Iz Slovenije samo krševi
26. 05. 2012. u 08:10
Poslednjih godina bivša jugoslovenska republika postala meka za uvoznike sumnjivih polovnih automobila u Srbiju
- U prošloj godini smo prodali oko 30.000 novih automobila, što je ogroman pad u odnosu na 2010. a katastrofalan u odnosu na 2008. u kojoj je prodato 57.000 vozila. Jasno je da su u situaciji kada su, uprkos neverovatnim popustima, i nikad nižim cenama, novi automobili za prosečnog kupca postali nedostižni, priliku iskoristili uvoznici polovnih vozila - kaže za "Novosti" Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.
Iz ovog posla, ipak, najveću korist imaju Slovenci. Jer, prema nezvaničnim podacima, svako treće vozilo koje se uveze u Srbiju dolazi sa nekog placa polovnih vozila u Sloveniji. Svako drugo vozilo koje je poreklom iz Italije, takođe stiže preko „dežele“! Pri tome su ta vozila, koja prodavci nude "na ime kupca" kako najčešće stoji u oglasima, znatno jeftinija nego ista takva na primer na auto-placevima u Nemačkoj.
- Nije to nikakva zagonetka. Automobili koje Italijani ne mogu da prodaju Evropi zbog strogih ekoloških i poreskih zakona uzimaju Slovenci. Vozila se, zatim, doteruju i vizuelno i papirološki. Urade se limarijski radovi, malo se našteluje kilometraža, sve "kroz papire" sredi za carinu i to je to - objašnjava vlasnik kompanije "V8", koja se dugo godina bavi uvozom polovnih vozila, Jovan Radić. - Onaj ko kupi vozilo u Nemačkoj zna da je tamo svaka prepravka kilometraže, bilo kakva intervencija po papirima krivično delo i niko i ne pomišlja da rizikuje. Kada mi sve legalno, zakonski odradimo, platimo sve dažbine i troškove, jasno je, kaže, da smo nekonkurentni sa cenom.
To što prodavac u Srbiji tvrdi da je automobil "malo prešao", a kao dokaz nudi servisnu knjižicu i kompjuterski pregled automobila u nekom od servisa nije nikakva garancija.
- Kilometražu je vrlo lako "vratiti", još lakše nego što se "zamaže" neki mehanički kvar, oštećenje - tvrdi šef servisa "AK Balkan" Dragoslav Marković. - Sve se lako odradi kompjuterom. Čak se falsifikuje i godina proizvodnje, koja je inače "ukucana" u šasiji.
SVE JE LEGALNO
TRAGOM oglasa o "prodaji automobila na ime" po veoma povoljnoj ceni, stupili smo u kontakt sa prodavcem koji nije želeo da mu se objavi ime, ali ne krije da uvozi vozila isključivo iz Slovenije.
- Slovenci kupuju veliki broj vozila sa auto-placeva u Italiji, dobijaju i veliki popust i tu je "caka" - kaže naš sagovornik. - Sasvim je normalno da se ta vozila operu, da im se obave sitne popravke. Možda ima nekih nesavesnih koji muljaju sa kilometražom, ali verujte mi, to nije masovna pojava. Pa i tamo važe evropski zakoni.
sreto
26.05.2012. 08:47
Slovenija je naj veca Njemacka "deponija" za ne upotrebljive automobile.
Jel to znači da u Sloveniju dolaze vozila koja traze krupne prepravke, a oni urade samo sitne prepravke? Mislim, i u lupetanju treba imati neke mere.
Ja na ovoj slici vidim sasvim pristojna vozila. Gde vi vidite krseve?
@Azra - Spolja gladac, iznutra jadac.
Vlasnik auto placa iz Kraljeva koji uvozi iz Slovenije i Italije kaže da mu je nabavna cena Punta 600€ (potrebna generalna) do 800€ (sa kilometražom 250.000km).Uzima ih kao strance ,,za delove'' , a onda u Šapcu menja enterijer za 100€. Ako fali neki limarijski deo, menja se originalnim sa ovih kojima je prolupao motor, potpuno iste boje. Kilometraža se za 50€ vraća na 150.000 i manje kilometara. U oglasima i na placevima korz 15 dana se prodaje za 2.500€.To je ono KAO NOV!
Komentari (19)