NAUKA je potvrdila da za ublažavanje posledica starenja bolju efikasnost imaju pravilna ishrana i fizička aktivnost od mnogobrojnih estetskih tertmana podmlađivanja. Istraživanja su pokazala da čak i umereno ali redovno kretanje može da podmladi osobu za devet godina. Ključnu ulogu u tome imaju telomeri -krajevi hromozoma koji čine DNK lanac.

Svaki put kada se ćelija deli telomeri se skraćuju. Smatra se da pri rođenju imamo telomere duge 10.000 baznih parova, a u poznoj starosti telomeri imaju svega 500 baznih parova. Prekomerno skraćivanje telomera dovodi do starenja, a ono je uzrokovano raznim faktorima, poput genetskog nasleđa, socijalnog okruženja i životnih navika, među kojima su najznačajniji ishrana, kretanje i mentalno zdravlje.

Na genetiku ne možemo da utičemo, ali možemo na životne navike. Fizička aktivnost može da utiče na usporavanje skraćivanja telomera, ukoliko prilikom redovnog vežbanja dolazi do intenzivnog zagrevanja tela, tri sata nedeljno.

Stručnjaci preporučuju sledeće aktivnosti za produžavanje mladosti:

AEROBNE VEŽBE

Za ubrzanje pulsa i cirkulacije savetuju se aerobni treninzi, kao što su brzo hodanje, biciklizam, džoging, ples i penjanje stepenicama. Efekat će biti mnogo bolji ako izabranu fizičku aktivnost radite svakog dana po 30 minuta, a ne jednom ili dva puta nedeljno po dva sata.

SNAGA

Starenjem se smanjuje mišićna masa. Dizanje tegova i druge vežbe sa opterećenjem veoma su važne za održavanje zdravog i vitalnog tela. Zato vežbajte i na spravama, i radite sklekove, propadanja, čučnjeve na jednoj ili dve noge, trbušnjake, zgibove...

ENERGIJA

Azijska tradicija govori o povezanosti energije, vežbi i starenja. Vežbe tai čija i či gonga uključuju niz sporih pokreta koje su u potpunoj sinergiji sa disanjem. Pravilno disanje obezbeđuje telu snabdevenost kiseonikom i sprečava gubitak kolagena i prerano starenje.