Iz Slovenije samo krševi

P. ŽIVKOVIĆ

26. 05. 2012. u 08:10

Poslednjih godina bivša jugoslovenska republika postala meka za uvoznike sumnjivih polovnih automobila u Srbiju

PODATAK da je na drumovima Srbije 2,3 miliona vozila, čak 150.000 više nego godinu dana ranije, dobri poznavaoci prilika na tržištu automobila objašnjavaju ovo pojačanim uvozom polovnih vozila.

- U prošloj godini smo prodali oko 30.000 novih automobila, što je ogroman pad u odnosu na 2010. a katastrofalan u odnosu na 2008. u kojoj je prodato 57.000 vozila. Jasno je da su u situaciji kada su, uprkos neverovatnim popustima, i nikad nižim cenama, novi automobili za prosečnog kupca postali nedostižni, priliku iskoristili uvoznici polovnih vozila - kaže za "Novosti" Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.

Iz ovog posla, ipak, najveću korist imaju Slovenci. Jer, prema nezvaničnim podacima, svako treće vozilo koje se uveze u Srbiju dolazi sa nekog placa polovnih vozila u Sloveniji. Svako drugo vozilo koje je poreklom iz Italije, takođe stiže preko „dežele“! Pri tome su ta vozila, koja prodavci nude "na ime kupca" kako najčešće stoji u oglasima, znatno jeftinija nego ista takva na primer na auto-placevima u Nemačkoj.

- Nije to nikakva zagonetka. Automobili koje Italijani ne mogu da prodaju Evropi zbog strogih ekoloških i poreskih zakona uzimaju Slovenci. Vozila se, zatim, doteruju i vizuelno i papirološki. Urade se limarijski radovi, malo se našteluje kilometraža, sve "kroz papire" sredi za carinu i to je to - objašnjava vlasnik kompanije "V8", koja se dugo godina bavi uvozom polovnih vozila, Jovan Radić. - Onaj ko kupi vozilo u Nemačkoj zna da je tamo svaka prepravka kilometraže, bilo kakva intervencija po papirima krivično delo i niko i ne pomišlja da rizikuje. Kada mi sve legalno, zakonski odradimo, platimo sve dažbine i troškove, jasno je, kaže, da smo nekonkurentni sa cenom.

To što prodavac u Srbiji tvrdi da je automobil "malo prešao", a kao dokaz nudi servisnu knjižicu i kompjuterski pregled automobila u nekom od servisa nije nikakva garancija.

- Kilometražu je vrlo lako "vratiti", još lakše nego što se "zamaže" neki mehanički kvar, oštećenje - tvrdi šef servisa "AK Balkan" Dragoslav Marković. - Sve se lako odradi kompjuterom. Čak se falsifikuje i godina proizvodnje, koja je inače "ukucana" u šasiji.

SVE JE LEGALNO

TRAGOM oglasa o "prodaji automobila na ime" po veoma povoljnoj ceni, stupili smo u kontakt sa prodavcem koji nije želeo da mu se objavi ime, ali ne krije da uvozi vozila isključivo iz Slovenije.

- Slovenci kupuju veliki broj vozila sa auto-placeva u Italiji, dobijaju i veliki popust i tu je "caka" - kaže naš sagovornik. - Sasvim je normalno da se ta vozila operu, da im se obave sitne popravke. Možda ima nekih nesavesnih koji muljaju sa kilometražom, ali verujte mi, to nije masovna pojava. Pa i tamo važe evropski zakoni.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Bajić

26.05.2012. 09:40

Jel to znači da u Sloveniju dolaze vozila koja traze krupne prepravke, a oni urade samo sitne prepravke? Mislim, i u lupetanju treba imati neke mere.

Dejan L

26.05.2012. 10:41

Vlasnik auto placa iz Kraljeva koji uvozi iz Slovenije i Italije kaže da mu je nabavna cena Punta 600€ (potrebna generalna) do 800€ (sa kilometražom 250.000km).Uzima ih kao strance ,,za delove'' , a onda u Šapcu menja enterijer za 100€. Ako fali neki limarijski deo, menja se originalnim sa ovih kojima je prolupao motor, potpuno iste boje. Kilometraža se za 50€ vraća na 150.000 i manje kilometara. U oglasima i na placevima korz 15 dana se prodaje za 2.500€.To je ono KAO NOV!

Krsta

27.05.2012. 11:26

@Dejan L - Mnogo imas ti veliku mastu! Ja sam pre tri godine uzeo Punta 2000g iz Italije i radi ko Singer. Samo menjaj ulje i sipaj gorivo. Bolje mi ne treba.

Goran

28.05.2012. 01:16

@Dejan L - Svakom je spustana kilometraza.. To jest, prvo je podignu pre ulaska u zemlju, kako bi manje platili, pa je posle spuste..

Bora

26.05.2012. 10:42

Hvala Bogu da su iz Italije svi provereni...sto se ne kaze koliko je jak lobi onih sto uvoze krseve iz Italije, a trebalo bi se zapitati odakle nabavljaju Slovenci (verovatno iz Bugarske), pa su zabranili uvoz "engleza" i pored uredbe da se prebace iz bezbednosti na levu stranu volan, jer se zna, barem oni koji se bave time, da su englezi "cistiji"....

Rale

26.05.2012. 11:36

Uzmimo primer : nasem coveku treba jedan auto , ima kazimo od 2000 -do 3000 eura u dzepu , za nov auto mu to nije dovoljno , da kupi mozda neki polovni Jugo ili Punto sa nasih drumova.....pa to je tek macka u dzaku , sta mu onda preostaje nego da kupi auto sa poreklom iz zap . Evrope gde su drumovi ipak bolji , gde bivsi vlasnici "manje sparaju" na odrzavanju vozila od nas i to je to...!

Dejan L

26.05.2012. 12:01

@Rale - Mnogi kukaju kako nemaju, a svi hoće klimu i lux opremu. A bezbednost ko šiša ????? Ko ima 3000€, nek to da za učešće , a ostatak na kredit sa ratom do 100€. A ko kaže da nema 100€ mesečno, ne treba ni da vozi! Pre bih išao pešaka, nego u Neispravnom vozilu. Ko neće Punto, ima Chery Ego i Sandero. Ili neka kupi Punto Klasik 2-3 godine star kome se makar zna poreklo!

Ivan

28.05.2012. 01:13

@Rale - A kako covek da uzme kredit, ako radi u nekoj firmi gde ne postoji (nije prijavljen) ili radi na odredjeno ? Ti kao da ne zivis u Srbiji.. I odakle ti ideja da Ego ili Sandero predstavljaju vrhunac bezbednosti ??

Ratko,Banjaluka

26.05.2012. 15:34

Gospodo zasto hvalite nemacku kad i u nemackoj se vraca masovno kilometeraza na autima.To jest da su kazne velike,ali tesko je to uhvatiti.U Nemackoj svako sme da vrati kilometerazu ali samo za sebe,i tako ako ga uhvate da je vracao kilometerzu vlasnik kaze to je samo za mene i tako da nista ne odgovara.Dokaz o manipulaciji kilometeraze je jako tezak.

Pavle

27.05.2012. 02:23

Mozda sam imao srece, ali kupio sam pre nekoliko meseci Punta 2002. kome se po Fiatovom EPER-u sve slaze i koji je perfektan iako sam presao zaista veliku kilometrazu do sada (benzinac 1.2 8v). Uvoz iz Italije, "na ime kupca". Komsija se takodje ne zali, a drugar koji je kupio tri godine starijeg takodje prezadovoljan. Ovo je za benzince, a dizelase niko nije kupovao pre desetak godina da bi se malo vozio jer je dizel tada bio mnogo jeftiniji od benzina, pa racunajte na vise km i losiji motor.

Garić

28.05.2012. 09:23

Ne znam iz kojih razloga su neki komentari zlonamerni, ali moje iskustvo je pozitivno. Ja sam 2007 uvezao iz Slovenije Daewoo Lanos 2000g. sa 187 000km. Auto je jako dobar, pouzdan, vozen po mnogo boljim drumovima i ja sam jako, jako zadovoljan. Imao sam neke sitne, ali zanemarljive intervencije. Po sledeći auto, opet idem u Sloveniju.

Милош

28.05.2012. 22:03

У Немачкој се кодишње врати километража на 2 500 000 возила.То пише у" ауто билду".Најбоља возила и нај сигурнија долазе из Швајцарске.Али њих нема на ауто плацевима јер су то скупа возила за наше увознике.Из Швајцарске увозе људи приватно за себе

Никола

28.05.2012. 22:04

Само из Швајцарске бих увезао ауто и ни из једне земље више.

ivan

04.06.2012. 10:12

Svi su prenosili da je u 2011. reg. 150 000 više nego 2010. a prodato samo 32 000 novih vozila. U stvari registrovano je za više od 90 000 priključnih vozila, na to su oni RZS i upozorili ali novinari ništa nisu ni pisali. Čitajte izveštaje do kraja.

Oliver

20.11.2015. 19:37

Narode sta mi preporucujete treba da idem u sloveniju da uzmem auto nasao sam mazdu 6 2003 1.8benzinac presla 180.000 i ona je 2450A ima jedna ista takva samo 2002 i presla 100.160 da li ici da se uzima to ili ipak ne sta preporucujete?