Bol u krstima i ukočenost donjeg dela leđa vrlo su česta pojava, naročito kod onih koji sede ili stoje u istom položaju tokom dužeg vremena. Nekoliko laganih vežbi povećaće pokretljivost leđa i protok krvi u ovaj deo kičme, pomažući vam da se osećate bolje. Za njih su vam potrebne samo veći peškir, i - dobra volja.

Najpre lezite na leđa i privucite oba kolena ka grudima. Obuhvatite ih rukama i nežno približavajte sebi. Kada dođete do krajnjeg položaja, dišite duboko i zadržite se u toj pozi 20-30 sekundi. Potom kotrljajte kolena, obuhvaćena rukama, sa leve na desnu stranu i pomerajte gornji deo tela gore-dole, masirajući krsta. Zatim ponovo lezite na leđa i privucite oba kolena ka grudima, pa ih lagano spuštajte na desnu stranu. Ostanite tako 20-30 sekundi, nastojeći da vam ramena sve vreme budu na podu. Nije važno ako vam kolena ne dodirnu tlo, možete da postavite jastuk ispod njih. Potom ih pažljivo vratite do početnog položaja, pa vežbu ponovite u levu stranu.

Poslednja vežba zove se "mačka-krava", zbog položaja u kom ćete se naći. Postavite se na kolena i šake, tako što će vam se kolena naći direktno ispod kukova, a zglobovi šaka u ravni sa ramenima. Kičma neka bude ravna. Spuštajte stomak podižući kukove, ramena i glavu, a pogled podižite ka plafonu. Zatim kičmu izvijte u luk, uvlačeći stomak dok spuštate kukove, ramena i glavu, gledajući ka podu.