BRITANSKI lekari nedavno su izdali preporuke koliko bismo fizički trebalo da budemo aktivni u skladu sa godinama života.

Oni su tačno naveli koliko vežbanja se savetuje bebama, deci, predškolcima, tinejdžerima, odraslima, starijim od 65 godina, trudnicama i dojiljama.

Razlog za rekreaciju je, kažu, očuvanje zdravlje, jer savremeni čovek se sve manje kreće, a to je skopčano sa rizikom od oboljenja od dijabetesa tipa 2, srčanih bolesti i depresije.

Bebe i mala deca

Bebama se preporučuje provođenje 30 minuta dnevno na stomaku, a maloj deci 180 minuta aktivne igre dnevno.

Predškolci i tinejdžeri

Deci predškolskog uzrasta savetuje se 180 minuta fizičke aktivnosti dnevno, što uključuje najmanje 60 minuta vežbanja. Starijima, do 18 godina, neophodan je barem jedan sat umerene do snažne fizičke aktivnosti na dan. To može da bude sat hodanja, aktivnosti posle škole ili bavljenje nekim sportom. Takav način života razvija mišiće i snagu kostiju i tako sprečava probleme izazvane sedelačkim načinom života.

Odrasli

Osobama od 19 do 64 godine savetuje se svakodnevna fizička aktivnost. Oni, primera radi, snagu mišića mogu da održavaju baveći se poslovima u bašti, noseći kese iz kupovine ili vežbanjem dva puta nedeljno. Tačnije, savet je da budu fizički aktivni najmanje 150 minuta nedeljno, a za rekreaciju mogu da biraju brzo hodanje, vožnju bicikla ili trčanje. Lekari, takođe savetuju smanjivanje vremena koje se provodi neaktivno i sedelački.

Trudnice i dojilje

Trudnice bi trebalo da pokušaju 150 minuta svake nedelje da budu umereno fizički aktivne. Ženama koje su se nedavno porodile takođe se savetuje do 150 minuta aktivnosti nedeljno, a pre svega vežbe za izgradnju i jačanje mišića dva puta nedeljno, kao i svakodnevno jačanje mišića karlice.

Stariji od 65

Za one starije od 65 godina doktori kažu da je barem malo fizičke aktivnosti bolje nego nimalo. Dva dana u nedelji trebalo bi raditi neke vežbe koje poboljšavaju snagu mišića, ravnotežu i fleksibilnost, a kao primer navode ples, akvabik ili tai či. Savetuje se takođe prekidanje dugotrajnog sedenja umerenom aktivnošću ili barem stajanjem.