TIKVICE I PATLIDžAN SA BOSILjKOM

Potrebno je: 250 g tikvica, 200 g crvene paprike, 250 g patlidžana, kašika univerzalnog začina, kašika maslinovog ulja, 200 g mocarele

Za sos: 2 kašike seckanog bosiljka, 3 kašike maslinovog ulja, na vrh kašičice senfa, 1/2 kašičice belog luka u prahu, kašičica sirćeta, prstohvat crnog mlevenog bibera

Tikvice, paprike i patlidžan isecite na trake, pospite univerzalnim začinom i poprskajte uljem. Na teflonskom tiganju propržite povrće, a bosiljak pomešajte s maslinovim uljem, senfom, belim lukom, sirćetom i na kraju sos pobiberite. Toplo povrće složite na tanjir, po njemu rasporedite iseckanu mocarelu, pa prelijte pripremljenim sosom. Pre služenja po vrhu možete da stavite sveže listiće bosiljka.


PROLEĆNA MUSAKA

Potrebno je: 3 mlade tikvice, struk praziluka, 3-4 čena belog luka, 500 g paradajza, 200 g trapista ili gaude, 2 sveže paprike, 200 ml kisele pavlake, kašika univerzalnog začina ili kocka za supu, 2 jajeta, veza celerovog lišća i peršuna, 2 kašike ulja, morska so, sveže mleveni biber, 4 pečurke sečene na listiće

U podmazan sud za pečenje ređajte tikvice isečene na kolutove, zatim pečurke, pa praziluk isečen na kolutove, paradajz i papriku isečene na kolutove, malo seckanog celerovog i peršunovog lišća, malo struganog sira trapista ili gaude. Ponavljajte postupak dok ne utrošite sav materijal.

Izmrvljenu kocku za supu ili kašiku univerzalnog začina izmešajte sa kiselom pavlakom, izgnječenim belim lukom i umućenim jajima, po potrebi dodajte malo soli i bibera, umešajte u preostali strugani sir, pa mešavinom prelijte jelo, poprskajte uljem i poklopite. Pecite na 200 stepeni oko 45 minuta.

GRAŠAK U VESELOM DEKORU

Potrebno je: 500 g graška, 150 g celera, 200 g praziluka, 150 g šargarepe, 500 g paradajza, 2 kašike ulja, 3 kašičice univerzalnog začina, so, mleveni biber,aleva paprika

Oprani grašak ostavite da stoji 2 sata u mlakoj vodi. Kuvajte ga dok ne omekša i posolite. Na ulju kratko propržite iseckani beli luk, dodajte na kockice iseckan celer, na kraće trake isečenu šargarepu i praziluk, pa sve dinstajte. Kad povrće omekša dodajte oljušteni paradajz očišćen od semenki i isečen na kockice, kao i univerzalni začin.

U dinstano povrće umešajte kuvani grašak, dodajte biber i alevu papriku, pa sve dinstajte još oko 5 minuta. Na kraju možete posuti rendani sir i služiti kao prilog ili kao glavno jelo, uz salatu.

TESTENINE PUNE ZDRAVLjA

Potrebno je: 350 g testenina po izboru, 100 g crnog luka, 50 ml maslinovog ulja, 2 čena belog luka, 80 g celerovog korena, 250 g tikvica, aleva paprika, 250 g paradajza, 2 kašike univerzalnog začina, so,rendani parmezan za posipanje

Iseckajte luk na listiće, ostalo povrće na kockice. Paradajz prethodno ogulite i očistite od semenki. Na zagrejanom ulju prodinstajte luk, papriku i celerov koren. Dodajte tikvice, paradajz i univerzalni začin.

Sve zajedno kratko dinstajte, nalivajući vodom dok povrće ne omekša. Na kraju umešajte seckani beli luk. Skuvajte testeninu, ocedite, dodajte dinstanom povrću, pa sve dobro izmešajte. Služite posuto rendanim parmezanom.

SOČNI ĐUVEČ

Potrebno je: 300 g junetine ili jagnjetine od buta, 50 ml ulja, veza mladog luka, kocka povrtne supe, zelena paprika, žuta paprika, aleva paprika, so, 200 g paradajza, 100 g mocarele, vezica vlašca

Junetinu ili jagnjetinu isecite na kockice, pa propržite na 2 kašike ulja. Dodajte na kolutiće seckani mladi luk i povrtnu supu. Sve promešajte i dinstajte, nalivajući vodom, oko 25 minuta. Za to vreme u drugom tiganju na preostalom ulju propržite posoljene paprike isečene na kockice.

Dodajte ih mesu zajedno sa iseckanim paradajzom. Rendanu ili na kockice iseckanu mocarelu pospite po đuveču. Sve još jednom kratko prodinstajte tako da se sir otopi, pa pospite iseckanim vlašcem. Služite toplo uz kuvani pirinač i zelenu salatu.