VEĆINA dijeta koje plasiraju nutricionisti prilagođena je ženskom organizmu i dnevnim potrebama. Budući da se metabolizam muškaraca razlikuje, i njihova ishrana bi trebalo da bude nešto drugačija. Preporuka je da se na meniju jačeg pola nađu namirnice iz svih grupa, ali sa manje masnoća i ugljenih hidrata.

Potrebno je izbaciti zasićene masnoće, jesti više povrća i voća, uzimati dosta tečnosti, a alkohol svesti na minimum. Porcije bi trebalo da budu manje, a obroci češći. Količine je potrebno odrediti prema energetskim potrebama koje se određuju na osnovu utroška kalorija i aktivnosti tokom dana.

Muškarci, ako hoće da smanje telesnu težinu, dnevno bi u proseku trebalo da unesu maksimalno do 2.000 kalorija, što će rezultirati gubitkom od oko tri kilograma za mesec dana.

PRVI DAN

Doručak: crni hleb, mladi sir, nemasna šunka, krastavac, paprika, paradajz, čaj bez šećera

Užina: jogurt, kivi

Ručak: čorba od povrća, bareni riblji file, kuvani krompir, mešana salata

Užina: ovsena kaša, jabuka, badem

Večera: integralni hleb, namaz od soje, zelena salata, kukuruz, grašak, pomorandža


DRUGI DAN

Doručak: integralni hleb, maslac, pileća šunka, paprika, mleko

Užina: tost hleb, masline, paradajz, mandarina

Ručak: salata od pasulja sa krompirom, barenim jajetom i šunkom, začinjena sokom od limuna i iseckanim peršunovim listom

Užina: breskva

Večera: ovsena kaša sa voćem i kakaom, banana, jogurt

TREĆI DAN

Doručak: tost hleb, sir, šunka, masline, paprika

Užina: voćni jogurt

Ručak: kuvano sočivo, integralni hleb, salata od svežeg kupusa

Užina: krastavac, kiselo mleko

Večera: špageti, dinstani šampinjoni na crnom luku i maslinovom ulju


ČETVRTI DAN

Doručak: ražani hleb, bareno jaje, barena šunka, paprika, paradajz, čaj bez šećera

Užina: jabuka, posni keks

Ručak: čorba od povrća, bareni oslić, kuvani krompir, barena blitva ili spanać, začinjeno maslinovim uljem, breskva

Užina: kifla sa integralnim semenkama, paradajz sok

Večera: pileći file, crni hleb, salata od šargarepe, jogurt


PETI DAN

Doručak: integralni hleb, tunjevina, paprika, masline, zeleni čaj

Užina: nektarina

Ručak: supa, zapečene testenine sa sirom, nemasni jogurt

Užina: kuvano žito

Večera: palenta, mleko ili jogurt, mladi sir, pileća viršla, jabuka