Mnogi parovi spremaju se za najvažniji dan u životu, ali, ma koliko se trudili, neće moći da izbegnu parafrazu one Tolstojeve - da sve svadbe liče jedna na drugu. Ali, kad je reč o činu koji prethodi venčanju, tu se već otvara prostor za maštovitost i originalnost.

U eri Instagrama i Fejsbuka, jednostavno "Hoćeš li da se udaš za mene?" više ne pije vodu. Nekad najintimniji čin postao je javan, a jednostavnost je ustupila mesto ekstravaganciji. Parovi se utrkuju u romantičnim zamislima, pa ako ne skoknete do Kilimandžara gde ćete zaprositi dragu, kao da to niste ni uradili. Kamera je uvek tu, da li viri iz kutije sa prstenom, vreba u nekom kutku sobe ili je u rukama drugara zamoljenog da glumi paparaca, tek postala je važnija i od vereničkog prstena. Jer - ako nije objavljeno na društvenim mrežama, nije se ni desilo. Evo prosidbi koje su maštovitošću ili ekstravagancijom privukle najviše pažnje. I pomalo zavisti.

Novinarka iz Kanade Marien Firt je u redakciji dobila zadatak da otkrije značenje ružičastih postera sa srcima koji su se pojavljivali svuda u gradu. Na jednom posteru pisala je lokacija i vreme misterioznog događaja. Kada se pojavila na mestu, iznenadio ju je verenik koji je sve to organizovao kako bi je zaprosio.

Iznenađena je bila i devojka Dejvida Slejtera. Ovu ljubiteljku književnosti, momak je zaprosio tako što je zamolio njene prijatelje i članove porodice da odigraju scene iz romana Džejn Ostin "Gordost i predrasude".

Neko voli knjige, neko hranu - jedan Kinez je zaprosio svoju dragu u prostoriji čiji je pod krasio 1001 hot-dog. Nije reč o bizarnosti, nego o simbolici jer par se upoznao upravo u pekari koja je prodavala ovaj proizvod. Da su i motoristi romantični dokazao je Hektor Martinez koji je iskoristio 300 drugara na motorima da zatvore jednu od najprometnijih saobraćajnica u Los Anđelesu kako bi zaprosio svoju devojku. Kupio je čak i specijalne gume koje su oslobađale, ni manje ni više, nego ružičasti dim.

O posvećenosti govori primer jednog Dina koji se godinu pre prosidbe pripremao tako što je svakog dana snimao kratki video sa istim pitanjem: Hoćeš li se udati za mene? Tačno godinu dana kasnije, odveo je dragu Dženifer na odmor i na plaži u Arubi pustio joj video sa 365 kratkih snimaka.

Da nije sve u pažljivom planiranju, pokazuje slučaj Darela Hamiltona koji je iznajmio helikopter za privatnu vožnju sa dragom, podesio kameru, ranije pripremio natpis cvećem "Udaj se za mene" u jednoj bašti preko koje je trebalo da prelete. I baš kad joj je pružao prsten, a devojka ga pogledala sa sjajem u očima - povratio je.

Bolje je prošao mladić koji je odveo devojku na adrenalinsku vožnju toboganom gde su sve vreme, iza nje, prijatelji držali papir na kom je bilo napisano "Hoćeš li da se udaš za mene?" Ali, ona je toga postala svesna tek kad su joj dali slike.

I Srbi konja za trku imaju. Jedan Kragujevčanin je svoju dragu zaprosio u najdubljem bazenu na svetu, a Subotičanin je zakupio bioskopsku salu gde je pustio film u kom su prikazani najlepši momenti njihove veze dok su u publici, maskirani, sedeli prijatelji i članovi porodice. Naučnicima ostaje još samo da dokažu da li kreativnost prosidbe utiče na trajanje i kvalitet braka.


SAMO PORODICA I PRIJATELjI

Kako kaže Stejsi Tasman, osnivačica sajta howheasked.com na kom žene razmenjuju priče o načinu na koji ih je partner zaprosio, došlo je do velike promene u ovoj oblasti. Nekada su u modi bile javne prosidbe, sa gomilom stranaca kao publikom, dok su sad najpopularnije intimnije varijante u kojima učestvuju samo prijatelji i porodica.