DA su deklaracije na proizvodima u supermarketu nečitljive, odavno je poznato, ali da sa njima naročito imaju problem pripadnici jačeg pola, otkrili su irski naučnici. Više od trećine muškaraca nikad ne čita informacije o nutritivnim vrednostima hrane, ali ne zato što su lenji, već zato što ih ne razumeju.

Studija je pokazala da čak 95 odsto žena barem ponekad pročita deklaraciju, što radi 65 odsto muškaraca. Često ili uvek deklaracije čita 65 odsto žena i 37 odsto muškaraca. Samo pet odsto žena i čak 35 odsto muškaraca, što je svaki treći, nikad ne čita deklaracije.

U neznanju, ipak, nije spas. Naprotiv, naučnici upozoravaju da ono vodi u gojaznost. Najviše zabrinjava da oni koji bi najpre trebalo da čitaju jer su najugroženiji, na primer, ljudi sa najvećim rizikom da obole od kardiovaskularnih bolesti, to rade najređe. Četvoro od 10 ljudi koji imaju neko po život opasno kardiovaskularno oboljenje ne proverava etikete. U nekim slučajevima, čak 80 odsto ljudi se bori da shvati da li je neka namirnica bogata ili siromašna šećerima ili mastima. Naučnici zato upozoravaju da obeležavanje hrane mora da bude jasnije.

U ispitivanju je učestvovalo 200 muškaraca i žena, starosti između 18 i 85 godina, koji su odgovarali na pitanja o svom zdravlju i o tome da li čitaju nalepnice sa nutritivnim vrednostima namirnica u marketima i koliko često.