IAKO je sezona respiratornih infekcija i gripa u zamahu, ne znači da morate da obolite. Pridržavajte se ovih manje poznatih saveta kako da ojačate imunitet i sprečite razvoj prehlade.


Cink
Istraživanja pokazuju da cink pomaže u borbi protiv virusa i prehlade. Čak i ukoliko dođe do prehlade, ovaj mineral može da skrati vreme bolovanja i ublaži simptome, pogotovo ako se konzumira 24 sata od pojave prvih simptoma.


Mentol
Nanesite mentol u obliku masti ispod nosa ili na grlo i grudi. Mentol umiruje kašalj i olakšava disanje. Ipak, nije za decu mlađu od dve godine.


Slana voda
Pomešajte šolju tople vode sa kašičicom soli i ispirajte grlo četiri puta dnevno. Posle ispiranja tečnost ispljunite.


Ehinacea
Ovaj biljni suplement dokazano jača imuni sistem. Praktično govoreći, ehinacea uspešno ublažava simptome prehlade i pomaže u oporavku. Konzumirajte je kada počnete da se osećate loše i nastavite da je pijete od sedam do deset dana.


Vazduh
Grejanje isušuje vazduh u kući, što sluzokožu nosa i usne duplje čini prijemčivijom za viruse. Da biste sprečili isušivanje vazduha stavite posude sa vodom na grejna tela ili tokom kupanja i tuširanja udišite toplu paru.


Šećer

Iako šećer podiže raspoloženje, trebalo bi ga izbegavati, naročito tokom prehlade. Za bolje raspoloženje jedite lešnike, bademe, kikiriki, morsku i rečnu ribu. Tokom respiratorne infekcije i temperature trebalo bi da se izbegavaju i mlečni proizvodi, jaja i sok od pomorandže jer podstiču stvaranje sluzi i opterećuju sistem za varenje, što podiže telesnu temperaturu.