Zakočena prodaja vozila
26. 08. 2012. u 20:45
Od početka ove godine drastično opala prodaja novih automobila u Srbiji, žale se uvoznici i trgovci. U prvih sedam meseci 14.542 kupca, ili 27,5 odsto manje nego lane
SALONI automobila u Srbiji su opusteli kao polja spržena jarkim suncem. "Elementarna nepogoda" koja je pogodila naše uvoznike automobila dolazi iz "presahlih" novčanika kupaca, a dokaz za to je nikada slabija prodaja. U julu je prodato 1.980 automobila, što je za oko 500 vozila manje nego u istom mesecu lane, skoro tri puta manje nego u julu 2008. kada je prodato preko 5.500 vozila!
U prvih sedam meseci ove godine, nove automobile je pazarilo samo 14.542 kupca. To je za 27,5 odsto manje nego u istom periodu lane kada su prodata 20.783 nova automobila! Prava razmera ove "suše" vidi se tek kada se uporede prodajni rezultati iz ove i 2008. godine, kada je u prvih sedam meseci prodato 36.610 automobila.
- Ogroman pad prodaje je nešto sa čime se svako od uvoznika snalazi na svoj način. Mi u "Euro sumaru" smo ipak, uspeli da u poslednja dva meseca čak i podignemo prodaju u odnosu na isti period prošle godine - kaže za "Novosti" Željka Karić, zadužena za odnose sa medijima u kompaniji koja uvozi "Suzuki" vozila.
Ipak, kaže ona, taj rezultat je pomalo nerealan jer se poklopio sa letnjom akcijom "Suzukija" u kojoj je moguće pazariti popularni "Suzukijev" model "SH4" za manje od 10.000 evra.
- Možete da prodate više kada kupcima vozila iz "B" segmenta ponudite za "broj veći" auto, ali to je teško održivo na duži period. Činjenica je da je tržište žestoko palo i da se kraj krizi ne vidi - kaže Željka Karić.
Razlozi slabe prodaje leže u teškoj materijalnoj situaciji većine stanovništva, ali i u strahu od dodatnog zaduživanja. Iako su ponude banaka i lizing kuća, baš kao i cene automobila u Srbiji "nikad povoljnije", teško je upustiti se u takvu vrstu avanture.
- Otuda i ne čudi da je oko 70 odsto prodatih automobila otišlo "za keš" - kaže Karićeva.
Milan
26.08.2012. 21:59
Ma da kako da ne, vi iz Suzukija rasturate sa prodajom, prosle godine ste prodali 3, a ove godine 5 modela.Konkretno, ja sam kod nas gledao novu limuzinu Hyundai i40 1.7 sa 136ks, on je u kasi Citroena C5, Insignije, Pasata...itd. Hyundai za taj model sa drugim paketom opreme trazi 21.700 eura, a recimo u Swedskoj isti taj model i paket opreme kosta 27.000 eura. Znaci jeftiniji je za 5300 eura i opet narod nema pare da to kupi.
@Milan - Ima i problem sa uvozom polovnih automobila na kilo za koje se steluju papiri = citaj carina i PDV, i koji ubijaju prodaju do 15.000 evra. Meni licno nije jasno da u ovoj drzavi postoji neko ko moze da kupi vozilo novo a narocito ono sa cenom od 20+ hiljada evra.
@Milan - Kako ti nije jasno? Sta ti mislis, da u drzavi nema pametnih i sposobnih (a da nisu politicari ili kriminalci) koji mogu da zarade pristojan novac i da finansiraju auto od 25-30k? Stalno neka kuknjava i ljubomora, a niko da se lati knjige i da nauci nesto novo i pokrene neki posao, nego bi svi da rade od 8h do 15h, da nikako ne ostaju prekovremeno, da imaju pristojnu platu koja je zagarantovana i kad lencare, da idu redovno na letovanje i zimovanje, tv u boji i kola na lizing....
Sad uvozimo automobile 11 g. stare a to je faktički otpad u Evropi.Ti automobili su nebezbedni za saobraćaj zato što ih uvozi šverceri kojih se to ne tiče.Oni tamo kupuju 98% automobile u najlošijem stanju i zato im je cena ovde jeftinija nego ne zapadu za isti model.Treba politiku uvoza odmah promeniti,da se uvoze evro 5,vrednost vozila za carinjenje odrediti po kubikaži za svku godinu posebno.
@Milane ne znam sta ti nije jasno,u Svedskoj je prosecna plata 4000e a kod nas 400e pa ti sracunaj, ti si verovatno srecnik,i nazalost jedan od malobrojnih koji ima vecu platu cim si u mogucnosti da pazaris takav model, sve najbolje i da se lepo vozis u kojem god autu da kupis novo je novo.
Komentari (6)