U GALERIJI na Andrićevom vencu, u toku je retrospektivna izložba slika i crteža beogradskog umetnika Saše Marjanovića. Postavka pod imenom "Osluškivanje tišine" obuhvata različite faze njegovog petnaestogodišnjeg stvaralaštva - enterijere, portrete, prizore mora, paralele sa kultnim rediteljima (Tarkovski i Venders) i reminiscencije, ali i dela čije su teme detinjstvo i strah od odrastanja. Izložbu prati i sinoć predstavljena monografija u kojoj su tekstovi pesnika Kajoko Jamasaki i Vojislava Karanovića, istoričara umetnosti Srđana Vučinića i drugih.


PROČITAJTE I: Uspeh Tošine "barke"


- Intimističko slikarstvo, koje naginje metafizičkom, često tematski angažovano, jake reminiscencije na detinjstvo, a fotografske preciznosti, tako bi mogao da se sažme plodan opus Saše Marjanovića - smatra Maja Živanović, kustos ove retrospektive. - U njegovom stvaralaštvu vreme je zaustavljeno, odnosno fokus likovnih interesovanja ovog umetnika sažet je u jedinstvenu prisutnost.

Izbor crteža i slika Saše Marjanovića, koji je napravila Maja Živanović, sintetizuje posebnost njegove likovne poetike.

- Tražeći trenutak intimnosti, Saša često slika naizgled obične scene osobenog psihološkog naboja. To su slike - prizori ljudi koji su izgubili svoj identitet, sopstvenu osobenost usled zloupotrebljavanja elektronskim medijima i internetom.

UMETNIK Saša Marjanović

MOĆNO MORE

ONO što se posebno izdvaja u poslednjim ciklusima Saše Marjanovića su crteži mora, naglašava Maja Živanović:

- Preteće, moćno i beskonačno, more se stapa sa nebom, a zlokobni talasi, fotografski precizni, do najsitnijih detalja, unose nemir u svakodnevicu svakog posmatrača.