Promocija fijata 500L: Mali gradski čarobnjak

P. ŽIVKOVIĆ

06. 07. 2012. u 20:58

"Novosti" na prvoj, posebno organizovanoj, test vožnji "fijata 500 L" u Torinu. Iako se na prvi pogled čini da nema dovoljno mesta, prima čak pet dvometraša i njihov prtljag

PRVE, probne vožnje novog "fijata 500 l", a koje su u petak novinarima omogućili čelnici kompanije iz Torina ukazuju da će ovaj, gradski auto "zaraditi" svaki cent od 15.550 evra, kolika je cena sa kojom startuje prodaja ovog modela u Italiji, početkom septembra.

Očekuje se da u Srbiji ova suma bude nešto niža, bar za 2.500 evra, koliko iznosi bonus koji će dobiti i prve dve hiljade italijanskih kupaca.

Mada spolja deluje mali, ulazak u kabinu otkriva da su Italijani, ovog puta, napravili pravu čaroliju. Prostora, naime, ima za pet dvometraša, pa čak i za njihov prtljag. Sedište vozača je ergonomski dobro urađeno, lako se podešava u svim pravcima. Centralna konzola je funkcionalna i na njoj dominira ekran na koji kompjuter šalje sve neophodne informacije. I lepo dizajniran menjač ima kratke, precizne hodove. Ovaj automobil ima i najveću preglednost u klasi.

PANDA Čini se da su dizajneri, svesno, "pozajmili" dosta toga od modela "panda", kada je unutrašnjost u pitanju. Upravljač je, tako, gotovo identičan sa modelom koji je ponos fabrike u Napulju.

Motori su najsavremenije generacije, štedljivi, ali i dovoljno snažni da pokreću ovaj auto.

Zanimljivo je da su u novi auto Italijani uspeli da ugrade čak 33 pregrade, fioke, džepove za odlaganje sitnica. U opremi ovog vozila nalazi se sve, od vrhunskog klima-uređaja do audio-sistema.

Tu je i navigacija, kao i priključci za telefone i tablete. Kako tvrde Italijani, u ponudi će biti čak 140 različitih dodataka na osnovni model.

Predviđeno je, čak, da automobil na mobilni telefon pošalje izveštaj koliko ste vozili u skladu sa pravilima u cilju zaštite životne sredine, ali i koliko ste uštedeli novca za gorivo. Uz to, "fijat 500", preko ekrana, daje i razne korisne savete kako da se vozi "ekološki" svesno.

Ovo bi moglo da bude od značaja i za kupce u Srbiji, jer, kako kažu u "Fijat automobilima Srbija", nadaju se da će dobiti subvenciju države za ekološke motore, koja trenutno iznosi 100.000 dinara.

ESPRESO ITALIJANSKA uzrečica da "ova makina ima sve, samo kafu ne kuva" više ne važi. "Fijat 500 l" koji se pravi u Kragujevcu, može i to. Da skuva kafu, i to pravi, italijanski espreso.

Dizajneri ovog vozila nisu činili nikakve kompromise kada je završna obrada u pitanju. Sve je urađeno u "milimetar", a zanimljiv je podatak da na proizvodnoj liniji u Kragujevcu ima čak 1.900 kontrolnih punktova za proveru kvaliteta.

Kako tvrde čelnici torinskog automobilskog giganta, nivo buke u ovom vozilu najniži je u klasi, baš kao i što je prtljažni prostor najveći u segmentu mini-vozila.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (15)

Boba

06.07.2012. 22:31

Politicka fabrika i politicki projekat automobila koji nazalost nema sanse na trzistu ni u Evropi zbog prevelike cene ni u Americi zbog nerazumevanja mentaliteta a na domacem trzistu da se i ne govori.Italijanima je odgovaralo da dobiju pare i subvencije i plase svoju radnu snagu izmestanjem fabrika a nasim politicarima da se slikaju pred izbore sa istim.Kada li ce se politicari u Srbiji okanuti politickih fabrika?Ah da kada se narod opameti....

Opa

06.07.2012. 23:36

Tu je i navigacija, kao i priključci za telefone i tablete. / Gde tu mogu da priključim Pentrexyl?

Xa Xa Xa

07.07.2012. 01:19

@Opa - E baš je naziv tablet za sprdnju. Tablet ['taeblit] znači ploča, a može i tablete i pilule. E sad našima je glupo da kažu ploča, na šta i podseća, pa to nazvali primenjujući Vukov princip za englesku reč. I onda ispadne skroz bezveze.

DRAGAN

07.07.2012. 09:19

Džabe ste krečili! Za te pare može da se kupi gomila drugih proizvođača, koji su 10 puta kvalitetniji od fijata. I još da preostane para za dodatnu opremu. Tako da ovo Potemkinovo selo neće zaživeti. Možda ako mu se maloprodajna cena spusti na ispod 8500 evra. Drugačije nikako. Ne bacajte pare na propagandu, ovo mrtvorođenče nikada neće donositi zaradu, za te pare potpisujem da neće.

Sinbad

10.07.2012. 22:29

@DRAGAN - E sto volim ove svetske "strucnjake" sto ne znaju ni sijalicu da zamene , ali zato znaju strategiju prodaje automobila na svetskom trzistu.

vojvođanin

07.07.2012. 12:03

Stvarno ne mogu više da čitam "fijat" ! Verovatno ste svesni da se dotično vozilo zove "FIAT" i piše se Promicija fiata 500L. Nemojte na osnovnim stvarima pokazivati svoje ne znanje.

Preporuka

07.07.2012. 20:08

@vojvođanin - Pre nego nekog kritikuješ, kako se šta kaže i piše, savladaj gramatiku.

seljakLA

07.07.2012. 14:20

Ovo ce kosta petnajs i kusur iljada,a? Pa Srbi, Italijani ce ve zivi saranu. Nije reklama za Rumune, al pre cu kupim dva sombrera ili jednog gustera, il sam se zaebo u imenima Sandero i Dustera. Ovo autice je za svaku sprdnju, ne vredi toliko i kad bi mi Seka Aleksic bila licni vozac.Srbi kad cete da naucite radite sa pravim partnerima? Petnajs iljada, boze ima li te.

seljakLA

08.07.2012. 19:14

@seljakLA - E pa ova cetvorica neka kupe ovu patiku od auta i oma neka instaliraju brisace, al sa unutrasnje strane, nek im se nadje.

Dragan Vlajic

07.07.2012. 18:29

Dinkic je sebe promovisao sa ovim "ficom".Kao i sa onih 4000 evra i svim ostalim obecanjima i glupostima.E,pa narode,birali ste-gledajte.Takav covek nikada i nista van Srbije ne bio mogao da postigne,a kamo li da udje u vladu.Mnogo smo mi sasav narod,a SNS popgotovu,samo gleda svoje intrese.Kakv auto,kakva zarada,pa ko je lud da da 15000 evra za ovu igracku?

djura

07.07.2012. 23:02

Ljudi, a zasto ste takvi pa u ovoj zemlji se ni motokultivator vise ne proizvodi a kamoli nesto vece.pa da li mislite da ce passat da se sklapa u srbiji ?budite srecni da i ovi prevaranti zabari hoce da dodju u ovu nedodjiju odakle se samo odlazi a nikako ne dolazi.pozdrav odlazeci

Dejan L

10.07.2012. 10:59

500 L košta koliko i Ford B-max, koliko i Opel Meriva. Jer 15.000€ je cena za zapadno tržište, a za istočna tržišta se procenjuje cena od 12.500€, koliko koštaju i C3 Picasso, Kia Venga i Renault Modus. Bitno da pljujete, a da ne znate cene konkurenata. Ne znate ni ko su konkurenti u toj klasi mini MPV vozila. Cene na zapadu su oko 20% više, nego kod nas! Primer Kia Venga u Nemačkoj košta 14.800€, a kod nas oko 12.000€

Laserb

10.07.2012. 11:13

Cena na zapadu je 15.500€, a isto toliko koštaju i druga vozila iz ove klase, a koja nisu LifeStyle, već povišeni auti B klase. Ovo je personalizovani MPV, nije mu konkurent Kantrimen, tu ulogu će igrati Fiat 500X.On pripada klasi B miniven. Znači kao Rumster, Nisan Nout, Reno Modus, C3 Picasso, Meriva, Hyundai ix20... Kod nas u Nemačkoj svi oni koštaju 14.500 - 16.000€. E moji Srbi, ne valja vam Yugo, ne valja vam Punto, šta hoćete?

Sinbad

10.07.2012. 22:34

@Laserb - Ma valjaju. Nego se ovde javljaju neki dezurni pljuvaci sveznalice koji do podne mrze sebe a od podne ceo svet. Uz to ne znaju ni cestitu recenicu da sastave kako treba.