GLAVNI zadatak dijete za tinejdžere treba da bude sprečavanje nastanka masti ispod kože i oko unutrašnjih organa, ali i uništavanje već postojećih rezervi masti u telu. Ovi ciljevi se mogu postići pre svega smanjenjem unosa kalorija. Ishrana za adolescente treba da se zasniva na većem broju obroka, sa kratkim intervalom između njih.

Pre svega, zdrava dijeta za tinejdžere nikada ne bi trebalo da bude restriktivna kao neke dijete za odrasle. Bitno je izgubiti težinu polako, ali sigurno, ne tražiti brze rezultate. Takođe, ne sprovodite popularne dijete za mršavljenje, jer u tom uzrastu mogu da budu loše za zdravlje.

Tinejdžerska dijeta uvek treba da bude individualno prilagođena, i da se sastoji od omiljenih namirnica. Na primer, svi znamo da je brokoli zdrav, ali ga ne volite, ne terajte sebe da ga pojedete. Izaberite nešto slično, ali za vas ukusnije, kao što su spanać, špargle ili salata.

Jednom ili dva puta nedeljno možete dopustiti malu poslasticu kao što je omiljena užina, sladoled ili kolač. Nikad ne treba odbacivati potpuno omiljenu hranu, jer žudnja često navede da prekinete dijetu. Postepena transformacija će omogućiti da osigurate veliki uspeh i to dugoročno.

PRVI DAN

Doručak: šolja čaja ili kafe, jedno jaje, paradajz, nekoliko kriški sira sa integralnim hlebom.

Užina: čaša jogurta, jabuka.

Ručak: šolja integralne testenine sa salatom prelivenom maslinovim uljem i limunovim sokom.

Užina: pola šolje švapskog sira i kruška ili jabuka.

Večera: pečena riba sa barenim povrćem, 1/3 šolje braon pirinča.

DRUGI DAN

Doručak: šolja sira sa suvim ili svežim voćem, šolja mleka sa niskim sadržajem masti, čaj.

Užina: čaša jogurta, banana.

Ručak: 150 grama pilećih grudi sa jednim pečenim krompirom, salata sa maslinovim uljem i limunovim sokom.

Užina: kašika putera od kikirikija sa celerom i jabukom.

Večera: Omlet sa pečurkama, šolja čaja.

TREĆI DAN

Doručak: šolja ovsene kaše sa kašičicom putera i voća, šolja čaja.

Užina: jogurt, malo oraha.

Ručak: pola grejpfruta, šolja pirinča sa povrćem, "cezar" salata sa prelivom sa niskim sadržajem masti i sir.

Užina: voćna salata.

Večera: šolja sira, sezonska salata, šolja mleka.

ČETVRTI DAN

Doručak: omlet sa sirom, sveže jagode, integralni mafin.

Užina: jogurt, jabuka.

Ručak: činija supe od povrća, 150 g piletine, pola šolje braon pirinča.

Užina: pregršt mešanog suvog voća i oraha, šolja čaja.

Večera: velika salata sa piletinom, šolja mleka.

PETI DAN

Doručak: tost i krem sir, šolja čaja ili kafe, sveže voće.

Užina: dva kašičice putera od kikirikija, malo integralnih krekera.

Ručak: riba sa barenim povrćem, šolja jogurta.

Užina: voće.

Večera: 155 gr pilećeg ili ćurećeg mesa, krompir, salata, šolja čaja.