Proizvođači se bore protiv gojaznosti
28. 08. 2018. u 12:50
Pokrenuta zajednička kampanja "Teži ravnoteži" za promociju zdravog stila života. Cilj je da se građani inspirišu da budu fizički aktivniji i da se hrane izbalansirano
SVAKA druga odrasla osoba u Srbiji ima prekomernu težinu, a svaki peti stanovnik, svih uzrasta, smatra se gojaznim. Kampanja "Teži ravnoteži" je rezultat zajedničke inicijative Privredne komore Srbije - Udruženja za prehrambenu industriju i Ministarstva zdravlja.
Kampanja predstavlja podršku Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih koju je ove godine donela Vlada Republike Srbije. Programom se predviđa smanjenje učestalosti gojaznosti dece, mladih, odraslih i starijih osoba. Neke od mera za postizanje ovog cilja su izrada nacionalnih nutritivnih preporuka za decu uzrasta od sedam do 19 godina, unapređenje ishrane dece u školama. Program, takođe, predviđa da do 2025. godine bude povećan broj fizički aktivne dece, omladine i odraslih osoba.
- Cilj kampanje je da inspirišemo građane da budu fizički aktivniji sa jedne strane, a sa druge da zajedno sa medicinskom i stručnom zajednicom predstavimo stavove nauke u pogledu važnosti izbalansirane ishrane, a sve u cilju prevencije gojaznosti - kaže Dimitrije Ivanović, sekretar Udruženja prehrambene industrije Privredne komore Srbije. - Takođe, kroz ovu kampanju želimo da razbijemo i odrđene mitove i zablude koje postoje u vezi sa različitim internet-dijetama koje, iako možda daju kratkoročne efekte u vidu gubitka kilograma, dugoročno su veoma opasne za zdravlje ljudi.
Jedan od zadataka Privredne komore Srbije, kao nacionalne asocijacije privrednih društava, preduzetnika i drugih oblika organizovanja koji posluju na teritoriji Republike Srbije, je da bude spona između privrede i državnih institucija. Iniciranjem kampanje poput "Teži ravnoteži", PKS je otišla korak dalje. Taj korak, ističu, ne bi bio moguć da društveno-odgovorne kompanije kao što su "Dr Etker", "Bambi", "Koka-kola", "Mars", "Marbo produkt" i "Nestle".
- Prvo smo potpisali Sporazum o saradnji između Ministarstva zdravlja Republike Srbije i Privredne komore Srbije, čime je zvanično obeležen početak nacionalne kampanje "Teži ravnoteži" i čime je Privredna komora Srbije i zvanično postala partner Ministarstva zdravlja u sprovođenju Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti - kaže Ivanović. - Lansiran je veb-sajt "Teži ravnoteži" na kom se mogu pronaći tačne i proverene informacije o balansiranoj ishrani, kao i svi drugi važni aspekti vezani za prevenciju gojaznosti.
Osnovni cilj kampanje "Teži ravnoteži" je da pokrene pozitivne promene u stilu života građana i ukaže na važnost pronalaženja balansa u svim segmentima života. Ovako postavljenim ciljem kampanja podržava ciljeve samog Nacionalnog programa za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, a to su promocija zdravog načina života i unapređenje zdravlja celokupnog stanovništva, kroz zaustavljanje trenda porasta broja gojazne dece i odraslih.
- Gojaznost je Svetska zdravstvena organizacija proglasila najvećim neprepoznatim javno-zdravstvenim problemom. U Srbiji je, na primer, svaki peti građanin gojazan - napominje Ivanović. - Prevencija gojaznosti podjednaka je odgovornost svih činilaca društva. Privredna komora Srbije, kao nacionalna organizacija u okviru koje funkcioniše Udruženje za prehrambenu indsutriju, aktivno se uključila u rešavanje jednog ovakvog opštedruštvenog problema. Sa druge strane, i same kompanije, članice Udruženja shvataju značaj ovog globalnog izazova i počinju da daju svoj doprinos rešavanju problema gojaznosti, kroz reformacije svojih proizvoda, kako bi ih uskladili sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije i njihovim preporukama o količini određenih sastojaka. Osim toga, skoro sve članice našeg udruženja imaju informacije na pakovanjima svojih proizvoda o nutritivnim i kalorijskim vrednostima sastojaka.
PFC
28.08.2018. 17:14
Народ се не гоји од благостања већ зато што, због мањка новца, једе свакакав отпад. Битно је само за што мање пара купити што више. Масти, тесто, алпска салама...
Komentari (1)