Test „Novosti“: „SUBAR“ MODELA XV 1,61I-S

Ekipa „NOVOSTI“

22. 05. 2012. u 11:48

Znatno povećana stabilnost. Petica za bezbednost. Udobnost u unutrašnjosti

VATREN, elegantan, funkcionalan, prilagodljiv. Ove četiri reči najbolje opisuju novi ponos japanskog giganta - „subaru XV“. I zaista ovaj SUV model, kako sa ponosom ističu njegovi tvorci, spreman je da vozača odvede u „sve pustolovine, one planirane, ali i one spontane“.

Svu jedinstvenost kombinacije simetričnog integralnog pogona i „subaru bokser“ motora osetili su i reporteri „Novosti“, pri vožnji u kojoj je ova „mašina“ gotovo idealno reagovala na svaku našu komandu. Po gradskim ulicama, na autoputu, magistralnim, pa čak i, takozvanim seoskim drumovima, snaga i ravnoteža ovog krosovera pokazali su svoj maksimum. U „Subaruu“ to pripusuju horizontalno postavljenom „bokser“ motoru, koji razmiče klipove 180 stepeni jedan od drugog radi nižeg i pljosnatijeg profila, u poređenju sa drugim tipovima motora.

NA TRŽIŠTU SE NALAZI NEKOLIKO MODELA, OD KOJIH POSEBNO IZDAVAJAMO benzinac XV 1.6i-E, sa horizontalno postavljenim 4-cilindričnim DOHC 16-ventilskim agregatom, maksimalne snage 84 knj (114 ks) i obrtnim momentom od 150 nm i XV 2.0d (4-cilindrični turbopunjač DOHC 16-ventilski dizel, maksimalne snage 108 knj/147 ks i obrtnim momentom od 350 nm) Ovaj prvi, našavši se u našim rukama, okrio je da snaga pokazuje svu svoju živahnu stranu, ali u svakom trenu vodeći računa o zaštiti putnika.

Struktura karoserije je takva da apsorbuje eventualni udar, jer ojačana visokorastegljivim čelikom na kritičnim tačkama, u trenu dovodi na minimum udarnu silu. U slučaju čeonog sudara „subaru bokser“ motor i menjačka kutija osmišljeni su da apsorbuju sudar i odvoje se od kabine radi zaštite putnika. Posebno vodeći računa o bezbednosti „subaru DžV“ poseduje i bočna ojačanja vrata, dodatno ojačanje upravljačkog stuba, sigurnosni kočioni sistem, 4-senzorni/4 kanalni ABS sa EBD-om, sistem pomoći pri kočenju, automatski start-stop sistem, zatezni - ISO-FIX oslonce... Sve ovo bilo je doboljno da XV-u Euro NCAP dodeli maksimalnu ocenu za bezbenost - 5.

POSEBAN PEČAT OVOM SUV DAJE „MIKS“ DIZAJNA I ŠTEDNjE. Izvajane linije i prevoji na karoseriji usmeravaju protok vazduha kako bi omogućili manju potrošnju goriva, a modernoj noti doprinose i ispupčeni blatobrani. Ako se tome dodaju i moćni 17-inčni aluminijumski naplaci, shvatićete zašto ovaj automobil „upada svakom u oči“. Gotovo idealnom upravljanju doprinose sistem kontrole vozila (VDC), pomoć pri kretanju uzbrdo i automatsko podešavanje nivoa vozila, što uz već pobrojane bezbednosne sisteme, spada u osnovni paket opreme.

PREMA FABRIČKIM PRORAČUNIMA, XV SA BENZINSKIM 1.6 motorom troši 8 litara na 100 km u gradu, što je, uz minimalana odstupanja, ono što nam je na testu kompjuter i prikazao. Skok u potrošnji se beleži, pri maksimalnom opterećenju i neštedljivoj vožnji, pa ova „mašina“ tada „guta“ gotovo 10,5 l.

Cene ovog krosovera sa benzinskim motorima (1.6i, 1.6i-s, 2.0i-e i 2.0i-es) kreću se od 22.990 evra do 25.990, u zavisnosti od modela i paketa opreme, odnosno od 28.990 do 29.990 evra za dizelaše (2.0d i 2.0d-s).

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Гага

23.05.2012. 00:24

Novinar koji je radio ovu probnu vožnju, a ne test, Subarua XV morao je da zna kojoj grupi vozila pripada ovaj model Subarua. U članku na početku i sredini navodi da je to SUV vozilo, a u zadnjem pasusu članka kaže da je to krosover vozilo ! Sa ovime novinar Novosti pokazuje osnovno neznanje o automobilizmu, a navodno se time bavi ! To čitaocima stvara pometnju, a onima koji znaju, samo podsmeh, pa drugi put i neće da čitaju ovakve članke.Subaru XV pripada grupi krosover vozila.