Srbiji i odvezem za Swedsku i tamo je preregistrujem, izaci ce me sve oko 1500 eura, pa sam opet u velikom plusu. Za taj ostatak 3800 eura mogu caletu da kupim nekog finog polovnjaka da ima u Srbiji da vozi. Hvala na lepim zeljama :)