„Sivik“ snalažljiv na svakoj krivini
26. 06. 2012. u 11:18
Test - pod „lupom“ „Novosti“ našao se najnoviji model japanske „honde sivik“. Zadovoljavajuća potrošnja na zahtevnim putevima. Maksimalan komfor kabine. Vrhunska bezbednost putnika
ZA test nove „honde sivik“ izabrali smo destinaciju od Beograda do Kladova, izbegavajući auto-put sem kraćeg „obaveznog dela“ vozeći po prelepoj „dunavskoj magistrali“. Reč je o „vijuganju“ pored, verovatno najlepše klisure Evrope, pa i ne čudi što je ovaj put deo „dunavske rute“ kojom biciklisti iz Evrope jezde kroz Srbiju.
Na samom startu testa smo krenuli prema srcu nacionalnog parka „Đerdap“ i odmah pritisnuli dugme za „zelenu“ vožnju. Da podsetimo, „honda sivik“ je i u Srbiji proglašena za „eko-vozilo“ godine, pa je i bio red da se ponašamo po „tim pravilima“.
DEveta generacija „honde sivik“ nastavila je dobro utabanom „futurističkom“ stazom. Sve na ovoj „hondi“ je supermoderno, ali i dalje sačinjeno od vrhunskih materijala, sa japanski tačnom završnom obradom, prepuno elektronike i sistema koji olakšavaju vožnju čineći je maksimalno komfornom i bezbednom.
Sedište vozača je izuzetno. Volan je lako podesiv, komande sve nadohvat ruke. Od opreme (i u osnovnom paketu) „nema šta nema“. Kokpit kao u avionu, sjajni šestostepeni menjač, izvrstan audio-uređaj, obilje prostora za ostale putnike u vozilu i 1,8 litarski motor sa 142 „konja“ i solidnih 174 nm obrtnog momenta pod haubom. Dovoljno za udobno putovanje.
* Obrtni moment 174 nm
* 0-100 km/čas 9,1 sek.
* Maks. brzina: 215 km/čas
MERE * Dužina 4.300 mm
* Širina 1.770 mm
* Visina 1.470 mm
* Masa 1.300 kg
POTROŠNJA * Grad 7,6Lit./100 km
* Van grada 5,2Lit./100 km
* Kombinovano 6,4Lit./100 km
Prtljažnik nove „honde sivik“ sa 477 litara (sa oborenim sedištima je čak 1.210 litara) sasvim je dovoljan da na letovanje ponesete sve što vam treba. Putovanje je dodatno olakšano obiljem pregrada, polica, držača za čaše...
Potrošnja, naravno u „zelenom“ modu uz bespogovorno slušanje „šift“ pokazivača, koji vam precizno poručuje kada da „šaltate“, bila je oko 5,2 litara prosečno, što je, s obzirom na poprilično zahtevan put, sa mnoštvom krivina (ali i dosta odrona), sjajan rezultat. Oprema automobila, sadržana u osnovnom paketu „komfort“ (postoje još i nešto skuplji sport i egzekutiv paketi opreme) ima šestostepeni manuelni menjač presvučen kožom, baš kao i obruč upravljača. Sve potrebne komande se nalaze takođe na obruču volana. Tu je i „idle stop“ -“start-stop“ sistem koji vam omogućuje još ekonomičniju vožnju. Sve te podatke možete pratiti i na „I-MID“ inteligentnom „multi-info“ ekranu. Pomenuli smo i indikator stepena prenosa, a tu su i senzori spoljašnje temperature, halogeni farovi, aluminijumski točkovi od 16 inča, imobilijazer, „superlok“ zaključavanje, audio-sistem sa kod zaštitom, a krov vam krasi antena sa perajem, kao kod ajkule. Tu su i automatski klima-uređaj, električni podizači stakala napred i nazad, naslon za ruke na prednjoj centralnoj konzoli, audio-sistem koji pojačava i smanjuje zvuk automatski u zavisnosti od brzine vožnje,s vremenskim gašenjem...
Pored prednjih i bočnih vazdušnih jastuka tu su i prozorski vazdušni jastuci (napred i pozadi). U „hondu sivik“ ugrađen je pored ABS sistema i EDB (elektronska distribucija sile kočenja na sve točkove), TCS (protiv proklizavanja točkova), BAS (dodatna servo asistencija pri naglom kočenju), HSA (pomoć pri kretanju na uzbrdici), DWS (senzori za kontrolu pritiska u gumama)...
Vozilo koje smo mi imali na testu košta 16.490 evra. Sa slabijim motorom, 1,4 i istim paketom (komfort) opremom, „hondu sivik“ možete pazariti i za 14.990 evra.
Mile
27.06.2012. 09:20
Svaki put kad ga vidim sve mi je bolji,ovo vise nije model koji hvata na prvi vec na drugi pogled.Za ovu cenu nema nista bolje tj kvalitetnije u klasi,samo jos novi 1.6 i dtec na jesen i bice bum.
Beskrajno ruzan model, ne znam sta je dizajner enterijera hteo sa ovom svemirskom instrument tablom da postigne? Sve igleda uzasno nepregledno i razbacano. Spolja je gori od predhodnog modela.
Sve je dobro samo nije za prosecnog Srbina! Ko ce da nabavi u ovom sistemu tih tricavih 16 hiljada evrica? P.S. oni koji te pare ovde imaju znam da nisu posteno zaradjene!
Komentari (3)