LEP i sunčan dan uvek je povod za izlazak napolje i boravak u prirodi. Međutim, one koji su zimu proveli uglavnom sedeći, povećana fizička aktivnost može “skupo da košta”. Nezgodan položaj noge ili blagi skok mogu da budu uzrok ozbiljne povrede, pa čak i okidač hronične upale zgloba, koja je uvek praćena bolom i ograničenom pokretljivošću.

Dr Nemanja Slavković, ortoped Instituta “Banjica”, kaže da bi sa fizičkom aktivnošću trebalo početi postepeno, a veoma bitno je odabrati odgovarajuću obuću:

- U poslednje vreme nema mnogo razlike između patika i većine cipela, ali ono što je bitno jeste da obuća za šetnju mora da bude udobna i da ima dobru tabansku potporu - kaže dr Slavković. - Dakle, cipele u klasičnom smislu, koje se koriste u poslovnim ili svečanim prilikama, nisu dobar izbor za dugo stajanje i hodanje. Posebno je loše dugotrajno stajanje i hodanje u cipelama sa povišenom petom, pošto takva obuća povećava pritisak na prednji deo stopala i time uzrokuje bolove, formiranje žuljeva, spuštanje anatomskih svodova stopala i veoma često, čukljevito stopalo. Osim toga, stalno nošenje istog tipa krute obuće može da izazove deformitete, pre svega na stopalima, ali potom i na drugim delovima tela.

KADA je o očuvanju zdravlja zglobova reč, naš sagovornik ističe da su najpovoljnije aktivnosti pešačenje i plivanje.

- Svakodnevna šetnja održava koštanu gustinu u povoljnim vrednostima, pospešuje mišićnu snagu i održava adekvatnu pokretljivost zglobova - kaže dr Slavković. - Pri tome, ne bi trebalo zaboraviti ni pozitivan uticaj fizičke aktivnosti na praktično sve organske sisteme i mentalno zdravlje. Ipak, treba biti obazriv u slučaju prekomerne gojaznosti, različitih deformiteta stopala, osovinskih deformiteta kolena i kuka...

BEZ obzira na tip aktivnosti, svako kretanje povoljno utiče na očuvanje vitalnosti, jer kako objašnjava naš sagovornik, pokreti u zglobu podstiču proizvodnju sinovijalne tečnosti koja je od velike važnosti za funkcionisanje ramena, laktova, kukova, kolena.