Supertest: Komforni „Šumadinac“

Petar ŽIVKOVIĆ

10. 07. 2012. u 12:05

„Novosti“ na prvoj probnoj vožnji u Torinu, dugo očekivanog četvorotočkaša iz Kragujevca. Komotan za pet dvometraša. Ima 33 pregrade, aparat za kafu, dosta opreme...

PREMIJERNI internacionalni test „fijata 500L“, koji je održan u Torinu, prestonici italijanske auto-industrije, sigurno je ispunio sva očekivanja. Među novinarima iz celog sveta našla se i ekipa „Novosti“, a domaćini su se potrudili da na dvodnevnoj prezentaciji, u realnim uslovima, na drumu, dokažu da „veliki fića“ vredi svaki cent od 15.550 evra. To je cena po kojoj će se on prodavati u Italiji, početkom septembra.

Očekuje se da u srbiji ova suma bude nešto manja, makar za onih 2.500 evra koliko iznosi bonus koji će dobiti prvih dve hiljade italijanskih kupaca. U „Fijat automobilima Srbija“ nadaju se i da će dobiti subvenciju države za ekološke motore koja trenutno iznosi 100.000 dinara, a za koju „lagano“ ispunjavaju sve uslove. Cena bi trebalo da bude poznata narednih dana...

Pre 55 godina predstavljen je „fijat 500“, koji je, kako s ponosom tvrde u Torinu, izgradio modernu Italiju. Godine 2007. napravljen je i novi „fijat 500“, čiji je, posle verzija „abart“ i „kabrio“, naslednik i „L“ model. Ovo slovo, početno od engleske reči lardž (veliki), nekako izgleda pomalo preterano kada pogledate automobil sa dužinom tek nešto većom od četiri metra. Ipak, ulazak u kabinu ovog skladno izvajanog vozila, otkriva da su Italijani uradili pravu majstoriju. Verovali ili ne, prostora ima za pet dvometraša, pa čak i za njihov prtljag.

KONTROLA KVALITETA Italijani nisu činili nikakve kompromise kada je završna obrada u pitanju. Sve je urađeno u „milimetar“, a zanimljiv je podatak da na proizvodnoj liniji u Kragujevcu ima čak 1.900 kontrolnih punktova za proveru kvaliteta!

Sedište vozača je ergonomski dobro urađeno, lako se podešava u svim pravcima, pa uz vrlo malo truda, veoma jednostavno zauzmete optimalnu poziciju za upravljačem, koji podseća, oblikom, na onaj iz nove „pande“. Čini se da su dizajneri, svesno, „pozajmili“ dosta toga od „pande“ kada je unutrašnjost u pitanju. Centralna konzola je dopadljiva, funkcionalna i na njoj dominira čak pet inča veliki „tač skrin“ ekran na koji bord kompjuter šalje obilje informacija. Komandna tabla, sa lako uočljivim mernim instrumentima, takođe pomalo podseća na već viđene „note“ italijanskih dizajnera, koji su i tako hteli da naglase da je „šumadinac“ nastavak linije „500“.

Menjač je lepo dizajniran, ima kratke, precizne hodove. Vozilom se lako upravlja, a zahvaljujući najvećoj preglednosti u klasi, od 360 stepeni „best visibiliti“, kako naglašavaju Italijani, kao šilo se provlači gradskim ulicama. U opciji je i stakleni krov od 1,5 metara kvadratnih, koji upotpunjuje nameru dizajnera da se putnici u „velikom“ osećaju što prijatnije. Zato su Italijani ugradili obilje opreme, počevši od vrhunskog klima-uređaja do audio-sistema razvijanog sa muzičarima „bit saund revolucije“. Tu je i navigacija, kao i mnoštvo priključaka za ajpod, ajfon i ostale „smart“ uređaje. Možete i da telefonirate ne skidajući ruke sa volana na čijem obruču su ugrađeni i mnogobrojni prekidači za sve neophodne komande koje vozač zadaje ovom „pametnom“ vozilu. Pritom će vam automobil „davati korisne savete“, učeći vas da vozite „ekološki svesno“.

Tome doprinose i motori najsavremenije generacije, štedljivi ali i dovoljno snažni da pokreću ovaj auto. Vešanje, kočnice, zaslužuju takođe vrlo dobru ocenu.

Zanimljivo je da su u „Šumadincu“ uspeli da ugrade čak 33 pregrade, fioke, džepove za odlaganje sitnica. Sedišta, asimetrično deljive zadnje klupe se obaraju jednim dodirom, baš kao i suvozačevo sedište, pa tako imate na raspolaganju veliki broj kombinacija i mogućnost da čak i pijete kafu iz najsavremenijeg „lavaco“ aparata, specijalno dizajniranog za ovaj auto.

FABRIKA U KRAGUJEVCU

* Naziv: FAS - „Fijat automobili Srbija“

* Površina: 1.400.000 M2

* Broj zaposlenih: 2.500

* Kapacitet: 700 vozila dnevno

* Investicija: Milijardu evra od 2010.

* Broj kontrola: 1.900 na liniji

* Direktor: Antonio Ćezare Ferara

* Vlasništvo: „Fijat“ 67 odsto, Srbija 33 odsto

SPECIFIKACIJE

* Karoserija: Hečbek

* Broj vrata: 5

* Broj sedišta: 5

* Dužina: 4.147 mm

* Širina: 1.784 mm

* Visina: 1.665 mm

* Međuosovinsko rastojanje: 2.612 mm

* Prtljažni prostor: 343/400/1.310 litara

* Masa: 1.245 kg

* Rezervoar: 50 l

AGREGATI

1,4 16V FAJER, BENZIN

* Zapremina: 1.368 ccm

* Snaga: 95 KS

* Obrtni momenat: 127 nm

* Menjač: 6-stepeni, manuelni

* 0-100 km/č: 12,8

* Maks brzina: 170 km/č

* Potrošnja: Lit./100 km

Grad: 8,3

Van grada: 5,0

Kombinovano: 6,2

* SO2: 145 g/km

* Standard: EURO 6

1,3 16V MULTIDŽET 2, DIZEL

* Zapremina: 1.248 ccm

* Snaga: 85 KS

* Obrtni momenat: 200 nm

* Menjač: 5-stepeni, manuelni

* 0-100 km/č: 14,9

* Maks. brzina: 165 km/č

* Potrošnja: Lit./100 km

Grad: 5,0

Van grada: 3,7

Kombinovano: 4,2

* SO2: 110 g/km

* Standard: EURO 5+

0,9 TURBOTVIN-ER, BENZIN

* Zapremina: 875 ccm

* Snaga: 105 ks

* Obrtni momenat: 145 nm

* Menjač: 6-stepeni, manuelni

* 0-100 km/č: 12,3

* Maks brzina: 180 km/č

*Potrošnja: Lit./100 km

Grad: 5,7

Van grada: 4,3

Kombinovano: 4,8

* SO2: 112 g/km

* Standard: EURO 6

OPREMA

FIJAT 500 L“ NUDI:

* 4 nivoa opreme: „Pop“, „Pop star“, „Izi“ i „Londž“

* 11 kombinacija boja enterijera

* 3 kombinacije boje krova

* 6 vazdušnih jastuka

* Najveći stakleni krov u klasi - 1,5 m2

* Vidljivost iz automobila je najveća u klasi

* 333 moguće kombinacije boja

* Navigacija „Tom-tom lajv“

* Putni računar - monitor „tačskrin“ 5 inči

* Parking senzore, senzore za kišu

* Start-stop sistem

* „Haj-faj“ sistem razvijen u saradnji sa „Beats by Dr. Dre“,osam zvučnika + 165 mm „subvufer“...

* „Lavaca“ kafe-automat za pravi italijanski espreso...

* „Kruz kontrol“

* Točkove od 15, 16 i 17 inča

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Igor

10.07.2012. 23:46

"za ekološke motore koja trenutno iznosi 100.000 dinara, a za koju „lagano“ ispunjavaju sve uslove." - Nijedan motor ne ispunjava CO2 uslove (ispod 100g/km)

miodrag

11.07.2012. 14:12

ne zelim da osporavam kvalitet i cijenu i zelim sve najbolje ovom fiatu, ali brate pogledajte trziste i vidite sta se sve moze uzeti za 15-16 hiljada! pa evo na vasem sajtu ima clanak o Insigniji koja kosta od 18000 eura!!!!!!!! A insignija je za 3 klase vece auto a kvalitet izrade mu niko ne zamjera. Stvarno bih zelio zbog srpske privrede ovaj auto uspije, ali mislim da je cijena pretjerano velika. najgore od svega sto je pocetna cijena 15500 eura a ako zelite dodatnu opremu morate je doplati

Zoran

12.07.2012. 08:50

@miodrag - "Insignia" je urađena na bazi "SAAB"-a.Auto je fantastika,ko je ima uživa u odličnoj kupovini i udobnoj vožnji.Tako se pravi automobil.