Trendovi u zdravoj ishrani odrazili su se i na nekada najpopularniju namirnicu - dobri, stari krompir. Od 2015. godine prodaja krompira opala je za 5,4 odsto, pokazuje analiza poljoprivrednika u Velikoj Britaniji. A krivci su milenijalci - mladi starosti od 18 do 34 godine koji pre biraju egzotične namirnice reklamirane kao zdrave nego krompir, koji je "optužen" da je pun ugljenih hidrata.

Nisu, ipak, samo ugljeni hidrati krivi. Krompiru je potrebno neko vreme da se skuva ili pripremi na drugi način, što nestrpljivi milenijalci ne tolerišu. Zato je pirinač, čija je prodaja skočila u poslednje četiri godine za čak 30 odsto, opstao među mladima uprkos ugljenim hidratima. Za pirinač iz mikrotalasne, primera radi, potrebno je samo nekoliko minuta.

Zato je Udruženje za razvoj poljoprivrede i hortikulture pokrenulo kampanju "Krompiri: više od grickalice" kako bi mušterijama, posebno onim između 25 i 44 godine ukazali na sve prednosti ovog povrća. U kampanji se naglašava da krompir ima nizak nivo zasićenih masti i šećera, a visok nivo vitamina C i B6 i vlakana.