Koliko puta vam se dogodilo da zaboravite nešto što ste pre samo nekoliko trenutaka čuli? To ne mora mnogo da vas brine jer zaboravnost nije karakteristika samo ljudi u poznim godinama. Mlađe osobe zaboravljaju zbog stresa, hormonalne neuravnoteženosti, depresije, hroničnih zdravstvenih problema, nesanice, alergije na hranu, niskog nivoa šećera u krvi, loše ishrane, pušenja, konzumiranja alkohola, upozoravaju stručnjaci, nudeći i određena rešenja.

* Druženje je dobar način da se izbegne gubitak pamćenja. Istraživanja obavljena u SAD pokazala su da osobe koje se najviše druže postižu najbolje rezultate na testovima kognitivnih sposobnosti i pamćenja. Shodno tome, stručnjaci savetuju da se što češće upražnjava makar kratka pauza sa kolegama sa posla, kao i sa prijateljima.

* Žvakanje i pokretanje vilice pojačava signale u hipotalamusu, delu mozga zaduženom za pamćenje. Žvakanje smanjuje i stres, a za to je možda najbolji primer grickanje noktiju ili olovke, što ljudi rade potpuno nesvesno.

* "Treniranje mozga" ima istu važnost za stanje duha kao što telesna aktivnost ima za stanje ljudskog organizma. Da bi se izbegla trenutna zaboravnost stručnjaci predlažu učenje stranih jezika, sviranje nekog muzičkog instrumenta, čitanje, rešavanje zagonetki, čak i gledanje TV kvizova.