Hjundai i30 - bestseler po meri Evropljana

P. ŽIVKOVIĆ

24. 07. 2012. u 13:06

Test - na skeneru „novosti“ našao se još jedan južnokorejski adut - novi „hjundai i30“. Dizajniran u Nemačkoj. Proizvodnja u Češkoj. Prihvatljiva cena. Bogata oprema

ŽESTOKA tržišna utakmica, ali i sve „razmaženiji“ kupci, doveli su do trenda da svaki model veoma brzo doživljava „fejslifting“, a odmah zatim i „novu generaciju“. Predstavljen 2007. godine, „hjundai i30“ je na evropskom tržištu napravio „bum“ - prodato je 360.000 automobila, a 2010. čak 115.000. Zato je težak zadatak čekao inženjere „Hjundaija“ da naprave „isti takav auto, samo mnogo bolji“.

Prvi utisak test-ekipe „Novosti“ je da je „Hjundai“ zaoštrio ionako žestoku konkurenciju u C segmentu do maksimuma. Pri tome, cena od 11.990 evra za model sa benzinskim 1,4-litarskim motorom od 100 „konja“ - sa paketom opreme „komfort“ koji ima ABS, ESP, VSM (sistem za upravljanje stabilnosti vozila), HAC (sistem za kretanje uzbrdo), klima-uređaj, kožom obloženi upravljač i ručicu menjača, alarm, sjajni audio-uređaj, putni računar, daljinsko centralno zaključavanje, rashlađivanje kasete ispred suvozača, vazdušne jastuke napred... - svakako će nastaviti da bude magnet za kupce i glavobolja za konkurenciju.

DIMENZIJE * Dužina 4.300 mm
* Širina 1.790 mm
* Visina 1.470 mm
* Masa 1.193 kg

Ovaj automobil je, kao i prethodni, pravljen po meri i ukusu evropskih kupaca. Dizajniran je i razvijan u Riselshajmu u Nemačkoj. U „Hjundaiju“ kažu da se ovim modelom nastavlja dizajnerska filozofija „fluidne skulpture“. To znači da se i dalje koriste mekane, veoma dinamične linije, kako bi „Hjundaijevi“ modeli imali „trodimenzionalni izgled“, s naglašenim „sportskim crtama“. Ovaj automobil, koji će nam dolaziti iz fabrike u Nošovicama u Češkoj, raspolaže sa četiri nivoa opreme (komfort, stajl, M premijum i imprešn) i sa tri benzinska i dva dizel agregata.

Benzinski su 1,4 - od 100 KS, 1,6 - od 130 KS, i 1,6 GDI - od 135 KS. „Dizelaši“ su 1,4-litarski, sa 90, i 1,6-litarski, sa 128 „konja“. Naravno, i „Hjundai“ prati eko-trendove, pa je razvio svoju „blu drajv“ tehnologiju kojom se smanjuju potrošnja goriva i emisija štetnih gasova. To znači „stop-start“ sistem, gume s niskim otporom kotrljanja, „alternator menadžment sistem“...

POTROŠNJA * Grad 7,7
* Van grada 4,6
* Kombinovano 5,7
*L/100 km

Unutrašnjost novog „i30“ je, čini se, kao u vozilima iz višeg segmenta. Nije bilo nikakvog kompromisa, pa su materijali vrhunski, nema ni traga jeftinoj plastici, na primer, a ceo radni prostor vozača je napravljen skladno, funkcionalno i veoma lepo. U novom „i30“ imate sve što se već podrazumeva u modernim automobilima C segmenta. Puno elektronike, raznih „gadžeta“, napredne tehnologije... Prostora, ne samo za vozača, već i za tri odrasla putnika na zadnjoj klupi, ima u izobilju. Povećan je i prtljažni prostor, koji sada ima 378 litara. Naravno, deljiva zadnja klupa (60:40) lako se obara, pa se dobija funkcionalni „kombi“ sa 1.316 litara korisnog prostora.

Prosečna potrošnja najjačeg benzinca 1,6 gdi sa 135 ks, od 6,1 litar na pređenih 100 kilometara je tek nešto veća od fabrički deklarisanih 5,7 litara... Početkom septembra trebalo bi da ponudu u „Hjundai Beogradu“ upotpuni i „utegnuti“ dizelaš 1,6 CRDi, koji će, prema najavama, biti i šampion u štedljivosti.

PRECIZAN MENJAČ

NOVI „i30“ se vozi lako i bezbedno. Ono što nas je najviše impresioniralo jeste sjajni, šestostepeni menjač s kratkim i preciznim hodovima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

DRZIVAGO

25.07.2012. 08:58

Servis na 15.000 km - negde oko 150 EURServis na 30.000 km -negde oko 175 EURVeliki servis na 90.000 km - negde oko 600 EURGarancija 7 godina, što znači da vas servis muze 7 godina, jer prosečan vozač godišnje ne može da predje više od 10000 km, a servisiranje je odredjeno na 15000 km ili jednom godišnje bez obzira na kilometražu.Zaista prelep auto, ali sa skupim održavanjem!

Igor

25.07.2012. 11:09

@DRZIVAGO - Izvini, a šta je tu skupo? Koliko bi ti da košta servis, 50€? Pa nije ovo polovna Lada, ove cene su u skladu sa konkurentima, +/- 20€.

ns

25.07.2012. 20:52

@DRZIVAGO - garancija i za kiu i za hyundai je 7 godina ili 100 000km, to za kilometrazu pise sitnim slovima u ugovoru....tako je kia sebe spasila visemilionske odstete jer su ljudi mislili da 7 godina imaju pravo da se izivljavaju nad vozilom i da bude pod garancijom, neko predje 50 000km godisnje mozda i vise a neko 7-8000 km jedva sastavi

DRZIVAGO

27.07.2012. 08:49

@DRZIVAGO - Ne radi se samo o koštanju servisa.Radi se o dužini obaveze koju kupac preuzima garancijom od 7 godina. Da li mislite da zamena ulja (negde do 5 litara) na redovnom servisu treba da košta 150 EUR. Pa koliko košta 1 litar ekstra kvalitetnog motornog ulja?

DRZIVAGO

27.07.2012. 08:52

@DRZIVAGO - Zaboravih da kažem. Vozim Toyotu Auris 2.0 D4D. Dakle mnogo jači auto, i uz to dizelaš. Servis na 45.000 km me je koštao 12.000 dinara i to u ovlašćenom servisu.Iz tog razloga mislim da je servis i30-tice 1.4 benzinac preskup.

ns

27.07.2012. 13:18

@DRZIVAGO - ne svidja mi se auris iako je to jako dobar auto, avensis mi nekako vise lezi...ali ti kazem za ovo da je 7 godina ili 100 000km, to za kilometrazu pise malim slovima

DD

25.09.2012. 13:09

Vozim i30 prve generacije, servis za dizel 1.6 od 115KS kosta 22.000-24.000 dinara na 30.000km. Mislim da je to previse i osecam se kao da me pljackaju, a da pri tom ne mogu nista da promenim. Nisam upoznat sa cenama servisa za druga vozila, ali ne verujem da dostizu ovu cenu, mozda neka premium klasa? Jeste lepo jer ne moras da razmisljas o eventualnim fabrickim greskama ili nepredvidjenim kvarovima, ali sto je mnogo mnogo je. I da napomenem nisam nezadovoljan autom vec cenom odrzavanja.