Test „Novosti“ : Novi model „Reno senika“

N. NEDELjKOVIĆ

07. 08. 2012. u 12:49

Savršeno malo porodično vozilo. Na proveri 1.6 dizelaš, sa najboljim nivoom opreme. Cena 23.371 evro

ODLIČAN porodični automobil. Tako je u tri reči najlakše opisati novi „reno senik“. Kada vam se u rukama nađe malo porodično vozilo sa snažnim, ali štedljivim motorom, koje uz sve to poseduje pregršt opreme i raznoraznih dodataka, nema mnogo toga što možete navesti kao zamerku. Treba reći i da smo bili iznenađeni sasvim pristojnom cenom od 23.371 evro koliko staje ovaj „francuz“.

DIZAJN

DOK smo se vozili u „seniku“ ljudi se nisu okretali za nama, ali se bez dileme može reći da je ovaj automobil prilično lepog dizajna. Veliki prednji farovi koji se praktično pružaju do polovine haube daju mu dinamičan i moderan izgled. Zadnji deo karoserije je takođe dobro urađen, pa čak i ljubitelji „bržih“ automobila neće biti razočarani. Najuočljivije izmene u odnosu na prethodne verzije su izmenjena led svetla i hromirani delovi maske. Izgled ovog modela, barem kada je u pitanju „Bose Edišn“ oprema koju je imao testirani „senik“, kompletiraju alu-felne „Black Sari“.

UNUTRAŠNJOST

KONSTRUKTORI francuske kompanije su enterijer takođe kvalitetno uradili. Kontrolna tabla je digitalna, ali se sasvim dobro uklapa u unutrašnjost, štaviše daje mu poseban šmek. Materijali su solidnog kvaliteta. Sedišta u kombinaciji kože i tkanine sa opšivenim delovima pružaju potpunu udobnost tokom vožnje. Na centralnoj konzoli nalazi se „TFT“ displej, koji prikazuje sve neophodne informacije. Takođe, oprema koju smo mi imali sadrži parking-senzore sa kamerama, pa se pri kretanju u rikverc slika projektuje na tom centralnom monitoru. Ispod njega se nalaze komande za muziku i klimu, koje se takođe dobro uklapaju u ambijent.

DIMENZIJE

PROSTRANOST je naravno jedan od glavnih aduta novog „senika“. Zadnja klupa je dovoljna za tri odrasla putnika, što znači da prosečna porodica sa dvoje ili troje dece nema razloga za brigu. Uz sve to, prtljažnik je poprilično veliki, a za neke potrebe transporta tu je i mogućnost obaranja sedišta čime se njegova zapremina od 437 litara povećava na 1.637 litara. Pozicija sedenja je dosta visoka, pa tokom vožnje imate utisak kao da ste u nekom manjem SUV-u.

MEREDužina 4.366 mm
Širina 1.845 mm
Visina 1.640 mm
Međ. rast. 2.702 mm

AGREGAT

MI smo na testu imali najjaču verziju „senika“ sa motorom od 1.600 ccm i 130 „konja“. Nema vozača koji ne uživa u jakim agregatima od nekoliko hiljada kubika i više stotina konjskih snaga, ali nas je ova kombinacija potpuno ostavila bez daha. Da nismo imali saobraćajnu dozvolu, nikada ne bismo pogodili specifikacije „renoa“. S obzirom na to da se radi o dizel agregatu, potrebno mu je malo vremena da uhvati zalet, ali posle toga teško je naterati sebe da usporite. Na brzinama od 140 km/č, on ne prelazi 2.500 obrtaja, a tek od 160 do 170 kilometara na sat, obrtaji idu nešto preko 3.000. Izuzetno je i tih, pa brzina skoro da se i ne oseća. Šestostepeni manuelni menjač garantuje dobru raspodelu brzina, kao i prilično nisku potrošnju goriva. U našoj kombinovanoj višednevnoj vožnji „gutao“ je oko sedam litara, ali treba uzeti u obzir da ga nismo štedeli. I to je nešto više od fabrički deklarisanog.

POTROŠNJA

Grad 5,1 l

Van grada 4,0 l

Kombinovano 4,4 l

*fabrički deklarisano

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije